کتاب‌های خانه میرزا کوچک به خانه فرهنگ رشت انتقال یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی عاطفی عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل خانه میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: فعالیت خانه میرزا کوچک جنگلی در قالب مجموعه فرهنگی از سال ۸۴ آغاز شده است. وی به برپایی ۱۲ نمایشگاه در خانه میرزا کوچک جنگلی از ابتدا تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرتضی عاطفی عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل خانه میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: فعالیت خانه میرزا کوچک جنگلی در قالب مجموعه فرهنگی از سال ۸۴ آغاز شده است.

وی به برپایی ۱۲ نمایشگاه در خانه میرزا کوچک جنگلی از ابتدا تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: نمایشگاه مذکور با همکاری مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان در ۱۲ ماه سال جاری در حال برگزاری است.

عاطفی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی نهضت جنگل به صورت جداگانه در طبقه پایین خانه میرزا کوچک جنگلی دایر است، تصریح کرد: آثار به‌جا مانده از دوران میرزا کوچک جنگلی در خانه مذکور جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بر همکاری دستگاه‌های مختلف به منظور گسترش فضاهای فرهنگی در این شهر تاکید کرد و گفت: رشت مهد و زادگاه فرهیختگان و بزرگان علم و ادب است و فضای کنونی در شأن مردم این شهر نیست.

وی خانه میرزا کوچک جنگلی را از جمله مراکز مورد بازدید مستمر گردشگران خواند و بیان کرد: داشته‌های خود را نتوانستیم به‌خوبی به نمایش بگذاریم.

عاطفی بازار سنتی رشت را از جاذبه‌های گردشگری این شهر دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی ماندگار است.

*کتابخانه تخصصی رشت افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از انتقال کتاب‌های موجود در خانه میرزا کوچک جنگلی به خانه فرهنگ و هنر این شهر خبر داد و اظهار کرد: کتابخانه تخصصی شهرداری رشت چهارشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به وجود بالغ بر چهار هزار کتاب در کتابخانه تخصصی شهرداری رشت، یادآور شد: یک‌هزار و ۵۰۰ نشریه در کتابخانه مذکور موجود است.

عاطفی به انعقاد تفاهمنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: فعالیت کتابخانه تخصصی شهرداری رشت به صورت مشارکتی با کتابخانه‌های عمومی گیلان انجام می‌شود./فارس

Share