رحماني فضلي در اراك :

چهار استاندار تا پایان هفته منصوب می شوند

وزیر کشور از انتصاب ۴ استاندار تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت که انتصاب تمام استانداران جدید از زمان آغاز ظرف دو ماه انجام خواهد شد.وزیر کشور با بیان اینکه همه گروه‌های سیاسی باید در وزارت کشور احساس امنیت کنند و تلاش کنند مبتنی بر قانون رفتار سیاسی را شکل دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از اراک عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش در مراسم تودیع و معارفه استاندار مرکزی اظهار داشت: وزارت کشور در حوزه سیاسی به دنبال مدیریت سیاسی است اما وزارت کشور یک حزب و طرف سیاسی نیست و به دنبال کار سیاسی و سیاسی‌کاری نخواهد بود.fazli

وزیر کشور ادامه داد: ما در این وزارتخانه به گونه‌ای عمل ‌می‌کنیم تا با شفافیت مسئولیت‌پذیری و قانونمندی عرصه سیاسی را کارآمد‌تر کنیم.

رحمانی فضلی گفت: همه گروه‌های سیاسی باید در وزارت کشور احساس امنیت کنند و تلاش کنند مبتنی بر قانون رفتار سیاسی را شکل دهند.

وی تاکید کرد: امروز ضروری‌ترین موضوع در حوزه سیاسی رفتار قانونی سیاسی است که باید محقق شود.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اولویت‌های وزارت کشور در حوزه فرهنگی افزود: احترام به ارزش‌ها، همگرایی، احترام به خانواده، تقویت قانونگرایی و رفتار مناسب در جامعه از اولویت‌های ما در وزارت کشور در حوزه فرهنگی است و ما باید همانطور که حکومت دینی با پشتوانه دینی به مردم عرضه می‌کنیم مسابقه خیرات فرهنگی در کشور راه بیندازیم.

رحمانی با اشاره به اولویت‌های وزارت کشور در حوزه امنیتی تاکید کرد: در این حوزه نگاه وزارت کشور امنیت جامع پایدار است که با حضور قوی مردم در صحنه‌ها محقق می‌شود.

وی گفت: در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش داریم امنیت را افزایش دهیم البته هم‌اکنون در وضعیت مطلوبی از نظر امنیتی هستیم اما تلاش داریم امنیت را در همه حوزه‌ها از جمله حوزه امنیت اخلاقی امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت غذایی، امنیت رسانه‌ای و … افزایش دهیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت اعتدال با گفتمانی پا به عرصه گذاشته که توانسته موجب امید و پویایی مردم در جامعه و نابودی دشمنان شود اظهار داشت: امروز آثار این امر به خوبی در جامعه و نظام بین‌الملل قابل لمس است.

رحمانی افزود: در شرایطی که دشمنان فکر می‌کردند انتخابات ۹۲ به دلیل فشار تحریم‌ها به یک تنش عمومی تبدیل خواهند شد و آنها در این انتخابات به اهداف خود دست خواهند یافت حضور مردم در صحنه و خلق حماسه بزرگ تمام نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد و آنها متوجه شدند که تمام تحلیل‌هایشان اشتباه بود.

وی گفت: مردم در صحنه انتخابات حاضر شدند و رای خود را به گفتمانی دادند که نتیجه آن امید است. حمایت خود را از این گفتمان اعلام کردند و موجب شدند گرایش دنیا به ایران آبادی مردم ایران و رهبری ایران چند برابر قبل شود.

وزیر کشور اظهار داشت: موضوع عدالت حقیقت دارد، موضوعیت ندارد. اعتدال به عنوان یک شیوه باید در همه فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

رحمانی ادامه داد: اعتدال در مسائل اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم توصیه عقل، شرع و هم توصیه فطرت و عرف است.

وی افزود: انسان معتدل عاقل انسانی است که مبتنی بر عقل و شان رفتار کند و از افراط‌گری در مسائل بپرهیزد و تابع خشم و عصبانیت نشود و به عنوان ید واحده اهداف نظام را دنبال کند.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم به عنوان محوری‌ترین موضوع دولت برای کار کردن همیشه باید سرلوحه کار باشند اظهار داشت: اولویت مردم در شرایط فعلی مسائل اقتصادی که ناشی از تحریم‌ها و ناکارآمدی در بخش‌ سیاست‌ها در داخل است که امیدواریم دولت بتواند گام‌های ارزنده‌ای برای حل مسائل اقتصادی مردم بردارد.

رحمانی گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه امر تولید را بیش از قبل به مردم واگذار کنیم.

Share