نقش آشنا در تعویض لباس روحانی :

چرا مشاور روحانی لباس روحانیت را کنار گذاشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :آشنا مدت هاست از لباس روحانیت گریزان است. آیا ساخت فیلم دوم تبلیغاتی روحانی بدون لباس روحانیت هم پیشنهاد آشنا بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : حجت الاسلام حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور، تمایلی به استفاده از لباس روحانیت ندارد و از زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که نامش بر سر زبان‌ها افتاد هرگز با لباس روحانیت دیده نشده است.

th (9)225

آشنا البته تنها روحانی‌ای نیست که لباس روحانیت نمی پوشد اما این موضوع در مورد او زمانی قابل تامل می شود که  نقش او در مشاوره به روحانی, میزان نزدیکی به او و نیز تاثیرات او در نوع تبلیغات انتخاباتی روحانی را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنا به عنوان یکی از نزدیک ترین و تاثیرگذارترین مشاوران روحانی شناخته می شود. گفته می شود او و ظریف نویسندگان متن سخنرانی های روحانی در نیویورک بوده اند. اما در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به ویژه در مناظرات نقش آشنا بسیار برجسته بوده است.

آشنا یکی از مهم ترین طراحان نماد کلید به شمار می رود. بسیاری او را تنها مبتکر این نماد می دانند اما خود او در وبلاگش تاکید کرده که تنها مبتکر این نماد نبوده است. او البته در وبلاگش هر گونه پست دولتی را نیز رد می کند اما به وضوح سابقه فعالیت او در وزارت اطلاعات و معاونتش در این وزارتخانه بر کسی پوشیده نیست.

آشنا لباس روحانیت را در شرایطی کنار گذاشته که همچنان به عنوان یک پژوهشگر دینی شناخته می شود. در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم، حسن روحانی در فیلم تبلیغاتی دوم خود لباس روحانیت را از تن بیرون آورد و در تمام مدت فیلم بدون این لباس در یک خودرو به سوالات پاسخ داد.

این فیلم درست بعد از خروج روحانی از یکی از مناظرات انتخاباتی فیلمبرداری شد. در جریان آن مناظره روحانی جمله معروف”من سرهنگ نیستم” را به کار برده بود. تقریبا کسی در مورد اینکه آشنا مهم ترین مشاور روحانی در تعیین استراتژی ورود به مناظرات بوده ندارد. حال سوال اینجاست که آیا گرفتن فیلم دوم تبلیغاتی روحانی بدون لباس روحانیت نیز پیشنهاد آشنا بوده است؟

با وجود تقدسی که لباس روحانیت در جامعه دارد و نیز تاکیدات فراوانی که از سوی علمای دینی ما مبنی بر حفظ قداست این لباس شده، معلوم نیست چرا مشاور روحانی از لباس روحانیت گریزان شده است. آیا آشنا در پوششی غیر از لباس روحانیت به دنبال اهداف سیاسی خاصی می‌گردد؟/صراط

Share