یواشکی روزنامه‌ها

پس از ظریف نوبت به جنتی رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود …» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود …» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

امام: نفوذی ها حرف های خود را از زبان ساده اندیشان موجه می زنند

روزنامه کیهان نوشت: هاشمی رفسنجانی در حالی مدعی شد امام راحل با پیشنهاد «حذف شعار مرگ بر آمریکا» موافق بوده که حضرت امام در آخرین موضع گیری های خود موضع صریحی علیه رژیم مستکبر آمریکا داشتند.

به گزارش جهان نیوز، امام خمینی(ره) در تاریخ دوم فروردین ۶۸ در پیامی به مهاجرین جنگ تحمیلی تصریح کردند: امروز غرب و شرق به خوبی می دانند که تنها نیرویی که می تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده اند و تصمیم گرفته اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادی خودفروخته خود از منافقین و لیبرال ها و بی دین ها را که کشتن روحانیون و افراد بی گناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ می دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذ ی ها بارها اعلام کرده اند که حرف خود را از دهان ساده اندیشان موجه می زنند.

ایشان در این پیام فرمودند: من بارها اعلام کرده ام که با هیچ کس در هر مرتبه ای که باشد عقد اخوت نبسته ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده های همکاری آنان با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ. کسانی که از منافقین و لیبرال ها دفاع می کنند، پیش ملت عزیز و شهید داده ما راهی ندارند. اگر ایادی بیگانه و ناآگاهان گول خورده که بدون توجه بلندگوی دیگران شده اند، از این حرکات دست برندارند، مردم ما آنها را بدون هیچ گونه گذشتی طرد خواهند کرد.

حضرت امام سپس یادآور شدند: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.

امام در این پیام فرموده بودند: من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم های اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.

اخیرا صادق زیباکلام در روزنامه شرق نوشته بود که با روش هاشمی در کمک گرفتن از امام مخالف است چرا که «مطمئن نیستم این شیوه خیلی درست باشد و با مرام خود امام سازگاری ندارد.»

آمریکا و اسرائیل سال هاست نقش پلیس خوب و بد را علیه ایران بازی می کنند

کیهان آورده است: پژوهشگر ارشد شورای روابط خارجی آمریکا اذعان کرد نقش ها میان آمریکا و اسرائیل تقسیم شده و این دو، نقش پلیس خوب و پلیس بد را علیه ایران بازی می کنند.

الیوت آبرامز در مصاحبه با صدای آمریکا و در پاسخ این سؤال که شما در مصاحبه با نشریه فارن افرز سناریوی «پلیس خوب، پلیس بد» را مطرح می کنید. برای کسب یک توافق محکم و سختگیرانه با ایران، آیا اسرائیل باید نقش پلیس بد را بازی کند؟ گفت: بله، درست است. اسرائیل طی چند سال گذشته همین نقش را بازی می کرده است و همین اصرارها برای ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان انگیزه ای ایجاد کرد تا علیه ایران تحریم اعمال کنند و چارچوب مذاکرات را در قالب سختگیرانه تری مطرح کنند. من فکر می کنم فشار اسرائیل نقش مؤثری در این امر ایفا کرد.

خبرنگار صدای آمریکا پرسید «ایالات متحده و اسرائیل سالیان بسیار طولانی متحد نزدیکی بوده اند. آیا فکر می کنید ممکن است مسئله هسته ای ایران شکافی بین این دو ایجاد کند؟» و آبرامز در پاسخ گفت: فکر نمی کنم. در کنگره ایالات متحده و در سراسر کشور اتخاذ موضع سختگیرانه نسبت به ایران از حمایت بسیار بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: من فکر می کنم که بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که ایالات متحده و اسرائیل در مورد عقد یک توافق مثبت و خوب با ایران اختلاف نظر داشته باشند و ما فکر کنیم که توافق خوبی کسب کرده ایم و اسرائیلی ها آن ها را بد بدانند. خوب البته اختلاف نظر وجود دارد و خوشایندشان نخواهد بود اما به هر حال ما کماکان مهمترین متحد آن ها خواهیم بود.

در همین حال به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت لابی صهیونیستی آیپک خواستار ادامه و تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی کنگره آمریکا شد. کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل مشهور به آیپک با توزیع یادداشتی در کنگره آمریکا از نمایندگان این کشور خواست فشار آمریکا به ایران را کاهش ندهند.

لطفا تماس نگیرید؛ «کدخدا»ی موردنظر رعیت است!

کیهان نوشت: جریان سازش و کرنش در برابر آمریکا که آن را کدخدای دنیا می خوانند نمی داند که در صورت پذیرش این منطق باید در مقابل کدخدای کدخدا کرنش کند.

پایگاه اینترنتی رجانیوز با اشاره به این منطق که آمریکا کدخدای دنیاست و باید با او کنار آمد، نوشت: درباره این فرمول «کدخدایی» پرسشی وجود دارد و آن اینکه اگر کدخدای موردنظر دولت، خودش رعیت یک کدخدای دیگر باشد، آنگاه تکلیف چیست؟

به این موارد عنایت کنید:

– اوباما پس از مذاکره تلفنی با دکتر روحانی بلافاصله در نطق تلویزیونی خود تاکید کرد، در طول این روند ما با دوستان و هم پیمانان خود در منطقه از جمله اسرائیل در تماس نزدیک خواهیم بود.

– رویترز به نقل از یک مسئول بلندپایه در دولت آمریکا خبر داد: آمریکا در خصوص گفت وگوی تلفنی که بین اوباما و روحانی انجام شد، با دولت اسرائیل در تماس بود.

– سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا (در گفت و گو با سی ان ان) گفت: ما در این روند، در تماس و ارتباط مستقیم با هم پیمانان اسرائیلی خود هستیم.

– دن شپیرو سفیر آمریکا در تل آویو اظهار داشت: اهداف آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران مطابق هم است.

– جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر اسرائیل نبود ما باید اسرائیلی می ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد. موضع اوباما در مورد اسرائیل تغییر نکرده است. حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است.

رجانیوز افزود: نقطه اوج این اظهارنظرها نیز در جریان سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدار با اوباما بیان شد.

رئیس جمهور آمریکا ضمن تاکید بر اینکه مفتخر است که در این اتاق بیشتر از هر یک از سران جهان از نتانیاهو استقبال کرده است، ادعا کرد، «من و نتانیاهو بر این باوریم که تحریم ها علیه ایران، آن ها را در موقعیت مذاکره قرار داده است» و «ما هیچ گزینه ای اعم از گزینه نظامی را در ارتباط با ایران از روی میز خارج نکرده ایم.» در واقع اوباما، ضمن اشاره به راهکار دیپلماتیک در قبال ایران، همان راهبرد دو مسیره «فشار- دیپلماسی» را مورد تاکید قرار داد. یعنی فشار (تحریم و تهدید نظامی) برای متقاعد کردن ایران به تغییر رفتار متناسب با نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی.

بیان این اظهارات و تاکید بر تکرار روش های خصمانه گذشته آن هم پس از گفت وگوی تلفنی بی سابقه با رئیس جمهوری اسلامی ایران و واگذاری یک امتیاز بزرگ، نشان می دهد که کدخدای مدنظر این بار نیز همان دست چدنی قالب گرفته در دستکش نرم مخملی و نقاب فریب و عدم صداقت را بر چهره دارد و لیاقت اعتماد دولت و ملت ایران را ندارد و از نگاهی دیگر، اساسا جریان خوش بین به غرب تشخیص درستی از کدخدا نداشته و کدخدای موردنظر آنان، خود رعیت رژیم صهیونیستی است.

تعبیر دقیق رهبر انقلاب از نسبت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی یک تعبیر واقع بینانه و دقیق بود: «ما دولت ایالات متحده آمریکا را دولتی غیرقابل اعتماد می دانیم؛ دولتی خودبرتربین%

Share