موضع مهاجراني عليه مصاحبه نتانياهو با بي‌بي‌سي فارسي

وقتی مهاجرانی ، BBC را ناک اوت می‌کند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :شاید کارگردانان تلویزیون دولتی انگلیس نیز تصور نمی‌کردند که حرف‌های نتانیاهو آنقدر ضعیف و بی‌محتوا باشد که سید عطاءالله مهاجرانی با این قاطعیت به دفاع از ایران و جمهوری اسلامی به نقد نتانیاهو بپردازد و از طرف دیگر در وقت کمی که به او داده بودند اینچنین خلاصه ولی مستدل و منطقی و غنی از پس مصاحبه نسبتاً مفصل نتانیاهو بر آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : عطاالله مهاجرانی وزیر سابق ارشاد در چهار سال گذشته بسیار مورد انتقاد بوده است. مواضعی که وی در رسانه های غربی علیه حاکمیت ملی ایران بیان می کرد برخی را به این پرسش وا می داشت چگونه فردی با سوابق سیاسی وی حاضر شده است در این رسانه ها اینچنین علیه سیاست های کشورش لب به هجمه بگشاید.اما یکشنبه‌شب ۱۴ مهر ۱۳۹۲ برای مهاجرانی روز دیگری بود. او دوباره تبحر خود را در فن سخنوری و استدلال نشان داد و مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی با او  به مناظره‌ای جالب و شنیدنی تبدیل شد که در نوع خود کم‌نظیر بود.
او با بی بی سی فارسی درباره سخنان نتانیاهو در مصاحبه با این رسانه به گفتگو نشسته بود و توانست استادانه  پنبه سخنان سخیف نخست وزیر صهیونیست ها را بزند.
برپایه خبری که مشرق منتشر کرده است، نظرات نتانیاهو آن‌چنان با ضعف تحلیل و عدم شناخت از تاریخ و سیاست امروز جهان و حقوق ملت‌ها مغایرت داشت، که حتی مهاجرانی نیز به‌سادگی به او تاخت و شاید بر خلاف نظر گردانندگان بی‌بی‌سی پارا فراتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد گذاشت و نتیجه طور دیگری شد که برای مخاطبان بی‌بی‌سی جالب بود و باعث شد که موج انتقادها از نتانیاهو به‌شدت اوج بگیرد.

نتانیاهو در ماه‌های اخیر، آنچنان با ضعف تحلیل مواجه شده است که حتی تحلیلگران اسرائیلی نیز از او انتقاد می‌کنند و آن را قابل دفاع نمی‌دانند. این تحلیلگران معتقدند که نتانیاهو منزوی و تنها شده و حتی آمریکا و دولت آمریکا که درحال مذاکره و گفت‌وگو از طریق دیپلماتیک با ایران است، حاضر به دفاع از نظرات نتانیاهو نیست و حرف‌های او در مورد تاریخ، عملکرد ایران و دولت روحانی،‌ عملکرد رژیم اسرائیل مسلح به سلاح اتمی که ان‌پی‌تی را هم امضا نکرده است موجب شده که حتی افرادی مانند مهاجرانی نیز به‌راحتی به او خرده بگیرند و نظر نتانیاهو را با چالش‌های جدی مواجه کنند.

شاید کارگردانان تلویزیون دولتی انگلیس نیز تصور نمی‌کردند که حرف‌های نتانیاهو آنقدر ضعیف و بی‌محتوا باشد که سید عطاءالله مهاجرانی با این قاطعیت به دفاع از ایران و جمهوری اسلامی و در نقد نتانیاهو بپردازد و از طرف دیگر در وقت کمی که به او داده بودند اینچنین خلاصه ولی مستدل و منطقی و غنی از پس مصاحبه نسبتاً مفصل نتانیاهو بر آید.

نتانیاهو دم از شناخت ایران و تاریخ ایران زد و اشاره کرد که خود را دانشجوی تاریخ ایران می‌داند و اگرچه به فارسی مسلط نیست اما تاریخ ایران را می‌شناسد.

وی افزود: در رژیم گذشته و با ایران دوست بوده‌اند ولی با این پاسخ مهاجرانی مواجه شد که اطلاعات او بسیار اندک است و علت دوست داشتن رژیم شاه این بود که در قراردادی  ۱.۵ میلیارد دلاری بنا بوده که با مبلغ هنگفتی ایران از اسرائیل کلاهک اتمی بخرد ولی طرف اسرائیل با خدعه و نیرنگ پول ایران را می‌گیرد و هیچ چیزی در اختیار دولت ایران قرار نمی‌دهد و ادعا می‌کند که به ایران کلاهک نداده و آنها را سرکار گذاشته است.

نتانیاهو از دین یهود حمایت می‌کرد و مهاجرانی با آوردن آیاتی از تورات روشن ساخت که نخست‌وزیر مدعی اسرائیل نه‌تنها ایران و تاریخ ایران را نمی‌شناسد بلکه حتی دقت در آیات دین و آیین خود و تورات را نداشته و آنها را نخوانده است.

نخست‌وزیر رِژیم صهیونیستی عوام‌فریبانه خود را دلسوز و متأثر از صحنه قتل ندا آقاسلطان معرفی کرد که بلافاصله با پاسخ مهاجرانی راجع به قتل “محمد الدره” با شلیک مستقیم سرباز اسرائیلی مواجه شد و برخی مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی نیز گفتند که آیا پناه‌گرفتن یک پسربچه اسرائیلی در کنار پدرش را دیده است که مورد هجوم سربازان اسرائیلی بوده است!

او به رئیس‌جمهور ایران تاخت و گفت که روحانی منتخب مردم ایران در انتخابات آزاد نبوده است و یک درصد نامزدها به روز انتخابات راه یافته‌اند که پاسخ مهاجرانی این بود که دکتر حسن روحانی رئیس جمهور قانونی و مورد حمایت قاطع مردم ایران است و با رأی بالا در انتخابات ۲۴ خرداد انتخاب شده است و مواضع ایشان در نیویورک و مذاکرات ناشی از اراده ملت ایران است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد هویت دولت خود سخن گفت و مهاجرانی هم در مقابل ثابت کرد که خود او (نتانیاهو) در کتاب خودش بر جعلی‌بودن رژیم صهیونیستی اشاره داشته است.

کار مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی به جایی کشیده شد که مجری بی‌بی‌سی هم به کمک نخست‌وزیر رژیم اسرائیل آمد و از خونبار بودن مرزهای همه کشورها داد سخن داد که با انکار مستند مهاجرانی روبرو شد که گفت مرزهای ایران از هزاران سال پیش تا کنون بزرگ و کوچک شده‌اند ولی هرگز ایران با خون و کشتار هویت خود را به دست نیاورده است. ملت ایران با مهاجرت قوم آریایی از چهار هزار سال پیش شکل گرفته است.

Share