رئیس رسانه ملی خواب ریاست جمهوری سیزدهم را می‌بیند؟

وقتی ضرغامی خود را با سران قوا اشتباه می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :نبرد ضرغامی با روحانی از همان آغاز ریاست جمهوری یازدهم از چشم کسی پوشیده نماند به طوری که مخاطبان رسانه ملی این نوع اقدامات را که حتی در مورد رئیس پیشین عزت الله ضرغامی؛ علی لاریجانی هم انجام می شد، خوش خدمتی برای رئیس دولت نهم و دهم تلقی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : نبرد ضرغامی با روحانی از همان آغاز ریاست جمهوری یازدهم از چشم کسی پوشیده نماند به طوری که مخاطبان رسانه ملی این نوع اقدامات را که حتی در مورد رئیس پیشین عزت الله ضرغامی؛ علی لاریجانی هم انجام می شد، خوش خدمتی برای رئیس دولت نهم و دهم تلقی کردند.

” مرد هزار چهره” یکی از طنزهای مهران مدیری بود که با پخش از رسانه ملی مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد، سریال طنزی که علی رغم آوردن خنده بر لبان مردم سعی در بیان واقعیاتی داشت.

“مسعودشصت چی” با بیان جمله “من اشتباهی بودم” پیام پشیمانی خود را به جامعه عرضه کرد. پیامی  که نشان دهنده تمایلات و آرزوهای خود فرد برای رسیدن به جایگاه اجتماعی بالا و شهرت در کنار القائات دیگران بود.

اما “اشتباهی بودن” با اتمام سریال طنز مهران مدیری خاتمه نیافت بلکه این سریال کمک کرد تا واقعیات موجود در جامعه برای مردمی که از آن آگاهی داشتند نمایان تر شود.

 چندی پیش روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی با عنوان “دردو راهی روحانی – فوتبال!” با اشاره به نحوه پوشش سخنرانی مهم دکتر روحانی پس از بازگشت از نیویورک و در جمع نمایندگان مجلس در مورد تبیین مهمترین مواضع دولت و مسائل کشور درخصوص تحولات جدید عرصه دیپلماتیک به انتقاد از حامی اصلی سریال مرد هزار چهره پرداخت.

این روزنامه در ستون “جهت اطلاع” خود آورده است: برای نمونه گفتگوی بسیار مهم رئیس‌جمهور با شبکه ان بی‌سی آمریکا در ساعتی پخش شد که بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان درحال انجام بود، مصاحبه مطبوعاتی و مهم دکتر روحانی که در آن مهمترین مواضع دولت و مسائل کشور درخصوص تحولات جدید عرصه دیپلماتیک در آن گفته می‌شد چهارشنبه گذشته و همزمان با بازی استقلال و کره جنوبی پخش شد و سخنرانی دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس بعد از چند روز تأخیر همزمان با برنامه پربیننده ۹۰ روی آنتن رفت. مردم ایران سنگ تمام صدا و سیما را در دوران رئیس‌جمهور قبلی فراموش نمی‌کنند و این اتفاقات را نیز اتفاقی نمی‌دانند.

نبرد ضرغامی  با روحانی از همان آغاز ریاست جمهوری یازدهم از چشم کسی پوشیده نماند به طوری که مخاطبان رسانه ملی این نوع اقدامات را که حتی در مورد رئیس پیشین عزت الله ضرغامی؛ علی لاریجانی هم انجام می شد، خوش خدمتی برای رئیس دولت نهم و دهم تلقی کردند.


عزت الله ضرغامی در حالی وارد یک میدان رقابت خیالی شد که مهمترین ابزار اطلاع رسانی کشور را در دست دارد، اقدامات وی باعث شده که بسیاری از مخاطبان تصور کنند ضرغامی  بر اساس ذهنیتی غیر واقعی از خود و حتی شاید با تحریک دیگران قصد دارد به مثابه مسعود شصت چی با قرار گرفتن در جایگاه و سمت افراد رده بالای مملکتی برخی از انتظارات خود را محقق کند.

وی که تا دیروز اخبار دولت دهم را علی رغم اشتباهات فاحش دولت و برخلاف اخبار سایر روئسای قوا به بهترین شکل ممکن پوشش می داد، امروز اخبار مهم حسن روحانی  و علی لاریجانی را به گونه ای نامناسب پوشش می دهد به طوریکه شائبه تلاش برای اظهار ارادت به دولت پیشین را با بی توجهی به برنامه های سایر روسای قوا بوجود آمده است.

انعکاس مداوم برنامه های شخص ضرغامی دربرنامه های مختلف خبری که خلاف رویه روسای سابق این سازمان و خارج از وظیفه رئیس رسانه ملی است آن هم در بازه زمانی بسیار مناسب، این ذهنیت را بوجود آورده که وی قصد دارد همانند یک بازیگر خود را به جامعه عرضه کند.

البته پوشش مفصل سفرها ، دیدارها و ملاقات های رئیس صداو سیما و حضور در اغلب برنامه های خبرساز و پخش در بهترین ساعات شبانه روز ، تنها بخشی از تلاش عزت الله ضرغامی برای جلوه گری روی آنتن است.

برخی مدیران سازمان می گویند: “برخی روزها که رئیس رسانه ملی در برنامه ای شرکت کرده باشد شخصا و یا رئیس حوزه ریاست ضمن تماس با پخش اخبار از نحوه پخش اخبار این رئیس ۱۰ سال بر قدرت نشسته را پیگیری می کنند.”

آنها تاکید دارند که خبر رئیس رسانه ملی که معمولا زمان زیادی از بهترین بخش های کنداکتور پخش اخبار در یک روز را شامل می شود خبر اول نبوده اما خبر سوم به بعد هم نباشد. حتما قبل از پخش اخبار ضرغامی، خبری از رئیس جمهور منعکس شود و دقت لازم صورت گیرد تا بعد یا قبل از اخبار وی خبری تاسف انگیز منعکس نشود.

این همه دقت و ظرافت در نحوه انعکاس اخبار رئیس رسانه ملی به ایجاد چند شائبه های متفاوتی کمک می کند از جمله اینکه آیا رئیس رسانه ملی در پی ایجاد قوه چهارم در کشور است یا آرزوی رسیدن به ریاست یکی از این قوا را در ذهن می پروراند؟

البته اقدامات اعتراض برانگیز ضرغامی به این موارد منتهی نمی شود، نحوه مدیریت ضرغامی  در سازمان صدا و سیما نارضایتی کارمندان و مدیران را در پی داشته است، بر نظر برخی کارشناسان استفاده سلیقه ای و ابزاری از رسانه ملی در جهت اهداف و تمایلات شخصی و سیاسی اش موجب شده که اعتراضات روز به روز بیشتر شود.

حال عزت الله ضرغامی رسانه ملی که شاید پس از گذشت ۱۰ سال از ریاست خود بر صدا وسیما، هنوز وظیفه واقعی خود در کشور را نشناخته ، بهتر است حداقل از سریال های مورد حمایت خود عبرت گیرد تا زمانی مجبور نشود ضمن اظهار ندامت خود را “اشتباهی” معرفی کند.

Share