وقتی اشک مجری تلویزیون درآمد + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مراسم بزرگداشت سالروز تولد سهراب سپهری شامگاه شنبه ۱۳مهر ۹۲ در موسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران برگزار شد. در این برنامه که به همت گروه فرهنگی روزنامه ایران برپا شده بود، پروانه سپهری و مهین دخت سپهری خواهران این شاعر بزرگ و همچنین برخی شاعران و کارشناسان حوزه ادب و هنر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مراسم بزرگداشت سالروز تولد سهراب سپهری شامگاه شنبه ۱۳مهر ۹۲ در موسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران برگزار شد.

در این برنامه که به همت گروه فرهنگی روزنامه ایران برپا شده بود، پروانه سپهری و مهین دخت سپهری خواهران این شاعر بزرگ و همچنین برخی شاعران و کارشناسان حوزه ادب و هنر حضور داشتند.
در این مراسم پس از سخنرانی محمدتقی روغنی ها، سرپرست روزنامه ایران و همچنین نقد و تحلیل اشعار سهراب از سوی هرمز علی پور شاعر معاصرایرانی،اکبرعالمی مجری توانمند تلویزیون درباره شخصیت سهراب سپهری گفت: «آنچه در لحن و اشعار سهراب است در شاعرانی چون نیما، احمد رضا احمدی، فروغ فرخزاد و شاملو نیست. سهراب مثل هیچکس نیست. وقتی در بیمارستان پارس از دنیا رفت ۱۳۶۰خورشیدی بود اگر بود امروز سن او کمتر از یک گوهر یگانه به اسم منوچهر ستوده بود. و چه زود دیر می شود.»


وی افزود: «من افتخار شاگردی ذبیح الله صفا، پرویز خانلری و محمد محجوب را داشته ام و در محضر این بزرگان شعری از عطار یاد گرفتم که به شما به عنوان ارمغان این جلسه تقدیم می کنم.»


این مجری تلویزیون در حالی که اشک در چشم و بغض در گلو داشت ادامه داد:« زمانی که سهراب رفت من ۳۶ سال داشتم فقط فرصت این را داشتم که ۶ سال با او هم نفس باشم شعر عطار را برای او خواندم و گفتم من نمی فهمم پاسخی داد که امروز در ۶۸ سالگی می فهمم پاسخ او چه معنایی داشت. شعری که برای سهراب خواندم این است«آفرین جان آفرین پاک را / آن که جان بخشید و ایمان خاک را» در این قسمت آخر شعر عطار گیر کرده بودم از او پرسیدم خاک مگر ایمان و جان و شعور دارد اینها سنگ هستند. آن زمان و سهراب با بیان جمله ای که هیچ گاه فراموش نخواهم کرد گفت: خداوند خالق بخشی از کره زمین نیست. خداوند خالق تمام کائنات است.»

Share