رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

وزرای دولت به استانها سفر کنند/ تعامل دولت با قوه مقننه افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع سرانی دیارمیرزا رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر ضرورت سفر وزرای دولت تدبیر و امید به استان‌ها گفت: تعامل دولت با قوه مقننه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر ضرورت سفر وزرای دولت تدبیر و امید به استان‌ها گفت: تعامل دولت با قوه مقننه افزایش یابد.ایرج ندیمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفع استاندار گیلان اظهار کرد: کیهان هاشم‌نیا استاندار سابق گیلان دارای کارنامه درخشانی بود و در ۳۴ سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش‌های خوبی را برای توسعه گیلان انجام داده است

nadimi

وی با بیان اینکه محمدعلی نجفی نیز از نیروهای مستعد گیلان است، افزود:‌ نجفی شناخت کافی و لازم را نسبت به استان دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ویژگی‌های خاص گیلان گفت: ما همچنان در بخش کشاورزی و صنعت با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم و صنایع زیادی در گیلان نداریم و کشاورزی استان نیز مشکلات زیادی دارد.

ندیمی با اشاره به مشکلات چایکاران گیلانی افزود: پرداخت خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان چایکار جزء وظایف دولت است و باید برای حل مشکلات چایکاران گام‌هایی برداشته شود.

به گفته وی سرانه مصرف برای هر نفر ۴۰ کیلوگرم است و باید سالانه ۵۰۰ هزار تن واردات برنج داشته باشیم که متاسفانه شاهد واردات بیش از یک میلیون تن برنج سالانه به کشور هستیم.

وی شیلات، کشاورزی، جنگل و گردشگری را از ظرفیت‌های گیلان دانست و اظهار کرد: پروژه آزادراه، و راه‌آهن رشت – قزوین با ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیازمند توجه جدی دولت در بودجه ۹۳ هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان حافظ حقوق مردم هستند، گفت: توقع داریم دولت اگر قصد تغییر برای ایجاد تدبیر و امید دارد باید تعامل بیشتری با قوه مقننه داشته باشد.

ندیمی با اشاره به سفر خود به ژنو سوئیس و شرکت در اجلاس بین‌المجالس گفت: دنیا رویکرد جدیدی را در افزایش تعاملات با ایران دنبال می‌کند که نشان دهنده رویکردی جدید است.

وی با تاکید بر ضرورت سفرهای استانی وزراء گفت: وزرا با حضور در استان‌ها از نزدیک با مشکلات آشنا شده و می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند  و در این راستا دولت باید تعهدات خود را در مطالبات حوادث و بودجه گیلان محقق کند.

ندیمی با اشاره به تعهدات ۲۰۰ میلیاردی دولت دهم در گیلان اظهار کرد: این تعهدات مربوط به نظام بوده و دولت یازدهم باید تعهدات دولت گذشته را دنبال کند./تسنیم

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share