همه ی آن چه در سکوی ۴۹ گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهل و نهمین برنامه ی “سکو” ، پنجشنبه شب ( ۱۸ مهر ماه ) بر روی آنتن شبکه ی باران رفت  . چهل و نهمین برنامه ی “سکو” ، که با محوریت فوتبال ساحلی ، ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه ی پنجشنبه شب به مدت ۸۰ دقیقه روی آنتن شبکه ی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهل و نهمین برنامه ی “سکو” ، پنجشنبه شب ( ۱۸ مهر ماه ) بر روی آنتن شبکه ی باران رفت  .

چهل و نهمین برنامه ی “سکو” ، که با محوریت فوتبال ساحلی ، ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه ی پنجشنبه شب به مدت ۸۰ دقیقه روی آنتن شبکه ی باران رفت . 

 * سوال نظر سنجی : آیا کمیته ی فوتبال ساحلی گیلان برنامه های مناسبی برای رشد و توسعه ی این رشته ی ورزشی دارد ؟sakoo-49ش

 ۱ – بلی         ۲ – خیر    

 * نتیجه ی نظر سنجی :

  ۱ – بلی ۶۳%   ۲ – خیر ۳۷%   


* گزارش های تصویری :

– پخش گزارش تصویری به مناسبت هفته ی نیروی انتظامی و تجلیل از حضور موثر این نیرو و یگان ویژه در مسابقات لیگ برتر که این گزارش با گفت و گوی فرماندهان نیروی انتظامی و یگان ویژه ی استان و همچنین قدردانی سرمربی تیم داماش گیلان از تلاش نیروهای یاد شده همراه بود . 

 

– پخش گزارش تصویری از بازدید نمایندگان AFC از ورزشگاه های شهیدعضدی و سردارجنگل رشت .

 

– پخش گزارش تصویری از خلاصه ی بازی های تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت های جام جهانی تاهیتی که طی آن صحنه هایی از درخشش بازیکنان گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات یاد شده به نمایش درآمد .


– پخش گزارش تصویری از خلاصه بازی تیم های داماش گیلان و استقلال خوزستان از سری رقابت های هفته ی سیزدهم لیگ برتر که این دیدار با نتیجه ی مساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد . همچنین بخش هایی از این گزارش با گفت و گوی مربیان و سرمربی تیم داماش گیلان همراه بود .

 

 – پخش گزارش تصویری از خلاصه ی دیدار دوستانه ی تیم ملی نوجوانان و داماش گیلان در رشت که این گزارش نیز با بیان نظرات نادر عزت اللهی مربی تیم ملی نوجوانان در باره ی این تیم و امیرمحمد مظلوم و سعید عزت اللهی بازیکنان تیم نوجوانان همراه بود .


* میهمانان تلفنی سکو  :

– کسرایی رییس روابط بین الملل سازمان لیگ اولین میهمان تلفنی سکو بود . وی در ارتباط با بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از ورزشگاه های شهید عضدی و سردارجنگل رشت توضیحاتی را ارایه کرد و افزود که این بازدیدها جهت دریافت پروانه ی حرفه یی دو باشگاه لیگ برتری استان گیلان بود . کسرایی ضمن مثبت خواندن نگاه نمایندگان AFC و ابراز امیدواری جهت تایید ورزشگاه های گیلان یادآورشد ، روال کار به این صورت است که پس از پایان کار نمایندگان AFC و مراجعه ی شان به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا ، گزارشات پس از ارایه ، بررسی ؛ و نتیجه ی قطعی و نهایی به فدراسیون فوتبال ایران اعلام می شود و تا آن موقع هیچ چیز معلوم نیست .


– محمدصادق درودگر مدیرعامل باشگاه ملوان دومین میهمان تلفنی برنامه بود که پس از نمایش بخش هایی از مصاحبه های وی با خبرگزاری ها و همچنین بیان طرح تعاونی پیشکسوتان ملوان از سوی پوربخش و در حالی که قرار بود غفور جهانی پیشکسوت تیم ملوان در این رابطه روی خط بیاید و توضیحاتی را اریه کند ، به دلیل خاموش بودن گوشی وی و نقی صیاد فعال ؛ روی خط برنامه آمد و گفت به دلیل انتقال نادرست فحوای طرح به وی ، برداشت او آن چیزی بود که در مصاحبه ها آمده و طبیعتاً برای اظهار نظر در باره ی طرح یادشده نیاز به ارایه ی آن از سوی طراحان و بررسی آن است و اعلام کرد که او از هر طرحی که بتواند به ملوان کمک کند ، استقبال خواهد کرد .  

مدیرعامل باشگاه ملوان همچنین در مورد ابقای اسکوچیچ نیز تاکید کرد : اسکوچیچ علاقه مند کمک به ملوان است و فعلاً به کار خود ادامه خواهد داد . 

   

– عبدالله مرغوب مدیرفنی تیم داماش گیلان دیگر میهمان تلفنی شب گذشته ی سکو بود . وی ضمن تقدیر از هواداران تیم داماش در دیدار این تیم با استقلال خوزستان ، در مورد نتایج دو هفته ی اخیر تیم داماش گفت : همیشه تیم های خوب برنده نمی شوند و همیشه بازی خوب برد به همراه ندارد ولی با توجه به مساوی هفته ی قبل امیدواریم که این هفته بتوانیم برنده ی بازی باشیم و هواداران خوب مان را شاد کنیم .

مرغوب علت عدم نتیجه گیری مطلوب دو هفته ی اخیر داماش را مصدومیت و محرومیت تعدادی از بازیکنان این تیم دانست و ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکلات یادشده ، تیم داماش این هفته بتواند به نتیجه ی دلخواه دست یابد .

 

 

* میهمانان حضوری سکو  :

فرید بلوک باشی و محمد احمدزاده دو تن از ملی پوشان موفق گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی میهمان حضوری برنامه ی سکو بودند .

 بلوک باشی در بخشی از گفت و گوی خود با پوربخش گفت : پتانسیل فوتبال ساحلی گیلان خیلی بالا است ولی متاسفانه توسط هیات و باشگاه ها از این رشته ی ورزشی حمایت لازم به عمل نمی آید .

 در همین رابطه احمدزاده نیز ضعف مدیریتی را دلیل بر کم شدن سهمیه ی حضور بچه های گیلانی در تیم ملی دانست و متذکر شد که همین تعداد نیز با توجه به شرایط نامطلوب این رشته در استان در بیرون از آن پخش هستند .   

 در ادامه فرید بلوک باشی به نبود لیگ های داخلی در استان اشاره کرد و این امر را یکی از علل عدم گسترش این رشته و بروز استعدادهای جدید خواند و ابراز داشت ؛ در ابتدای فصل قرار بود بازی های ما از طریق “سیما” پخش غیر مستقیم شود که البته این امر می توانست علاوه بر بهبود جایگاه فوتبال ساحلی در بین مردم ، باعث جذب اسپانسر هم بشود تا مشکل اصلی تیم ها که همان مشکل مالی است را حل کند ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است .

 

محمد احمدزاده در ادامه ی این گفت و گو عدم حمایت های لازم از سوی مسوولان استانی را مورد نقد قرار داد و گفت : فوتبال ساحلی در گیلان متاسفانه رشد نداشته . وی ضمن انتقاد از عدم استقبال مناسب از بازیکنان گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی ، تصریح کرد : توقع داشتیم که حداقل از ما استقبال مناسبی بشود .

 سپس در ادامه فرید بلوک باشی در بخش دیگری از این گفت و گو ؛ رشد فوتبال ساحلی را مشروط به توجه ی بیش تر  در تمام رده های پایه ، اعم از نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و … دانست .

 میهمانان برنامه ی سکو در پایان از همه ی کسانی که در این موفقیت آن ها سهمی داشته اند ، به خصوص خانواده های خود و همسران شان تشکر کردند

  

** بررسی جداول لیگ های فوتبال از دیگر آیتم های سکوی ۴۹ بود که طی آن نتایج ، جدول و برنامه ی لیگ های برتر فوتبال کشور ، دسته ی دوم و لیگ برتر فوتبال ساحلی بررسی شد . همچنین یک نوبت قرعه کشی عقب افتاده از برنامه های قبل نیز با کمک میهمان برنامه انجام و برندگان آن مشخص شدند ./سپید نیوز

Share