قدرت علیخانی تشریح کرد: «تندرَوی کوثری، از خوش خیم تا بدخیم»

هاشمی دوردست را می‌بیند، مدعیان سیاست جلوی پای خود را هم نمی‌بینند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مشاور پارلمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی دورنگری، آینده نگری، فهم و تیزهوشی بالا را از ویژگی های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست که تندروها با تخریب وی و انحراف افکار عمومی، اهداف خود را دنبال می کنند که هرگز امیالشان محقق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :  مشاور پارلمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی دورنگری، آینده نگری، فهم و تیزهوشی بالا را از ویژگی های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست که تندروها با تخریب وی و انحراف افکار عمومی، اهداف خود را دنبال می کنند که هرگز امیالشان محقق نخواهد شد.
قدرت الله علیخانی درباره هجمه هایی که عده ای از تندروها این روزها مجددا علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی راه انداخته اند، توضیح داد و گفت: هر چقدر شخصیت‌ انسان‌ها بزرگتر، دیدشان وسیع‌تر و تفکرات آنها گسترده‌تر باشد، بیشتر مورد هجمه قرار می‌گیرند.

ImageThumb2 (1)

وی به ذکر خاطره ای از یکی از یاران مبارز امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: یکی از یاران حضرت امام تعریف میکند سال‌ها پیش از انقلاب و در اوایل دوران مبارزات ایشان که بسیاری مخالف راه و روش ایشان در مبارزه بودند و بعضا حتی به امام هتاکی می‌کردند ، به خانه امام می رود و میبیند روی در خانه ایشان کاغذ بیانیه‌مانندی چسبانده اند که  در آن نسبت به ایشان هتاکی شده است. او تعریف می کند که من آن بیانیه را برداشتم و وارد خانه شدم. امام را دیدم که بر سر حوض مشغول وضو گرفتن است، هنگامی که نزدیک شدم، ایشان متوجه حالت عصبانی من شدند و هنگامی که کاغذ را در دست من دیدند، فرمودند من صبح که از خانه بیرون رفتم آن اعلامیه را دیدم ولی برنداشتم و در ادامه گفتند: “عصبانی نباش؛ به زنده فحش می‌دهند و به مرده کسی کاری ندارد”. بر همین اساس باید گفت آدم‌های بزرگ یا به تعبیر امام «انسان‌های زنده» باید خود را برای چنین سخنان و هتاکی هایی از سوی مخالفان و معاندان آماده کرده باشند، زیرا اگر کسی اظهارنظر نکند و کاری با سیاست نداشته باشد، کسی به او هجمه هم نمی‌کند. این نقل قول از آیت الله حاج شیخ حسن صانعی همراه همیشگی امام راحل است.
علیخانی در ادامه به جمهوریت گفت: در اوایل انقلاب و زمان بنی‌صدر، اگر برخی افراد و گروه‌ها به شخصیت‌هایی همچون رهبر انقلاب و آقای هاشمی و شهید بهشتی هتاکی می‌کردند، تعبیر امام خمینی(ره) چنین مضمونی داشت:  «اینها با افراد عادی کاری ندارند و کسانی که وجودشان برای جامعه مثمرثمر است و نفوذ کلام دارند، همیشه مورد هجمه قرار می‌گیرند ، زیرا دشمن به دنبال آنهاست و می‌خواهد چنین افرادی در جامعه در انزوا باشند».

دورنگری ویژگی هاشمی است
وی تصریح کرد: هتاکی‌ها به آیت الله هاشمی رفسنجانی تازگی ندارد و علت آن نیز آگاهی، فهم و درک این شخصیت برجسته از اوضاع و احوال داخلی و خارجی و آگاهی‌هایی  است که او به جامعه می‌دهد و اظهارنظرهای اوست.
علیخانی دورنگری را از ویژگی های آیت الله هاشمی برشمرد و توضیح داد: تفاوتی که هاشمی رفسنجانی با بسیاری از مدعیان سیاست و تازه به دوران رسیده های سیاسی دارد، در این است که او دوردست را می‌بیند ولی بعضی از این افراد حتی جلوی پای خود را نیز نمی‌بینند.
وی افزود: هاشمی در زمان قبل از انقلاب مسئله فلسطین را مطرح کرد و کتاب «سرگذشت فلسطین» را منتشر ساخت در حالی که در آن هنگام کسی نمی‌دانست امور به چه ترتیب است و بحث فلسطین، اسرائیل و مبارزات فلسطین و اشغال زمین‌های قدس برای کسی مشخص نبود و حتی داشتن این کتاب از نگاه نظام ستمشاهی جرم تلقی می شد که تمام این مسائل، سطح آینده‌نگری و افق دید او را نشان می دهد.

هتاکی به هاشمی؛ از منافقین تا دوستان ناآگاه و مغرضین
علیخانی با اشاره به اینکه هاشمی در میان مبارزان معروف بود که فهم و تیزهوشی بالایی دارد، گفت: هاشمی همیشه مورد هجمه بود؛ زمانی از سوی منافقین، گاه بنی‌صدر، در شرایطی نیز دوستان ناآگاه و زمانی نیز مغرضین و برخی افرادی که اصلا شرایط زمان و سیاست را درک نمی‌کنند.
وی با بیان به اینکه چنین افراد و گروه هایی، بهانه‌هایی مشخصی دارند ولی به اسم دیگری مطرح می‌کنند، به نطق میان دستور اسماعیل کوثری در جلسه روز یکشنبه (۱۴مهر) درصحن علنی مجلس علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و توضیح داد: من از امثال آقای سردار کوثری  که از دوستان و همکاران سابق بنده در کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده اند و روابط خوبی با ایشان داشته و دارم  تاسف می‌خورم؛ زیرا با او سال‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس زندگی کردم؛ هنگام بحث‌های تندی که رد و بدل می‌شد، او وارد صحبت تند نمی‌شد و من به شوخی اسم او را در مصاحبه ای تندروی خوش‌خیم گذاشته بودم و حال می‌بینم کوثری خود را به افکار دیگران و تندروها نزدیک کرده و وارد مرحله بدخیمی شده است.

کوثری از نظامی‌گری وارد سیاست شد/ ورودش به سیاست، عمیق نیست
این نماینده ادوار مجلس، اسماعیل کوثری را از مبارزان جبهه و جنگ دانست و گفت: کوثری از نظامی‌گری وارد سیاست شده ولی ورود او به سیاست، عمیق نیست و نمی‌تواند این عرصه را به درستی تجزیه و تحلیل کند و دست می‌گذارد روی شخصیت بزرگی مانند آیت الله هاشمی.
وی رفتار کوثری را متاثر از معاشرت با تندروها دانست و افزود:  این سخنان از سردار کوثری بعید بود ، زیرا من او را در تحلیل مسائل سیاسی عمیق نمی‌دانم و ای کاش این رفیق عزیز ما که سابقه مجاهدت دارد، لباس  نظامی از تن به در نمی کرد و وارد عرصه سیاست نمی شد و سیاست را به سیاست مداران واگذار می کرد .

آقای کوثری! چه کسی گفته شما را هاشمی رفسنجانی به سازمان قضایی معرفی کرد؟
علیخانی گفت: من برای کوثری متاسفم زیرا انعکاس این حرف‌ها در جامعه باعث میشود خود او و امثال او ضرر ببینند؛ زیرا با ورود به این قضایا با افکار عمومی بازی می‌کنند و نگرانم با این مواضع، اگر قصد حضور در مجلس آینده را داشته باشد، ملت روی خوشی به او نشان نخواهند داد و پایگاه خود را از دست می‌دهد.
وی با بیان اینکه هاشمی شخصیت بزرگی است که محبوبیت زیادی دارد و آقای کوثری و دوستانشان بایستی از نتیجه انتخابات اخیر پیام اکثریت ملت را دریافت کرده باشند ، درباره حرف های کوثری در نطق مبان دستورش گفت: کوثری همه مسائل را با یکدیگر در می آمیزد و در وسط حرف های خود خطاب به هاشمی می گوید: همانطور که مرا به سازمان قضایی معرفی کردی، پسرت را هم معرفی کن!
مشاور پارلمانی آیت الله هاشمی با طرح این سوال از کوثری که ” اصلاً مگر آقای هاشمی شما را معرفی کرده بود”  توضیح داد: این مسئله یک بار در از طریق روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داده شده؛ آقای هاشمی در خاطراتش همه مسائل و هر حادثه و شخصی را ذکر می‌کند؛ اسم کوثری هم در یکی از خاطرات ایشان آمده و من قبلاً اسنادی از اینها را به آقای کوثری نشان دادم ولی او باز هم بهانه جویی می کند.
وی بیان کرد: می توان درباره کم و کیف این مساله از علی جنتی که اکنون وزیر ارشاد است و رئیس دفتر جانشین فرمانده کل قوا بوده و حجت‌الاسلام رازینی، رئیس وقت سازمان قضایی نیروهای مسلح سوال کرد.

در پرونده مهدی هاشمی همه چیز قانونی پیش می رود
علیخانی درباره مهدی هاشمی گفت: مهدی هاشمی خود را به دستگاه قضایی معرفی کرده و آنها نیز کارها را طبق روال قضایی انجام می‌دهند و حتی قاضی پرونده هم مشخص است؛ لذا مسئله‌ای وجود ندارد که کوثری می‌گوید آقای هاشمی پسرت را معرفی کن زیرا مهدی هاشمی خودش را معرفی کرده و احتیاجی به توصیه آقای کوثری نیست.
وی با بیان اینکه تندروها صرفا به دنبال تخریب و انحراف افکار عمومی هستند، ادامه داد: ورود به این ماجراها، نه نفعی برای انقلاب دارد، نه نظام، نه مردم و نه خود فرد و این افراد، جز آسیب زدن به خودشان در افکار عمومی، کار دیگری نمی‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس هشتم، با اشاره به اینکه بارها اهانت و فحاشی و هتاکی به شخصیت های بزرگ نظام وارد شده است، افزود: اکنون باید دید سرنوشت آنها چه شده و پایگاه اجتماعی‌شان چیست زیرا وقتی مردم کارها و حرفهای تندروها را ببینند، از آن رویگردان می‌شوند و جامعه دیگر پذیرای اینگونه افراد و سخنان نیست.

آقایان یک هزارم حساسیت درباره هاشمی را درمورد عملکرد احمدی نژاد  نداشتند
وی درباره رویکرد سیاسی کوثری توضیح داد: کوثری از حامیان دولت قبل و طرفداران پروپا قرص احمدی‌نژاد بود و فقط یک بار در دی ۹۰ اظهارنظر کرد که اگر احمدی‌نژاد کاندیدا شود، دیگر به او رای نمی‌دهم؛ یک بار نیز در بهمن سال ۹۱ گفت که سپاه خدمت زیادی به احمدی‌نژاد کرد اما او نمکدان را شکست.
علیخانی ادامه داد: سردار کوثری اوایل در کمیسیون امنیت ملی مجلس، حتی تحمل شنیدن انتقاد از احمدی نژاد را نیز نداشت؛ در حالیکه باید از او پرسید چرا آنقدر که روی هاشمی حساسیت نشان می‌دهد، یک هزارم آن را روی احمدی نژاد نشان نمی‌دهد؟ حال آنکه احمدی نژاد مشکلات بسیار زیادی برای کشور ایجاد کرد.
مشاور پارلمانی آیت الله هاشمی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد، لطمات فروانی به کشور، منابع، ذخایر و بانک‌ها وارد کرده است، دعواها علیه هاشمی را سیاسی دانست و گفت: کوثری نطق بدی کرد ولی من به‌عنوان یک دوست از او دعوت می‌کنم از اینگونه مسائل و مطالب دست بردارد زیرا جز آب ریختن به آسیاب دشمن فایده‌ای ندارد.
پس از انتشار خاطرات سال ۶۸ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کتابی با عنوان «بازسازی و سازندگی»، سردار اسماعیل کوثری، فرمانده وقت لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی نسبت به مطالب مربوط به خودش واکنش نشان داد و بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های داخلی و خارجی با ذوق‌زدگی اقدام به انتشار مطالبی کردند تا با تمسّک به سخنان سردار کوثری نسبت به اصل خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جامعه تردید ایجاد کنند.
«خاطرات هاشمی دقیق تر است یا روایت سردار؟»، «برگی دیگر از سوتی‌های آقای هاشمی رفسنجانی در خاطرات»، «سند راستگویی سردار کوثری رسید» و «کوثری چندمین نفری است که خاطرات هاشمی را زیر سؤال برده است؟» تیتر شتاب‌زده چند خبرگزاری و سایت است که با استناد به مصاحبه سردار کوثری با یکی از رسانه ها و همراه با ارائه تحلیل‌های وارونه، اقدام به انتشار تکذیبیه سردار کرده بودند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صفحات ۷۳، ۷۴ و ۷۵ خاطرات سال ۶۸ در خصوص بازداشت سردار کوثری نوشته است:
سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۶۸: آقای محسن رضایی تلفنی از بازداشت آقای اسماعیل کوثری توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح به خاطر اشغال تأسیسات کشاورزی شکایت کرد. به آقای [علی] فلاحیان [معاون وزیر اطلاعات] گفتم که برای آزادی‌اش اقدام کند.
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۶۸: به آقای [علی] رازینی [رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح] در خصوص بازداشت آقای [اسماعیل] کوثری [فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله] تلفنی اعتراض کردم و دستور دادم آزادش کنند.
پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۶۸: آقای [علی] رازینی [رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح] آمد و علت بازداشت و آزادی آقای [اسماعیل] کوثری [فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله] را گفت. قرار شد در آینده مراقبت بیشتری در این جهت شود.
سردار کوثری در واکنش به انتشار این خاطرات در تاریخ ۴/۴/۹۱ طی گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به مطلب ذکر شده در کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی در ارتباط با وساطت هاشمی برای آزادی خویش از زندان در سال ۶۸ گفت: این ماجرا در سال ۶۹ بوده، نه سال ۶۸ و برخلاف آن چیزی که آقای هاشمی در کتاب خاطرات خود عنوان کرده، نه تنها ایشان نقشی در آزادی من از بازداشتگاه نداشته، بلکه عامل بازداشت من نیز بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه هاشمی رفسنجانی در آن زمان ریاست جمهوری و جانشینی فرماندهی کل قوا را همزمان بر عهده داشت، به جای تصمیم‌گیری در مورد شکایت وزیر کشاورزی خود از اینجانب، موضوع را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع داده و موجب بازداشت من در بازداشتگاه سپاه شد.
کوثری در ادامه افزود: پس از گذشت کمتر از ۲۴ ساعت با اطلاع فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این موضوع، با دستور ایشان از بازداشتگاه آزاد شده و پس از این ماجرا رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا احضار فرماندهان ارشد سپاه تنها با دستور فرمانده کل قوا امکان‌پذیر باشد.
فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله خاطرنشان کرد: در طول جنگ تحمیلی پادگانی در کرج که پیش از انقلاب در اختیار وزارت کشاورزی برای تربیت نیروهای «سپاه ترویج آبادانی» بوده و پس از انقلاب بلااستفاده مانده بود، به دنبال درخواست من و شهید همت و موافقت رئیس جمهور وقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اختیار لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله قرار گرفت و بنا بر این بود تا پایان جنگ این پادگان در اختیار لشکر باقی بماند.
به روایت اسناد تاریخی، ماجرای بازداشت سردار کوثری به این صورت بود:
۱- سردار کوثری به عنوان فرماندهی لشکر ۲۷ پیاده مکانیزه محمدرسول‌الله(ص) در تاریخ ۲۴/۱/۶۸ نامه‌ای به شماره ۱۰۰/۱/۲۷۵ با طبقه‌بندی محرمانه خطاب به فرماندهی محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشته و رونوشت آن را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان «جانشین فرماندهی محترم کل قوا جهت استحضار» می‌فرستد. (سند شماره ۱).

متن تایپ شده سند شماره ۱
شماره: ۱۰۰/۱/ل۲۷
تاریخ: ۲۴/۱/۶۸
به: فرماندهی محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
از: فرماندهی لشکر ۲۷ پیاده مکانیزه محمدرسول‌الله(ص)

موضوع:
سلام علیکم
همان‌طور که مستحضر می‌باشید لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) از بدو تأسیس مکانی به عنوان مقر اصلی در تهران نداشته و ندارد و اماکنی که فعلاً در اختیارش می‌باشد همه تصرفی و از نظر قانون، غیرقانونی می‌باشد (البته قانونی که مصلحت اسلام و انقلاب را درنظر نمی‌گیرد) که به شرح ذیل می‌باشد:
۱- ……………………..
۲- ……………………
۳- ……………………..

حال آن فرماندهی محترم با درنظر گرفتن مطالب ذکر شده بالا و برخوردهای سازمان قضایی دستور بفرمایید که لشکر چه بکند؟ آیا این مکان‌ها را تخلیه بکند یا مسائلش از طریق قانونی حل می‌شود؟ چون در تهران پیش هر مسئول مملکتی می‌رویم می‌گویند شما چرا کاسه داغتر از آش می‌باشید !و حتی ما در جواب شکوائیه شهرداری کتباً به دفتر تحقیق و بازرسی وزارت سپاه اعلام کرده بودیم:

۱- …………….
۲-  …………….
۳- یا اینکه کتباً ابلاغ انحلال لشکر را بنمایید و ما گردنمان هم از مو نازکتر است، اما آن موقع جواب خدا و حضرت امام و نسل‌های آینده را بدهید که چه تصمیماتی برای نیروهای جان بر کف و متعهد و دلسوز، مسئولین وقت گرفته‌اند.
من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال، مراتب جهت اطلاع و اعلام نظر نهایی از طرف جناب‌عالی تقدیم می‌گردد.
و من الله التوفیق

فرماندهی لشکر ۲۷ پیاده مکانیزه محمدرسول الله(ص)
محمد کوثری

رونوشت به:
۱- جانشین فرماندهی محترم کل قوا جهت استحضار
۲- نمایندگی محترم حضرت امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت استحضار
۳- فرماندهی محترم سپاه یکم ثارالله جهت اطلاع
۴- دفتر نمایندگی حضرت امام در سپاه یکم ثارالله
جهت اطلاع، ایشان در این نامه دو صفحه‌ای می‌نویسد: «لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) از بدو تأسیس مکانی به عنوان مقر اصلی در تهران نداشته و ندارد و یکی از اماکنی که فعلاً در اختیارش می‌باشد، پادگان شهید همت در مردآباد کرج (متعلق به وزارت کشاورزی می‌باشد) که از سال ۶۲ به این طرف در اختیار این یگان می‌باشد…»
سردار کوثری در ادامه این نامه با ابراز گلایه از برخوردهای سازمان قضایی، می‌نویسد: «یا این محل‌ها را از طریق قانونی حل کنید تا ما بتوانیم با خیال راحت مستقر شویم….، یا مرا از روی لشکر بردارید….، یا کتباً ابلاغ انحلال لشکر را بنمایید…»

۲- سردار محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۷/۱/۱۳۶۸ طی نامه شماره ۲۵۲/۱- س‌ط خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به عنوان جانشین فرماندهی معظم کل قوا، طی پیوست نامه سردار کوثری، می‌نویسد: «به پیوست دو برگ تصویر نامه فرماندهی لشکر محمدرسول‌الله که حاوی مشکلات برادران عزیز، زحمتکش و افتخارآفرین یگان مذکور می باشد، تقدیم می‌گردد.»
ایشان در ادامه نامه با یادآوری نکاتی از نامه سردار کوثری می نویسد: «یا مشکلات ساختمانی لشکر از طریق قانونی حل شود و یا حداقل از مسئولیت خود کنار خواهند رفت.»
سردار رضایی در پایان مجدداً به جانشین فرماندهی معظم کل قوا می‌نویسد: «مستدعی است در این زمینه مساعدت فرمایید.»
۳- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از اطلاع از موضوع و دستور برای آزادی سردار کوثری که در خاطرات آمده است، در تاریخ ۲/۲/۶۸ طی نامه شماره ۴۳۶ – ۲۸ / ف ک خطاب به حجت‌الاسلام آقای رازینی، به  عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌نویسد: جناب آقای رازینی، این گونه موارد را با فرماندهان بالا باید حل کرد. مزاحم فرماندهان یگان‌ها نشوید. (سند شماره ۲)

متن تایپ شده سند شماره ۲
شماره: ۴۳۶-۲۸/ف‌ک
تاریخ: ۲/۲/۶۸

جناب حجت‌الاسلام آقای رازینی
ریاست محترم سازمان قضایی نیروهای مسلح

با سلام، به پیوست نامه شماره ۱۶۴۴۰/۴۰ مورخ ۱۷/۱/۶۸ فرماندهی محترم لشکر ده سیدالشهدا(ع) در خصوص درخواست تعیین تکلیف تخلیه مرکز آموزش کشاورزی کرج به ضمیمه سوابق مکاتباتی حسب‌الامر جانشین محترم فرماندهی کل قوا به شرح زیر جهت استحضار و دستور اقدام لازم ایفاد می‌گردد:
«جناب آقای رازینی، این‌گونه موارد را با فرماندهان بالا باید حل کرد. مزاحم فرماندهان یگان‌ها نشوید.»
رئیس دفتر جانشین فرماندهی کل قوا
علی جنتی

حال، با توجه به مستندات فوق، تأمل در چند نکته ضروری است:
۱- اصل واقعه مربوط به سال ۶۸ است و معلوم نیست چرا سردار کوثری آن را مربوط به سال ۶۹ می‌داند!! شاید در سال ۶۹ نیز بازداشتی اتفاق افتاده باشد که هنوز خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر نشده است.
۲- سردار کوثری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را عامل بازداشت خود می‌داند و می‌گوید: «با اینکه هاشمی رفسنجانی در آن زمان ریاست جمهوری و جانشینی فرماندهی کل قوا را همزمان به عهده داشت، به جای تصمیم‌گیری در مورد شکایت وزیر کشاورزی خود از اینجانب، موضوع را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع داده و موجب بازداشت من در بازداشتگاه سپاه شد.»
جهت یادآوری سردار کوثری و ثبت مجدد در تاریخ ، قابل ذکر است که پس از ارتحال امام(ره) در تاریخ ۱۴/۳/۶۸ و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی، پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوی در تاریخ ۶/۵/۶۸ برگزار گردید و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شدند.
چگونه ممکن است چهار ماه قبل از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری به وزیر کشاورزی خود که هنوز نه کابینه‌ای داشت و نه وزیری، – طبق قول سردار کوثری- سفارشی درباره سردار نکند و «موضوع را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع بدهد!»؟
به گزارش جمهوریت، متأسفانه سردار کوثری در ادامه واکنش خویش، مثل شیوه‌ای که چندیست در فضای سیاسی کشور باب شده و سعی می‌کنند برای کسب محبوبیت، خود را یار غار مقام معظم رهبری معرفی نمایند، می‌گوید: «با اطلاع فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این موضوع، با دستور ایشان از بازداشتگاه آزاد شدم.» حال آنکه در آن تاریخ آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس جمهور بودند و فرماندهی کل قوا در اختیار حضرت امام بود./قانون

Share