جزئیات گزارش‌های اقتصادی رئیس‌جمهور به نمایندگان

نوبخت خبرداد: ۳۵ مصوبه دولت برای بهبود معیشت مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۳۵ مصوبه برای بهبود معیشت مردم داشته ایم، گفت: برای بهبود معیشت مردم و عملی شدن وعده ۱۰۰ روزه رئیس جمهور ۳۵ مصوبه در خصوص بهبود روشها در گمرکات و نظام بانکی در دولت به تصویب رسید که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۳۵ مصوبه برای بهبود معیشت مردم داشته ایم، گفت: برای بهبود معیشت مردم و عملی شدن وعده ۱۰۰ روزه رئیس جمهور ۳۵ مصوبه در خصوص بهبود روشها در گمرکات و نظام بانکی در دولت به تصویب رسید که رئیس جمهور در جلسه سه شنبه شب با نمایندگان مجلس آنها را تشریح کرد.nobakht

به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دوم سیما، برنامه ریزی برای تامین انرژی در زمستان را محور دیگر گزارش رئیس جمهور به نمایندگان مجلس اعلام کرد، و افزود: پیش از تحویل دولت دهها کشتی که حامل ارزاق عمومی و در مرزهای آبی متوقف بود در همین مدت کوتاه با دستور رئیس جمهور حتی یکی از آنها هم متوقف نیست و بار آنها تخلیه و بارگیری شده است.

وی محور دیگر گزارش رئیس جمهور به نمایندگان مجلس در جلسه سه شنبه شب را سفر به نیویورک اعلام کرد و گفت: در این گزارش رئیس جمهور دستاوردهای این اجلاس و نتایج ملاقاتهایش با مقامات کشورهای دیگر را برای نمایندگان تشریح کرد که برخی از نمایندگان مجلس تحت تاثیر این گزارش قرار گرفتند.

سخنگوی دولت به مذاکره تلفنی رئیس جمهور با رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: در این مکالمه آقای روحانی با حفظ جایگاه، اصول و منزلت جمهوری اسلامی و نه با درشت گویی برای استیفاء حقوق ملت ایران تلاش کرد.

وی با بیان اینکه همه سران کشورهای اروپایی که در مجمع عمومی حضور داشتند علاقمند به دیدار با رئیس جمهور بودند گفت: خیلی از این افراد تاکید داشتند که تحریم ها وجاهت بین المللی ندارد.

سخنگوی دولت با تقدیر از اقدام نمایندگان مجلس در صدور بیانیه تشکرآمیز خطاب به رئیس جمهور گفت: همه اینها نشانگر این است که نمایندگان مردم با اطلاع از خواست مردم و پیام انتخابات اخیر اگر اقدام مثبتی در دولت انجام شود تقدیر می کنند و اگر کاری خلاف مصالح و قانون هم صورت گیرد هیچگاه از ایفای ماموریت نمایندگی کوتاه نخواهند آمد.

نوبخت تاکید کرد: به مردم قول می دهم در سایه پیوند عاطفی، رسمی و قانونی که بین دوقوه فراهم است شرایط برای خدمت گزاری بیشتر فراهم خواهد بود و انرژی هایی که با اصطکاک و برخورد تلف می شد مصروف خدمت بیشتر به مردم خواهد شد.

در ادامه این برنامه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشی که رئیس جمهور سه شنبه شب به نمایندگان مجلس ارائه داد مورد پسند نمایندگان واقع شد، گفت: آقای روحانی در این جلسه گزارش مفصلی از حوزه های مختلف به نمایندگان ارائه داد که مورد پسند نمایندگان واقع شد از جمله درباره اعلام زود هنگام قیمت گندم که قطعا اقداماتی از این دست با حمایت مجلس مواجه خواهد شد.

جواد جهانگیرزاده افزود: دولت و مجلس درباره مشکلات و اولویت ها با هم تعامل می کنند و اینها هیچ تعارضی با وظایف دو قوه ندارد. تعامل مجلس با دولت به معنای دخالت در ماموریت ها نیست بلکه به این معناست که مجموعه آرا را کنار هم می گذاریم تا بهتر برای رفع مشکلات برنامه ریزی شود.

این نماینده مجلس جلسات تعامل دولت و مجلس را از مطالبات مردم و رهبری خواند و گفت: دشمن ما فقر، بیکاری و تورم است و وقتی مجموعه ای از توانایی ها و ظرفیت ها کنار هم جمع می شوند نتیجه بهتری گرفته خواهد شد. اگر دولت در زمینه کاری خودش تعللی داشته باشد که امیدواریم این اتفاق هرگز نیافتد مجلس چشم خود را نخواهد بست و تقاضای ما حرکت دولت در چارچوب قانون است.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه میزبان جلسه بعدی مجلس خواهد بود گفت: این روند ادامه خواهد داشت و دولت و مجلس علاقمند به تداوم این نشست ها هستند. اقدامات برای هماهنگی بیشتر مجلس و دولت فقط به این جلسات محدود نمی شود و همانطور که قبلا گفته شد کمیته هایی برای افزایش تعامل بکار گرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه اگر به گذشته نگاه کنیم رخدادهای نامبارکی دیده می شود که علت بخشی از آنها قانون گریزی بوده است گفت: اگر دولت در چارچوب قانون حرکت کند مجلس هم خودش را به همکاری و حمایت از دولت مکلف می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در چند ماهی که از آغاز به کار دولت یازدهم می گذرد کسی انتظار نداشت که اتفاق خارق العاده ای بیافتد همین که روند در نقطه مطلوب قرار گیرد خودش نکته مهمی است.

وی با اشاره به نامه تقدیرآمیز ۲۳۰ نماینده مجلس از رئیس جمهور گفت: امیدواریم این تعامل تا پایان دوره مجلس میان مجلس و دولت تقویت شود و نمایندگان هم علاقمند به تقویت دولت هستند. البته تعامل با دولت به معنای تایید همه کارهای دولت نیست اما نقد منصفانه هم در نهایت به تقویت دولت منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس با کاهش میزان طرح ها و افزایش لوایح برای استفاده بیشتر از ظرفیت کارشناسی دولت موافق است.

Share