به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :

نظر نهایی نمایندگان گیلان در انتخاب استاندار چه خواهد بود ؟

وزیر کشور گفت: ما در انتخاب استانداران دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد. همچنین قرار است نمایندگان و تمامی مجامع استانی به وزارت کشور بیایند و شاخص‌های خود را برای انتخاب استانداران به ما اعلام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالی که پس از ۵۵ روز از آغاز به کار دولت “تدبیر و امید”، استان‌های تهران، مازندران، خراسان شمالی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، لرستان و اصفهان استانداران جدیدی از جنس “اعتدال” را به خود دیده‌اند، گمانه‌زنی‌هایی که تا پیش از این و از فردای روز انتخابات ۲۴ خرداد بر سپهر سیاست گیلان سایه افکنده بود، درحال تشدید شدن است.

 پس از انتصاب کیهان هاشم‌نیا به‌عنوان پانزدهمین استاندار گیلان که پس از ۱ سال و ۵ ماه و ۲۱ روز سیاه از صدارت سردار مهدی سعادتی صورت گرفت، استان گیلان روزهای آرامی را سپری می‌کند؛ گو این‌که نسیم “اعتدال” و “عقلانیت” ـ خواسته یا ناخواسته ـ یک سال و یک ماه زودتر از حماسه سیاسی مردم، در این سرزمین وزیدن گرفته است.
شخصیت آرام و منش معتدل کیهان هاشم‌نیا در کنار سال‌ها تجربه مدیریت‌های کلان ملی و محلی، از او چهره پرجاذبه‌ای ساخته است که به‌سختی نادیده گرفتنی است و حتی در معادلات سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری همواره نام او در فهرست گزینه‌های پیشنهادی برای ابقاء در منصب استانداری یا ارتقاء در سطوح مدیریتی بالاتر به چشم می‌خورد.
در سطح رسانه‌ها و محافل سیاسی گیلان از کیهان هاشم‌نیا در کنار شخصیت‌های نام‌آشنای دیگری همچون عبدالغفار شجاع، کیوان محمدی، محمدعلی نجفی، علی نوبخت، نصرت نادم، هادی حق‌شناس، علی صوفی، الیاس حضرتی، قاسم رمضان‌پور، سیداحمد حسینی، حسین هدایتی، رمضانعلی صادق‌زاده، عبدالرضا بی‌آزار، محمدجعفر علیزاده، بهمن محمدیاری، عزیز عبداللهی، سیدکاظم دلخوش و محمد کاتب به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی افراد، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی برای تصدی مسئولیت استانداری گیلان در دولت “تدبیر و امید” نام برده می‌شود.
در این میان اما، ۱۳ نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی از یک‌سو، فعالان ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب که اینک با تشکیل شورای هم‌اندیشی اعتدال‌گرایان به‌دنبال راهی برای ترویج گفت‌وگو بین رجال سیاسی با هدف توسعه گیلان‌اند از سوی دیگر و حتی خود نامزد‌های پیشنهادی از دیگرسو، همچنان در انتظار گوشه چشم و اشارتی از سوی معاون گیلانی رئیس جمهوراند تا تکلیف را یک‌سره کند؛ اما این‌که آیا محمدباقر نوبخت با منش دیپلمات‌مآبانه خود قصد میدان‌داری در این حوزه را دارد یا نه، باید همچنان صبر کرد و دید.


شایسته‌سالاری، توانمندی، کارآمدی، قانون‌گرایی، تفکر معتدل، نگاه اقتصادی، سابقه مفید، پاکدستی خود و اطرافیان، قبول داشتن برنامه‌های دولت “تدبیر و امید” و قدرت تعامل با مردم، نخبگان، نمایندگان مجلس، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، از جمله ویژگی‌های استانداران دولت یازدهم است که ظرف یک ماه و نیم گذشته بارها از سوی وزیر کشور اعلام شده بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به موضوع تغییر استانداران گفته بود که در مدت تعیین شده که بیش از یک ماه نخواهد بود، تغییرات را در استانداری‌ها آغاز خواهد کرد و البته در بعضی استان‌ها به نتیجه رسیده‌اند که به دولت ارسال خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که انتخاب استانداران تا چه زمانی انجام خواهد شد؟ اظهار داشت: ما در انتخاب استانداران دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد. همچنین قرار است نمایندگان و تمامی مجامع استانی به وزارت کشور بیایند و شاخص‌های خود را برای انتخاب استانداران به ما اعلام کنند.
وزیر کشور با اشاره به شاخص‌های اصلی انتخاب استانداران، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین بقیه تشکل‌ها و کسانی که برای استان و شهر خود دلسوز هستند، می‌توانند گزینه‌های خود را از باب مشورت و با توجه به شاخص‌های وزارت کشور معرفی کنند و خود وزارت کشور با شناخت کامل از افراد، دست به انتصاب‌ها خواهد زد. در بعضی موارد برای یک استان ۱۵ نفر را به ما پیشنهاد دادند و ما نیز از داخل همین لیست‌ها استانداران را انتخاب می‌کنیم، که البته نیروهای خوبی در آن لیست‌ها وجود دارند.
وی همچنین در پاسخ به سئوالی درخصوص ابقای برخی از استانداران، با اشاره به این‌که ثبات مدیریت برای ما مهم است و نمی‌خواهیم به گونه‌ای عمل کنیم که شش ماه دیگر مجبور به تغییر شویم، اظهار داشت: ما بین استانداران فعلی به چندین مورد رسیده‌ایم که شاید عوض نشوند، اما قطعاً جابه‌جا خواهند شد.
رحمانی فضلی تأکید کرد: استانداران باید در سطح ملی نیز فعالیت کنند، زیرا تعیین استاندار از سوی وزیر کشور به این معناست که استاندار منتخب دولت است و مسئولیت نظارت و عملکرد استان مورد نظر خود را در چارچوب برنامه‌هایی که برای آن تعیین شده است، برعهده دارد.


در همین حال، ۱۳ نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز که هیچ‌‌کدام یار انتخاباتی رئیس جمهور منتخب نبوده‌اند، با اظهارات متفاوت خود ظرف یک ماه گذشته، واکنش‌های مختلفی را از افکار عمومی دریافت نموده‌اند، به‌طوری که بخش‌هایی از جامعه، برخی از نمایندگان را به بی‌عملی، برخی را به سیاسی‌کاری و برخی دیگر را به نشنیدن صدای بلند مردم در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد متهم می‌کنند و بر این عقیده‌اند که نسیم “اعتدال” دولت “تدبیر و امید” هنوز در کوی نمایندگان وزیدن نگرفته است.
برای آشنایی بیشتر با دیدگاه‌های نمایندگان خود در خانه ملت، روزشمار اظهارات آنان را مرور می‌کنیم:

۹ شهریور
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان درباره استاندار فعلی گیلان نظر منفی ندارند.
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به ویژگی‌های یک استاندار مطلوب، اظهار کرد: استاندار باید خصوصیاتی منطبق با رویکرد دولت داشته باشد.
وی استقلال، مدیریت، تدبیر، تخصص و تعهد را از ویژگی‌های استاندار مطلوب دانست و تصریح کرد: باید دید تصمیم وزارت کشور و هیأت تشکیل شده در مورد استانداری گیلان چیست؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجمع نمایندگان گیلان نظر منفی درباره استاندار فعلی گیلان ندارد، افزود: باید دید که استاندار با همان مدیران و معاونان می‌خواهد ادامه کار دهد یا قصد تغییر دارد.
ندیمی با اشاره به عدم عجله درباره تغییر یا تثبیت استاندار گیلان، افزود: مجمع نمایندگان استان در زمان مقرر با بررسی کارشناسی، نظر خود را اعلام می‌کند.

۱۷ شهریور
نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی جلسه هفته قبل مجمع نمایندگان گیلان، اکثر نمایندگان استان با ابقاء مجدد استاندار فعلی موافق بوده و تنها دو نفر از نمایندگان با این موضوع مخالفت داشتند.
محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه مشترک مجمع نمایندگان گیلان با وزیر کشور اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان گیلان به همراه نمایندگان استان‌های مازندران، گلستان، قزوین و البرز نشست مشترکی را یکشنبه هفته قبل با وزیر کشور برگزار کردند که البته در این جلسه شخص خاصی از سوی مجمع نمایندگان گیلان برای استانداری این استان پیشنهاد نشد و تنها در کلیات، نمایندگان استان با وزیر کشور به تبادل نظر پرداختند.
وی افزود: در آخرین جلسه‌ مجمع نمایندگان گیلان که در روز سه‌شنبه هفته قبل برگزار شد، اکثریت اعضاء بر ابقاء مجدد استاندار فعلی گیلان (کیهان هاشم‌نیا) نظر موافق داشتند و تنها دو نفر از نمایندگان استان با این مسأله مخالف بودند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه اکثریت نمایندگان استان گیلان بر ابقاء استاندار فعلی استان معتقد هستند، اما تا کنون تصمیم نهایی در این‌خصوص اتخاذ نشده و شخص خاصی از سوی مجمع نمایندگان استان برای تصدی این پست پیشنهاد نشده است.

۱۹ شهریور
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اسامی برخی نمایندگان مجلس ششم برای کسب کرسی‌های استانداری گفت: متحصنین مجلس ششم صلاحیت استانداری را ندارند.
جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اهمیت و جایگاه استانداران در اداره مناطق مختلف کشور اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان از عملکرد کیهان هاشم‌نیا ـ استاندار فعلی گیلان ـ راضی است و اگر هم گاهی صحبتی انجام می‌شود، برای مطالبه وضعیت مطلوب‌تری است.
وی با بیان این‌که هاشم‌نیا مهم‌ترین گزینه تصدی و ابقاء در استانداری گیلان است، افزود: وزارت کشور درحال بررسی گزینه‌هاست و به هر نتیجه‌ای برسد، ما رضایت داریم.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اسامی برخی نمایندگان مجلس ششم برای کسب کرسی‌های استانداری تأکید کرد: متحصنین مجلس ششم صلاحیت استانداری را ندارند و در برابر این انتصاب‌های احتمالی، مقاومت کرده و به‌شدت اعتراض می‌کنیم.

۲۱ شهریور
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای، از رد پیشنهاد تصدی استانداری گیلان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، عطاءالله حکیمی در این اطلاعیه با قدردانی از پیشنهاد دولت درباره پذیرش تصدی استانداری گیلان، آورده است: بنده به‌عنوان نماینده مردم رودبار قسم یاد کرده‌ام که خدمتگزار مردم در مجلس شورای اسلامی باشم و از حقوق آن‌ها در خانه ملت دفاع کنم و برای محرومیت‌زدایی رودبار گام‌ بردارم و احساس می‌کنم بار مسئولیت دفاع از نظام و ولایت و حقوق قانونی و شرعی مردم گیلان، به‌ویژه رودبار بر دوشم بیشتر سنگینی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بنده ترجیح می‌دهم همچنان نماینده مردم رودبار و مدافع حریم نظام، ولایت، ارزش‌های مقدس انقلاب و ملت ایران در مجلس شورای اسلامی باشم.

۲۱ شهریور
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی درخصوص تغییر احتمالی استاندار گیلان گفت: کیهان هاشم‌نیا هم‌اکنون درحال انجام فعالیت است و باید دید سیاست دولت درخصوص تغییر استاندارها چیست؟
محمدمهدی رهبری‌ املشی در گفت‌وگو با “در سیاهکل” افزود: اگر دولت بخواهد یک فرد قوی‌تری از هاشم‌نیا را به استان گیلان بیاورد، از آن حمایت می‌کنم. اما اگر بخواهند شخص ضعیفی را به این استان بیاورند، از آن حمایت نخواهم کرد.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در رابطه با تغییر استاندارها نقش دارند و در روزهای گذشته نیز مجمع نمایندگان گیلان با وزیر کشور یک نشست داشت که من به‌دلیل مشکلات نتوانستم در آن حضور یابم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با رایزنی‌هایی که در سطح استان برای تغییر استاندار و مدیران استانی از سوی برخی از افراد و گروه‌ها وجود دارد نیز گفت: این‌ها فقط رایزنی و مذاکره است و باید دید که سیاست دولت در این رابطه چه می‌باشد؟
رهبری املشی همچنین از وجود گزینه‌هایی برای استانداری گیلان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

۲۱ شهریور
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که مجمع نمایندگان گیلان درباره استانداری نشستی داشته است، گفت: قرار بر این شد که مجمع نامه‌ای برای ارسال به وزیر کشور تهیه کند و در آن نامه، چند نفر از جمله آقای هاشم‌نیا را معرفی نماید.
حسن تأمینی لیچائی در گفت‌وگو با “۸ دی نیوز” درباره آخرین بررسی‌های انجام شده برای تعیین سکاندار استانداری گیلان اظهار کرد: در این‌باره دو بحث حاکم است. گروهی که با آقای روحانی کار کردند، نظرشان این است که باید استاندار گیلان تغییر کند. تحلیل آنان برای جابه‌جایی استاندار به این شکل است که باید کسانی سر کار بیایند که بتوانند با آقای روحانی بهتر کار کنند و ارتباط آن‌ها با گروه روحانی بیشتر باشد.
وی ادامه داد: گروه دیگر معتقدند از آن‌جا که استاندار فعلی، بومی و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است و مراحلی را در سطوح مختلف معاونتی در استان طی کرده است، نیاز مبرم و فوری برای رفتن ایشان وجود ندارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۸۰ درصد افرادی که توسط استان‌ها به وزارت کشور معرفی شدند، حائز شرایط استانداری اعلام شده‌اند. بنابراین دیگر بستگی به وزیر کشور دارد که چه کسی را تعیین کند.
وی با تأکید بر این‌که استان گیلان فردی تأثیرگذار در بدنه دولت دارد، گفت: قطعاً وجود آقای نوبخت می‌تواند تأثیرگذار باشد. باید گفت هم‌اکنون شرایط بحرانی نیست که ما الآن بگوییم همه دولت دست به دست هم داده‌اند که استاندار باید عوض شود.
تأمینی لیچائی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد آقای هاشم‌نیا برود، باید کسی سر کار بیاید که بتواند با دولت همکاری بهتر و بیشتری داشته باشد.

۲۲ شهریور
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۵ نفر برای استاندار شدن در گیلان خود را داوطلب کردند.
حسن تأمینی لیچائی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره تغییرات در مدیریت استانداری‌های کشور، اظهار کرد: هر دولتی روی کار بیاید، استانداری را می‌خواهد که با او هماهنگ شود.
وی با بیان این‌که این تغییرات در بیشتر استان‌ها خود را نشان می‌دهد، گفت: در گیلان عجله‌ای برای تغییر استاندار وجود ندارد و اجماع نمایندگان نیز این مسأله را نشان می‌دهد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این مسأله، جابه‌جایی استاندار گیلان صورت می‌گیرد، اما هنوز روی گزینه‌ای مناسب برای تصدی استانداری گیلان اجماع وجود ندارد.
وی با تصریح بر این‌که انتخاب استاندار گیلان باید با درایت و همفکری و همدلی انجام شود، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر پیگیر هستند که استاندار گیلان شوند و به همین منظور باید منتظر بمانیم که اجماع روی کدام گزینه بیشتر بوده و نظر وزارت کشور و دولت یکی می‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید استانداری انتخاب شود که هماهنگ با دولت باشد، متذکر شد: اگر اتفاق نظری درباره استاندار فعلی که از دولت قبلی است، وجود داشته باشد و استاندار با دولت جدید هماهنگ باشد، اجباری به جابه‌جایی وی نیست.
تأمینی لیچائی یادآور شد: باید ببینیم استاندار فعلی گیلان تا چه حد به دولت نزدیک است و می‌تواند امکانات بگیرد و مؤثر عمل کند. اما اگر کسانی باشند که در دولت جایگاه بهتری دارند و بیشتر تأثیرگذار هستند و اجماع روی هرکدام از آن‌ها وجود داشته باشد، با جابه‌جایی استاندار فعلی گیلان نظر موافق دارم.

۲۲ شهریور
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید مطلبی از قول وی که حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر برای تصدی استانداری گیلان داوطلب شده‌اند، گفت: این افراد در تماس با من، خودشان را داوطلب برای استانداری گیلان دانستند و این خبری نیست که در مجمع نمایندگان مطرح شده باشد.
حسن تأمینی لیچائی در گفت‌وگو با “خزر آنلاین” افزود: در هر حال، هنوز فضای سیاسی استان گیلان برای پیش‌بینی استاندار جدید کمی مه‌آلود است. اما آن‌چه که به‌نظر تمامی نمایندگان بر آن اجماع دارند، تغییر استاندار فعلی خواهد بود؛ آن‌هم در آینده‌ای نه‌چندان دور.

۲۲ شهریور
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گزینه استانداری گیلان فردی غیربومی و تحمیل شده باشد، پذیرفتنی نیست.
صفر نعیمی‌رز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره جابه‌جایی استاندار گیلان اظهار کرد: استاندار گیلان فردی متدین و دلسوز و کارآمد بوده و بنده دست او را می‌بوسم، زیرا کارهای بسیار بزرگی برای گیلان انجام داده است.
وی با بیان این‌که موافق ابقای استاندار گیلان هستم، خاطرنشان کرد: اگر در بحث جابه‌جایی استاندار گیلان بخواهند گزینه غیربومی به استان تحمیل کنند، آن را محکوم می‌کنم و این امر پذیرفتنی نیست.
نعیمی‌رز متذکر شد: اگر مسئولان ارشد کشور مصلحت را در جابه‌جایی استاندار گیلان می‌دانند، باید فردی دلسوزتر و کارآمدتر از استاندار فعلی را برگزینند و در این صورت مشکلی وجود ندارد.

۲۳ شهریور
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر استاندار گیلان در این برهه زمانی هیچ ضرورتی ندارد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با “دیار میرزا” عنوان کرد: ما در گذشته شاهد این بوده‌ایم که با روی کار آمدن دولتی جدید، مدیران و استانداران تغییر می‌کردند. اما آیا واقعاً همه آن‌ها لازم و ضروری بود؟ پس اصل ثبات مدیریت کجا می‌رود؟
وی با اشاره به این‌که مشکل اصلی گیلان، نداشتن ثبات مدیران است، افزود: جناب آقای هاشم‌نیا مدت کوتاهی است که در این استان به‌عنوان یک استاندار بومی درحال فعالیت است، که اگر بخواهیم عملکرد وی را بررسی کنیم، باید به او حداقل سه سال فرصت مدیریت دهیم، چرا که بسیاری از مشکلات با ثبات مدیریت حل می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هاشم‌نیا یکی از مدیران دلسوز و ایثارگر کشورمان است که در هرجا که مشغول فعالیت بوده، نشان داده که مدیری توانا و باتدبیر است و در حال حاضر هم در این مدت کوتاه شاهد کارهای زیربنایی ایشان هستیم.
جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار کرد: بنده با وجود این‌که به بعضی از انتصابات و مدیران و فرمانداران آقای هاشم‌نیا انتقاد دارم، اما معتقدم که این انتصابات، کار ایشان نبوده است. مدل دولت‌های نهم و دهم به شکلی بوده که در کوچک‌ترین بخش دخالت می‌کردند و اختیار را از شخص استاندار می‌گرفتند. مثلاً اگر قرار بود یک بخشدار عوض شود، خود رئیس جمهور دستور می‌داد و می‌گفت که باید ایشان به‌عنوان بخشدار خدمت کند. در چنین شرایطی استاندار نمی‌تواند کاری کند.
وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم آقای استاندار می‌بایست بعضی از مدیران و فرمانداران و بخشداران را عوض کند تا بتواند خدمات بیشتری را در طول دوران مدیریت خود به مردم گیلان تقدیم نماید.
جعفرزاده ایمن‌آبادی ضمن تأکید مجدد بر ثبات مدیریت آقای هاشم‌نیا به‌عنوان استاندار گیلان، خاطرنشان کرد: اکثریت همکاران بنده در مجلس نیز با نظر من مبنی بر حضور آقای هاشم‌نیا بر مسند استانداری گیلان هم‌عقیده هستند.

۲۳ شهریور
نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها تأکید دارند که این استاندار از گیلان برود.
محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با “در سیاهکل” با اشاره به این‌که ما هیچ اصراری بر ماندن یا رفتن اشخاص نداریم، اظهار کرد: انتظار ما، توسعه همه‌جانبه استان گیلان است. بس است هرچه که ما ضرر کردیم و گیلان در تفکرات و اندیشه‌های سیاسی خود پیچیده شد. ما هیچ تعهد و چک سفید امضایی نیز به کسی نداده‌ایم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا وانمود کردن برخی از افراد و گروه‌ها برای خواست عمومی در سطح استان برای تغییر مدیران ارشد و استاندار گیلان، حق‌خواهی آن‌ها نسبت به رئیس جمهور و دولت جدید می‌باشد، افزود: آقایان فکر می‌کنند کاری انجام داده‌اند و می‌بایست مطالباتی را نیز داشته باشند. اما من توجه آن‌ها را به توانمندی افراد جلب می‌کنم.
قربانی با تأکید بر این‌که نگذارید بدبختی‌های گیلان در حوزه مسائل سیاسی گم شود، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی گیلان در حوزه مسائل سیاسی گیلان گم می‌شود.
وی با اشاره به این‌که تغییر در بدنه دولت و مسئولان، حق هر دولت جدیدی می‌باشد، گفت: با تغییر دولت‌ها، تغییراتی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های آن‌ها، منطبق با تفکرات و اولویت‌های رؤسای جمهور و دولت‌های جدید ایجاد می‌شود؛ از جمله تغییر وزراء، استانداران، مدیران و فرمانداران.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تغییر استانداران، نظرات دولت، نظرات نماینده ولی فقیه در استان، نظرات مجمع نمایندگان استان و انتظارات افکار عمومی منطقه لحاظ می‌شود و ما باور داریم با توجه به شعارهای دولت آقای روحانی مبنی بر تدبیر، این چهار مؤلفه که به آن اشاره شد، قطعاً در تعیین استاندار لحاظ خواهد شد.
وی افزود: اگر بنا بر تغییر استاندار گیلان است، انتظار ما بر این است که استانداری توانمندتر، مقتدرتر و آگاه‌تر به مسائل استان گیلان برای ما تعیین کنند.
قربانی با تأکید بر این‌که گیلان از نظر بسیاری از ویژگی‌ها نسبت به استان‌های دیگر در رده‌های پایین کشوری قرار دارد، اظهار کرد: استان گیلان با داشتن استعدادهای بالقوه و انسان‌های بزرگ، از نظر نرخ بهره‌وری، بیکاری، اقتصاد، معیشت، صنعت و تولیدات کشاورزی در رده‌های پایین کشور به‌سر می‌برد. این استان در فقر، گرفتاری و بدبختی خود دست و پا می‌زند و جا دارد استان گیلان به سطح بالاتری در کشور ارتقاء داده شود و این نیاز به انسجام نیروهای استان و توجه ویژه دولت دارد.

۲۵ شهریور
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار جدید باید با شعار اعتدال هماهنگ باشد.
ایرج ندیمی‌ در گفت‌وگو با “فریاد گیلان” با اشاره به این‌که نظر دولت برای ما مهم است، نه نظر اشخاص، افزود: ما به‌دنبال افرادی هستیم که معتدل و با سیاست‌های آقای روحانی منطبق باشد. آن‌هایی که می‌گفتند استاندار را تغییر ندهیم، الآن نظر به فرد معتدل‌تری دارند.
وی در پاسخ به این سئوال که شما با ابقاء کیهان‌ هاشم‌نیا در مسئولیت استانداری گیلان موافقید یا تغییر استاندار، اظهار کرد: موضوع تغییرات، موضوع تغییرات نفر و اشخاص نیست. به‌عنوان مثال، باید نظر دولت را ببینیم و این امر طبیعی است که دولت رویکرد‌هایی دارد و بر اساس آن، تغییراتی خواهد داشت. همین‌طور که دولت، وزرا را عوض کرد، ممکن است معاونان آن‌ها و بالتبع مدیران کل را نیز تغییر دهد و به همین ترتیب همان‌طور که وزیر کشور را تغییر داد، امکان دارد تصمیم به تغییر استانداران بگیرد.
ندیمی تصریح کرد: مسأله اول این است که آیا انتظاری وجود دارد که دولت، استانداران خود را به‌طور کامل حفظ کند؟ در این موضوع ما از دولت جواب مساعدی نشنیده‌ایم.

۲۷ شهریور
نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید وزن استاندار و استانداری را پایین بیاوریم و بنا به سلیقه، کسانی را معرفی کنیم که در حد و اندازه استانداری نباشند.
محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با “زبان گویا” درخصوص تغییر استاندار گیلان اظهار کرد: معمولاً پس از تغییر هر دولتی، حق دولت است که بتواند برنامه‌هایی برای تغییر در استانداران و وزارتخانه‌ها داشته باشد.
وی به برخی از جریانات سیاسی استان اشاره کرد و افزود: اخیراً اشخاصی در مسیر سیاسی استان قرار گرفتند و بحث‏هایی مبنی بر تغییر استاندار و آمدن اشخاصی برای استانداری بیان شده است که هرکس به اندازه خود می‏خواهد سهمی در این راستا داشته باشد.
وی اضافه کرد: ما باور داریم که استانداری یک جایگاه ویژه و استاندار نماینده عالی دولت در هر استان است. بنابراین نباید وزن استاندار و استانداری را پایین بیاوریم و بنا به سلیقه، کسانی را معرفی کنیم که در حد و اندازه استانداری نباشند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که استان ما با توجه به نمو سیاسی مردم گیلان، برنامه‌ها و حرف‏های زیادی برای گفتن دارد، گفت: یکی از مشکلات عمده‏‌ای که تا امروز باعث عقب‌ماندگی‌ها، به‌ویژه توسعه همه‌جانبه استان شده، عدم هماهنگی بین گروه‏ها و جریانات سیاسی و نخبگان استان است.
وی تصریح کرد: ممکن است در افکار، اندیشه و برنامه‌‏های سیاسی، هر جریان سیاسی حرف خودش را داشته باشد، ولی در بعد کلان استان همه باید کنار هم باشیم تا شاهد این نباشیم که کسی که در حد و اندازه استانداری نیست، برای استان ما معرفی شود.
قربانی اظهار کرد: خوشبختانه دولت “تدبیر و امید” در این مسیر قدم نمی‌گذارد و برنامه‌های این دولت در استفاده از اشخاص توانمند است.
وی تصریح کرد: با توجه به این‌که استاندار فعلی گیلان در زمان تصدی خود موفق بوده است، فکر می‏کنم اگر دولت برای تغییر استانداران، از جمله استاندار گیلان برنامه‏‌ای داشته باشد، در درجه اول باید به توانمندی اشخاص پی ببرد و شخصیتی را معرفی کند که گیلان را بشناسد و از توانمندی‌ها و ظرفیت‏های گیلان شناخت داشته باشد و بالشخصه انسان توانمند‏تری باشد، نه این‌که فقط به صرف این‌که وابسته به جریان سیاسی است، معرفی شود.
نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عامه مردم استان بر این اعتقادند که هرچقدر گیلان ضرر کرده است، کافی است. خیلی از دوستان هم شعار می‏دهند که اوضاع سیاسی گیلان ابری است، ولی من معتقدم که این‌طور نیست.
قربانی با اشاره به همدلی و هم‌‏افزایی مسئولان خاطرنشان کرد: اگر برنامه تغییری هست، باید انسانی توانمند معرفی شود که بتواند برای رشد و تعالی استان گام‏های اساسی‌تری بردارد.

۳۰ شهریور
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تغییر استانداران در دولت یازدهم با طرح چند سئوال در این مورد که، در مورد تغییر استاندار و مدیران ارشد استان‌ها، هنر تغییر در چیست؟ آیا هدف از تغییر، تغییر با افراد است یا ماهیت آن؟ آیا با تغییر اسامی یا قیافه افراد، مشکل اقتصاد، تورم و معیشت حل خواهد شد یا نه؟ آیا با تغییر دولت و سر کار آمدن دولت جدید، عوض کردن همه مدیران مشکل اصلی حل خواهد شد یا نه؟ بیان داشت: چرا ما هر ۹ ماه با تغییر استاندار در استان گیلان مواجه هستیم؟
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو با بیان این‌که مجمع نمایندگان گیلان موافق تغییر استاندار در گیلان نیستند، افزود: تغییر استانداران نشان از بی‌ثباتی مدیران ارشد استان‌هاست.
وی گفت: مدیر ارشد استان باید زمانی را برای مدیریت در استان داشته باشد تا بتواند مدیریت کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استاندار گیلان تا کنون عملکردش خوب بوده و کارهای استان را به‌خوبی دنبال می‌کند، تصریح کرد: تا کنون اشکالی در مدیریت وی وجود نداشته و اگر هم اشکالی وجود داشته است، بر اساس مسئولیت عالی و جبری بوده که بر وی تحمیل شده است.
وی افزود: از استاندار گیلان تقاضا داریم با مدیرانی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند، برخورد کند.
جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: استاندار باید در دولت اعتدال‌گرا معتدل باشد و گرایش سفت و سختی از لحاظ جناح‌بندی و سیاسی نداشته باشد، بلکه به فکر معیشت، تورم و مشکل مردم باشد.

۲ مهر
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گیلان نیازمند خون تازه‌اى از مدیریت است که جز اندکى بسیار کوچک، بقیه باید به مشاغل قبلی برگردند، منوط به این‌که تمام سابقه بعضى از آنان در حد هفت یا هشت سال نباشد.
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با “زبان گویا” اظهار کرد: اولین واقعیت این است که انتخابات باید به برنامه جدید منتهى شود و طبیعى است که اجراى هر برنامه‌اى، آدم‌هاى خود را که متناسب با برنامه مى‌باشد، ضرورى مى‌سازد.
وی با اشاره به این‌که اگر قرار بر ادامه همه سیاست‌ها و روش‌هاى دولت قبلی باشد، مى‌توان همه گذشته را حفظ کرد، افزود: شعار آقاى رئیس جمهور، بعضى را دچار این توهم کرده که ظاهراً قرار نیست اتفاقى بیافتد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اگر قرار باشد همه آدم‌ها حفظ شوند، اساس انتخابات را باید تغییر داد، اضافه کرد: با روش کنونى و شعارها و برنامه‌ها، دیگر نمى‌توان مسئولان و مدیرانى که چون گذشته مى‌اندیشند و با همان کادر از معاونان و مدیران مى‌خواهند کار کنند و یا در روابط استانى صرفاً گوش به حرف افراد معدودى هستند و یا بودجه براى آب و راه روستایی را ندهند، اما در مورد مواردى در گیلان ـ مخصوصاً مرکز استان ـ همه پول و بودجه هزینه مى‌شود، به‌طورى که حتى مطالبات ناجیان غریق گیلان و … را به ذینفع نمى‌رسانند و یا گروهى که فقط در بلبشوى ستادزدگى مدیر شده‌اند را همچنان حفظ کرد.
ندیمی با انتقاد از عدم استفاده از شایستگان گیلانی در پست‌های مختلف مدیریتی خاطرنشان کرد: آیا مى‌توان از دولت جدید خواست که تمام آدم‌هاى ضعیف متکى به رانت حمایتى اشخاص معدودى حفظ شوند و مى‌توان درخواست کرد که دولت دو ویژگى شایستگی و همسویی را با هم درنظر نگیرد؟
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتى، بیکارى، عدم اجراى پروژه‌های عمرانی و صدمات حضور افراد ضعیف که باعث متضرر شدن مردم شده است، عنوان کرد: با چنین وضعی براى خوشایند من و ما نباید تغییری رخ دهد؟ حتی آن افرادی که در زمان انتخابات برای رأی نیاوردن دکتر روحانی تلاش کردند و الآن نیز موافق دولت وی نیستند، باید حفظ شوند؟
ندیمی گفت: بنده معتقدم تغییرات در سطوح مختلف قطعى است و ما نباید زمان را از دست بدهیم و در انتخاب جدید در هر سطحى، شایستگى و همسویی با رئیس جمهور ملاک باشد، وگرنه مصلحت‌جویی و منفعت‌طلبی، تنها مردم را از جهت اغتنام از فرصت محروم مى‌سازد و باید با همدلى به منتخب مورد حمایت ملت کمک کرد.

۳ مهر
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نظر ما در ابتدا ابقاء استاندار فعلی بود، گفت: در نشستی که با وزیر کشور داشتیم، بر جابه‌جایی استانداران تأکید شد.
صفر نعیمی‌رز‏ در گفت‏وگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص تغییر استاندار گیلان اظهار کرد: با این حال اصرار ما بر بومی بودن استاندار است و اعلام کردیم که فرد غیربومی را در استان گیلان نمی‏پذیریم.
وی به نشست نمایندگان گیلان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: افرادی برای پذیرش این مسئولیت اعلام آمادگی کرده‌اند و مجمع نمایندگان گیلان نیز پس از مدت‌ها بررسی، افراد مورد نظر خود را برای تصدی استانداری گیلان به وزارت کشور معرفی می‌کند.
وی با بیان این‌که گزینه و اولویت نخست نمایندگان گیلان، کیهان هاشم‌نیا ـ استاندار فعلی گیلان ـ است، اضافه کرد: محمدجعفر علیزاده (معاون وزیر راه ‌و شهرسازی)، علی نیکزاد (وزیر سابق راه و شهرسازی)، محمد کاتب (مدیرکل سابق اطلاعات استان تهران) و حمیدرضا ناطق ‌نوری (فرزند آیت‌الله علی‌اکبر ناطق‌ نوری) اولویت‌های دوم تا پنجم مجمع هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حدود ۲۰ گزینه برای استانداری گیلان مطرح بود، گفت: نمایندگان گیلان با اکثریت قاطع آراء در جلسه ظهر امروز خود را موظف دانستند تا نظر نماینده ولی‌فقیه در گیلان را درخصوص این افراد جویا شوند.
نعیمی‌رز با تأکید بر این‌که آیت‌الله قربانی پدر معنوی گیلان است، تصریح کرد: درخصوص استاندار از رهنمودها و راهکارهای آیت‏الله قربانی ـ نماینده ولی فقیه در گیلان ـ بهره خواهیم گرفت و مجمع نمایندگان درخصوص افراد پیشنهادی خود را تابع نماینده ولی فقیه در گیلان می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: چند روز آینده در این‌خصوص از محضر آیت‏الله قربانی کسب نظر می‏شود و احتمالاً در این‌خصوص با دکتر نوبخت ـ معاون برنامه‏ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ـ نیز نشستی خواهیم داشت.
وی با اشاره به پنج گزینه استانداری گیلان خاطرنشان کرد: سه گزینه هاشم‌نیا، کاتب و علیزاده بومی بوده و ناطق ‌نوری و نیکزاد گزینه‌های غیربومی هستند.
نعیمی‌رز با تأکید بر این‌که اصلاح‌طلبان تندرو و فتنه‌گران به استانداری گیلان نمی‌رسند، تأکید کرد: گزینه اصلاح‌طلبان گیلان در لیست پنج نفره مجمع نمایندگان قرار ندارد.

۳ مهر
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بی‌ثباتی مدیریتی را عامل عقب‌ماندگی گیلان دانست و گفت: این خطه از شمال کشور بسترهای خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این‌که در شرایط فعلی مشکل نخست گیلان مدیریت ارشد استان نیست، اظهار کرد: مردم مشکلات دیگری دارند که باید در اولویت کارها قرار گیرد.
وی همچنین با اعلام این‌که کیهان هاشم‌نیا به‌مدت ۱۳ ماه تصدی استانداری گیلان را برعهده دارد، افزود: هاشم‌نیا فردی بومی، توانمند، سالم، باهوش، نستوه و آگاه به مسائل استان است. بنابراین باید فرصت خدمت بیشتری به ایشان داده شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات مدیریت در هر جا و به هر شکل در مدیریت، نظم و پیشرفت کاری مؤثر است که نقش این پدیده اصلاً قابل انکار نیست.
وی اضافه کرد: مدیری که مدت زمان بیشتری بر سر کار باشد، علاوه بر آشنایی با پیچ و خم‌های کاری و شرایط ویژه، از قبیل اقلیم، اجتماع، فرهنگ و منابع انسانی می‌تواند با کسب تجربه و امنیت روحی بهتری به مردم خدمت کند.
جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه بی‌ثباتی مدیریتی را منشاء عقب‌ماندگی گیلان دانست و اظهار کرد: اگر بی‌ثباتی مدیریتی در دولت “تدبیر و امید” نیز تکرار شود، به عدم توسعه استان دامن زده می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که زحمات مدیران پرتلاش و ساعی را باید قدر دانست، تصریح کرد: گزینه‌هایی که تا کنون برای تصدی استانداری گیلان مطرح شده‌اند، یا افراد مطلقاً سیاسی یا رد پای غیرگیلانی‌ها به گوش می‌رسد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین معرفی افراد غیربومی از سوی نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برای تصدی استانداری گیلان را یک فاجعه دانست و اظهار کرد: جابه‌جایی استاندار در شرایط فعلی به ضرر استان است.
جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه با بیان این‌که تا کنون گزینه بهتر از کیهان هاشم‌نیا برای تصدی استانداری گیلان معرفی نشده است، یادآور شد: استاندار بومی مشکلات، ضعف‌ها و ظرفیت‌های استان را بهتر می‌شناسد که این خود زمینه پیشرفت و توسعه را افزایش می‌دهد.

۴ مهر
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر شخصی من این است که استاندار فعلی گیلان فردی توانمند و بومی استان است. بنابراین در درجه اول تلاش می‏‌کنیم که ایشان را حفظ کنیم و اگر هم به تفاهم نرسیدیم و دولت اصرار بر تغییر استاندار داشت، ما درصدد معرفی فردی بومی استان هستیم.
مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‏‌وگو با “زبان گویا” با تأکید بر این‌که اصراری بر تغییر استاندار فعلی نداریم، خاطرنشان کرد: کیهان هاشم‌نیا فردی خوش‌فکر و برنامه‏‌ریز است و می‏‌توانیم با ایشان در دولت جدید و با اطلاعاتی که از وضعیت استان دارد، تغییرات اساسی در استان ایجاد کنیم.

۴ مهر
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی درخصوص اظهارات نماینده مردم آستارا مبنی بر معرفی ۵ نفر برای استانداری گیلان از سوی مجمع نمایندگان گیلان گفت: هرچند مجمع نمایندگان اسامی چند نفر را بررسی کرده‌اند، اما این اسامی تا حصول نتایج مثبت از مذاکره با آیت‌الله قربانی و دکتر نوبخت، نهایی نیست و قرار نبوده که رسانه‌ای شود.
ناصر عاشوری قلعه رودخانی در گفت‌وگو با “گیل‌وند” اظهار کرد: متأسفانه همکاران این بحث داخلی را که اصلاً جنبه رسمی نداشته است، رسانه‌ای کرده‌اند و با آن‌که قطعی نیست، اما انتقاداتی را متوجه نمایندگان خواهد کرد.
وی با اشاره به نشست دیروز مجمع نمایندگان افزود: در نشست دیروز شش ـ هفت نفر مطرح شدند و در آخر دو ـ سه نفر رأی نیاوردند و اسامی کنونی هم قرار شد پس از اضافه شدن دو گزینه دیگر و انجام مذاکرات نهایی، طی نامه‌ای به وزیر کشور ارائه شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چگونه نمایندگان این اسامی را مطرح می‌کنند، درحالی که در به ثمر رسیدن این دولت نقشی نداشته‌اند و حامیان دکتر روحانی نیز از این اسامی بی‌اطلاع بوده و میلی هم به استاندار شدن این افراد ندارند، تصریح کرد: این اسامی صرفاً نظر نمایندگان است. البته درست است که هیچ‌یک از نمایندگان گیلانی در انتخابات برای دکتر روحانی فعالیتی نداشته‌اند، اما به‌عنوان نماینده می‌توانند نظرهایی داشته باشند که آن را ارائه خواهند داد.
وی افزود: این حق رئیس جمهور و دولت محترم است که بخواهند استانداری هم‌فکر و هم‌طیف خود را بر سر کار بیاورند.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه‌ای که دولت تأیید کند، نمایندگان هم با آن همکاری خواهند داشت. البته انشاءالله که این انتخاب خارج از تندروی‌ها و با توجه به بحث بومی بودن، نگاه توسعه‌ای داشتن، کارکرد و تجربه مناسب این فرد باشد.
عاشوری قلعه رودخانی همچنین در پاسخ به این سئوال که نماینده مردم آستارا گفته گزینه اول نمایندگان کیهان هاشم‌نیا است، اظهار کرد: اسامی مطرح شده اولاً رتبه‌بندی نشده و قطعی نیست و ثانیاً درخصوص آقای استاندار، نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که هاشم‌نیا نماند.

۶ مهر
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حفظ استاندار فعلی، رویکرد مجمع نمایندگان گیلان است، گفت: ابتدا در تلاشیم استاندار فعلی را حفظ کنیم، ولی باید توجه داشته باشیم که دولت جدید برنامه‏‌هایی دارد و برای اجرای این برنامه‏‌ها نیازمند مدیران جدید است.
ایرج ندیمی در گفت‏‌وگو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به وجود سه رویکرد در انتخاب استاندار گیلان اظهار کرد: یک رویکرد ما این است که تغییر صورت بپذیرد، ولی در تغییر احتمالی از بومی‏‌هایی که در استان یا خارج از استان حضور دارند، فراخوان کنیم.
وی افزود: رویکرد بعدی ما این است که با دولت تعامل کنیم و افرادی را که انتخاب می‏‌شوند ـ چه بومی و چه غیربومی ـ بتوانند اهداف استان را تحقق ببخشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد مجمع نمایندگان گیلان، حفظ استاندار فعلی است، اما طبیعی است که نتیجه‌گیرنده اصلی، ما نیستیم، چرا که ما نمونه‏‌هایی را در تغییرات داریم. به‌عنوان مثال، در استان البرز از یک مدیر سمنانی استفاده شد یا در تهران از یک نماینده آذری استفاده شد یا در استان چهارمحال و بختیاری از یک مسئول خراسانی استفاده شد یا یکی از استان‏‌های خراسان، دنبال یکی از نیروهای گیلانی است.
وی ادامه داد: با چنین رویکردی در جلسه‏‌ای که داشتیم، سعی کردیم معرفی سه نیروی بومی را در رأس قرار دهیم که البته افراد دیگری هم معرفی شده‏‌اند.
ندیمی، آقایان هاشم‏‌نیا، علیزاده و کاتب را سه نیروی بومی معرفی شده از سوی مجمع نمایندگان اعلام و اضافه کرد: البته افراد بومی دیگری مانند آقایان شجاع و نادم مطرح شده‌اند که میزان رأی آن‌ها به تناسب نیروهای معرفی شده اولیه نبود و نیروهای غیربومی نیز مانند وزیر پیشین راه و شهرسازی و نیز یکی از سیاسیون مطرح شده‏‌اند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی درخصوص اعلام نهایی نتایج گفت: بنده به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان از دو روز گذشته مذاکراتم را شروع کرده‏‌ام و هم کتبی و هم شفاهی این مسأله را با وزارت کشور در میان گذاشته‏‌ام و همچنان تلاش خواهم کرد که نیروی بومی در رأس مدیریت استان باشد. به هر صورت باید بپذیریم که تغییرات در کشور بر اساس تغییرات انتخاباتی ضروری است که ما باید جلوی افراط را بگیریم./لاهیگ

ادامه دارد…
Share