مهندس عظیم نوربخش: شهرداری رشت را توانمند می‌کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عظیم نوربخش سومین کاندیدای تصدی شهرداری رشت است که امشب برای ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورای اسلامی این شهر حضور یافت. *حق مطلب درباره رشت ادا نشده است وی با بیان اینکه امروز حق مطلب برای رشت ادا نشده است، اظهار کرد: رشت شهری با سابقه درخشان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عظیم نوربخش سومین کاندیدای تصدی شهرداری رشت است که امشب برای ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورای اسلامی این شهر حضور یافت.

*حق مطلب درباره رشت ادا نشده است

وی با بیان اینکه امروز حق مطلب برای رشت ادا نشده است، اظهار کرد: رشت شهری با سابقه درخشان سیاسی در گذشته بوده است و در بسیاری از بخش‌ها جزو اولی‌ها بود.

معاون سابق اداری و مالی شهرداری رشت، با بیان اینکه چشم‌انداز رشت را شاداب و با رونق اقتصادی خوب می‌بینم، تصریح کرد: ماموریت بنده در تصدی شهرداری رشت احیای این شهر و پیدا کردن جایگاه واقعی خود در بین شهرهای کشور است.

وی، ایجاد فضای کسب و کار با محوریت شهرداری، ارتقای کیفیت محیط زیست، راه‌اندازی مترو و تهیه اتوبوس‌های مناسب را از برنامه‌های خود ذکر کرد.

*توانمندسازی شهرداری رشت راهبرد بنده است

نوربخش، با اشاره به اینکه فعالیت شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی باید مناسب با نقش این نهاد باشد، افزود: راهبرد بنده توانمندسازی و تقویت شهرداری رشت در کانون مجموعه شهری است.

وی، رشت را بزرگ‌ترین شهر شمال کشور خواند و گفت: فعال کردن کارگروه‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت‌ها و رسیدگی به بخش‌های مختلف شهرداری و سازماندهی وضعیت دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از برنامه‌های بنده است.

معاون فعلی فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی، اولویت اصلی خود را سازماندهی فعالیت‌ها در حوزه مناطق و پیگیری مشکلات حاد در رشت عنوان کرد.

*بودجه شهرداری رشت مناسب با نیازهای آن نیست

وی، بهبود فضای سبز، نشاکاری فصلی، رنگ‌آمیزی جداول، برطرف کردن موانع دست‌و‌پاگیر در مقابل سرمایه‌گذاران را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد.

نوربخش، توسعه متوازن شهر و افزایش درآمد مشارکت با مالکان را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و تصریح کرد: اصلاح ضوابط و مقررات دست‌وپاگیر از جمله برنامه‌های بنده در تصری شهرداری رشت است.

وی، بودجه شهرداری رشت را مناسب با نیازهای شهر ندانست و خاطرنشان کرد: ضعف اصلی بودجه شهرداری کار نکردن روی منابع درآمدی پایدار است که آسیب‌های شهری را بیشتر می‌کند.

این کارشناس ارشد دانشگاه شهید بهشتی تهران، با بیان اینکه اجرای تفصیلی نیاز شهر رشت است، یادآور شد: در صورتی که این بخش از فعالیت عمده شهری اجرایی شود می‌توانیم به درآمد پایدار دست یابیم.

*روند کند اجرای طرح تفصیلی رشت

وی روند اجرای طرح تفصیلی رشت را کند خواند و متذکر شد: این طرح برای هر شهری فرصت درآمدزایی بالایی است.

نوربخش، پیشنهاد تشکیل کمیسیون توافق در شورا را داد و افزود: این کمیسیون با توجه به خواسته‌های مالکان ایجاد شود.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت، با اشاره به اینکه نگاه بدبینانه‌ای نسبت به سرمایه‌گذار در رشت وجود دارد، تصریح کرد: بنده تجربه نحوه برخورد با سرمایه‌گذار را دارم.

وی، پیگیری وضعیت فاضلاب شهری و ساماندهی رودخانه‌های رشت را از جمله برنامه‌های دیگر خود ذکر کرد و متذکر شد: بهترین راه برای تملک حاشیه رودخانه‌های رشت، استفاده از سرمایه‌های متراکم در شهر است.

نوربخش در پایان به پرسش‌های رئیس شورا پاسخ گفت./فارس

Share