مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

مطبوعات محلی گیلان ۷۰۰ میلیون تومان پول گرفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :علی اسماعیل‌پور ظهر امروز در جمع مدیران پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان با اشاره به صدور مجوز نشریات اظهار کرد: مدیران مسئول به منظور دریافت مجوز نشریه تعهد می‌کنند برای انتشار نیاز به کمک دولت ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :علی اسماعیل‌پور ظهر امروز در جمع مدیران پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان با اشاره به صدور مجوز نشریات اظهار کرد: مدیران مسئول به منظور دریافت مجوز نشریه تعهد می‌کنند برای انتشار نیاز به کمک دولت ندارند.

ershad (3)

وی از صدور مجوز ۷۰۶ نشریه سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: مجوز ۲۵ نشریه مربوط به استان گیلان است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه بعضی از استان‌ها حتی یک روزنامه محلی ندارند، تصریح کرد: تعداد ۹ روزنامه محلی اکنون در گیلان منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جایگاه روزنامه‌ها را ویژه دانست و بیان کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات حمایتی است.

وی با اشاره به پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات محلی گیلان در سال گذشته، اذعان کرد: ممکن است نقد و ملاحظه‌هایی در شیوه توزیع و … داشته باشیم اما پول بین مطبوعات در استان توزیع شده است.

اسماعیل‌پور نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مطبوعات را استفاده از تمام ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: حذف و کنار گذاشتن رسانه آخرین روش و درمان است.

ershad (2)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تفاهم، همدلی، رفاقت و پیوندهای عاطفی بین صاحبان فکر و اندیشه گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مطبوعات گیلان از سالم‌ترین فضای اطلاع‌رسانی کشور است.

*مطبوعات گیلان در ۴ ماه گذشته تذکر نگرفتند

وی بر افزایش ظرفیت مطبوعات گیلان تاکید کرد و یادآور شد: در چهار ماه گذشته حتی یک تذکر به مطبوعات استان داده نشده است.

اسماعیل‌پور قانون را فصل‌الخطاب دانست و اظهار کرد: مدیریت سلیقه‌ای را قبول نداریم و یکی از نقص‌های قانون فعلی این است که اگر نویسنده‌ای مطلبی نوشت با تمام نشریه برخورد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رتبه نخست این استان از نظر دفاتر سینمای جوان در کشور خبر داد و تصریح کرد: پنج انجمن سینمایی اکنون در شهرستان‌های گیلان فعال است.

وی در ادامه به آزادی بیان در کشور اشاره کرد و افزود: هرگاه به مخالفان نظام اجازه بیان داده شده از این امر سود بردیم و به نفع نظام تمام شده است.

ershad (1)

اسماعیل‌پور با تاکید براینکه از آزادی بیان در حد قانون حمایت می‌کنیم، یادآور شد: خط قرمزها را قانون تعیین می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتقاد سازنده را پل موفقیت مدیران عنوان کرد و افزود: نظام فکری مردم با اخبار رسانه‌ها شکل می‌گیرد و مدیریت افکار عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی آبرو و حرمت افراد را حق‌الناس خواند و اظهار کرد: افراد زمانی باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه به دنبال آرامش هستیم، افزود: فضای جنجال و تهمت قابل قبول نیست.

*تالار مرکزی رشت ۱۷ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

این مسئول همچنین از ساخت بزرگ‌ترین تالار مرکزی کشور در گیلان خبر داد و یادآور شد: تالار مذکور ۱۲ هزار متر مربع زیربنا دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به هزینه ۱۳ میلیارد تومانی برای ساخت تالار مرکزی رشت تاکنون، بیان کرد: بهره‌برداری از تالار مذکور نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است./فارس

Share