مراسم تحلیف شهردار رشت با حکم وزیر کشور برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا جمشیدی‌چناری امشب در جلسه شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه در جلسه قبلی انتخاب شهردار رشت صورت گرفت، اظهار کرد: این انتخاب با برگزاری جلسات متوالی و با اکثریت آرا صورت گرفته است. وی، افزود: وزیر کشور در کمترین زمان حکم خلیلی شهردار منتخب رشت را صادر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا جمشیدی‌چناری امشب در جلسه شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه در جلسه قبلی انتخاب شهردار رشت صورت گرفت، اظهار کرد: این انتخاب با برگزاری جلسات متوالی و با اکثریت آرا صورت گرفته است.jamshidi

وی، افزود: وزیر کشور در کمترین زمان حکم خلیلی شهردار منتخب رشت را صادر کند، تصریح کرد: با صدور حکم وزیر کشور مراسم تحلیف برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت انتخاب خلیلی به عنوان شهردار این رشت را عکس‌العمل‌های متفاوت ذکر کرد و گفت: طبیعی است هر تصمیمی موافق و مخالفانی دارد.

وی، با اشاره به اینکه به صاحبان نظرات موافق و مخالف احترام می‌گذاریم، برای کاهش حواشی، اطلاعات و آماری از شهرداران ۲۷ مراکز استان‌های کشور را ارائه داد.

جمشیدی‌چناری، با برشمردن سوابق تحصیلی و تجارب کاری شهرداران کشور، خاطرنشان کرد: ۲۷ شهر مرکز استان‌های کشور به همراه شهر شهرداران خود را با تحصیلات و سوابق مختلف انتخاب کردند.

وی، محمدابراهیم خلیلی شهردار منتخب رشت را تحصیلات کارشناسی الهیات و دارای سوابق خدمات شهری در شهرهای مهرشهر کرج، هشتگرد، و… دانست و تصریح کرد: بحث بازنشستگی شهردار منتخب رشت ابهاماتی را بدون استناد به مصوبات بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، افزود: طبق این بخشنامه افراد بازنشسته‌ای که با رعایت مقررات مربوط میل به اعاده به خدمت و ادامه اشتغال در دستگاه اجرایی باشند از تاریخ اعاده حقوق بازنشستگی آنها قطع و با رعایت مقررات استخدامی مورد عمل دستگاه و به تناسب شغل و یا سمت مورد تصدی از حقوق و مزایای اشتغال برخوردار شده و در دوره جدید اشتغال از هر لحاظ تابع مقررات استخدامی مورد عمل دستگاه و صندوق بازنشستگی ذی‌ربط خواهند بود.

وی اضافه کرد: بر اساس این بخشنامه، بازنشستگانی که با حفظ حالت بازنشستگی به رعایت مقررات مربوطه به طور تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی به‌کار گیری می‌شوند در مدت خدمت در دستگاه ضمن برخورداری از حقوق بازنشستگی استحقاقی، در ازای خدمت انجام شده مابه‌التفاوت مبلغ حقوق بازنشستگی یا مبلغ حقوق و مزایای متعلقه به شغل و یا سمتی که وظایف مربوط به آن را انجام می‌دهند به عنوان حق‌الزحمه در ماه به آنها پرداخت می‌شود.

جمشیدی‌چناری، حمایت اعضای شورا از شهردار منتخب رشت را اعلام کرد و یادآور شد: شهردار منتخب رشت حمایت همه ما را در اجرای برنامه‌های خود خواهد داشت.

Share