معاون دانشگاه گیلان خبر داد

قرارداد ۴۵۰ میلیاردی دانشگاه گیلان با صنعت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه رتبه دوم رشد علمی را کسب کرده‌ایم، گفت: ۴۵۰میلیارد ریال با صنعت قرارداد پژوهشی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : علیرضا صدرممتاز  با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه و مراکز پژوهشی با حوزه صنعت، اظهار کرد: در حالیکه شش‌ ساله پیش رقم قراردادهای پژوهشی دانشگاه گیلان از سه‌میلیارد ریال فراتر نرفته بود، امسال قراردادهایمان به ۴۵۰میلیارد ریال رسیده است.

th (35)

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان، جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش است، افزود: در برخی رشته‌ها در سطح کشور رتبه نخست را داریم و رشته‌ مکانیک دانشگاه گیلان رتبه برتر کشوری را دارد.

معاون دانشگاه گیلان با بیان اینکه بعد از دانشگاه پیام نور، رتبه دوم را در رشد علمی داریم، گفت: دانشگاه گیلان آمادگی دارد در طرح‌های هدفمند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی را برای کارورزی به صنایع گیلان معرفی کند.

صدرممتاز با تاکید بر برگزاری و تشکیل کارگروه دانشگاهی توسعه صنایع گیلان، افزود: فرصت پیشرفت علمی و پژوهشی گیلان را باید غنیمت شمرد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه کارآفرینی در دانشگاه گیلان، گفت: این دانشگاه آمادگی دارد با کمترین هزینه‌ها در به‌روز کردن صنعت و تولید گیلان همکاری کند.

معاون دانشگاه گیلان، عمده قراردادهای پژوهشی این دانشگاه را با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دانست و اظهار کرد: با اقتدار علمی می‌توانیم خود را در جهان بیش از پیش اثبات کنیم.

صدرممتاز با بیان اینکه کلید مقابله و بی‌اثرکردن تحریم‌ها در دست دانشگاهیان است، تصریح کرد: دانشگاه با پژوهش‌های راهبردی توان توسعه صنعتی کشور را دارد.

وی تحقیق و پژوهش را کلید ورود به خودکفایی و استقلال همه جانبه کشور عنوان کرد گفت: اساسی‌ترین اقدام برای ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در جامعه تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

صدر ممتاز، با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان از نظر تعداد دانشجویان دکترا رشد زیادی داشته است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر در زمینه گسترش زیرساخت‌های دانشگاه اقدامات اساسی اجرایی شده است.

معاون دانشگاه گیلان با بیان اینکه ۹۶رشته‌گرایش دکترا در این دانشگاه فعال شده است، افزود: حدود پنج درصد دانشجویان دانشگاه گیلان در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه گیلان در سال ۹۱ درخشش زیادی داشتند و دوهزار مقاله در حوزه‌های مختلف علمی را منتشر کردند.

Share