عذرخواهی دیپلماتیک اوباما از روحانی بابت ترافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، اوباما در گفتگوی تلفنی خود با روحانی گفت: آرزوی سفری امن و خوش را برای شما می کنم و اگر هم اکنون با ترافیک وحشتناک نیویورک مواجه شده اید، عذرخواهی می کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، اوباما در گفتگوی تلفنی خود با روحانی گفت: آرزوی سفری امن و خوش را برای شما می کنم و اگر هم اکنون با ترافیک وحشتناک نیویورک مواجه شده اید، عذرخواهی می کنم.

نیویورک تایمز نوشت: در نخستین مکالمه رهبران ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹، اوباما مسائل مختلفی را مطرح کرد.او در مورد برنامه هسته ای ایران گفتگو کرد و اشاره کرد که بنیان و اساسی برای دستیابی به یک توافق وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین نسبت به حسن روحانی رئیس جمهور ایران و مردم کشورش ادای احترام کرد.

ظاهرا آقای روحانی در هفته ی گذشته با ترافیک نیویورک مواجه شده بود.

اوباما در پایان گفتگوی تلفنی خود با روحانی گفت: آرزوی سفری امن و خوش را برای شما می کنم و اگر  هم اکنون با ترافیک وحشتناک نیویورک مواجه شده اید، عذرخواهی می کنم.

ترافیک نیوروک در هفته ی گذشته و در طول برگزاری مجمع عمومی سازما ملل به شدت سنگین بود.

سامئول شوارتز رئیس سابق سازمان ترافیک شهر نیویورک گفت: هفته ی برگزاری محمع عمومی سازمان ملل همیشه بدترین هفته ی سال از لحاظ ترافیکی بوده است.

وی افزود: رئیس جمهور ایران در سفر بعدی خود به نیویورک در صورتی که در هفته ی کریسمس نباشد با ترافیکی روان و سبک تر مواجه خواهد شد.

امی دیویدسون سردبیر ارشد نیویورکر در توییتر نوشت: اگر پیوند اوباما و روحانی بر نفرتشان از ترافیک نیویورک به صلح حتم شود، فکر می کنم که نیویورکی ها چنین چیزی را بپذیرند.

همچنین شوارتز گفت: تهران آقای روحانی هم دچار ازدحام و ترافیک است.

وی افزود: ظاهرا ترافیک شهر ما روان تر و بهتر از ترافیک تهران است. /انتخاب

Share