رئیس شورای اسلامی شهر رشت خبر داد؛

شخصیت‏های حقیقی و حقوقی پیگیر مطالبات شهرداری هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :دکتر جمشیدی بیان کرد که کارگروهی جهت پیگیری‏ مطالبات شهرداری از شخصیت‏های حقیقی و حقوقی در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با توجه به مسائل و مشکلات مالی شهرداری اخذ مطالبات بسیار ضروری است، گفت: کارگروهی جهت پیگیری‏ مطالبات شهرداری از شخصیت‏های حقیقی و حقوقی در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شده است.

IMG_5767

دکتر رضا جمشیدی چناری در جلسه شامگاه گذشته شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه کارگروهی جهت پیگیری‏ مطالبات شهرداری از شخصیت‏های حقیقی و حقوقی در کمیسیون برنامه و بودجه جهت تسریع بخشیدن به این امر تشکیل شده گفت: با توجه به مسائل و مشکلات مالی شهرداری اخذ این مطالبات بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: تلاش می‏شود تا در کمیسیون توسعه و عمران نیز موانع بر سر راه سرمایه‏گذاری‏ها رفع شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت در حال حاضر با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‏کند افزود: از شهروندان خواهشمندیم تا در پرداخت عوارض خود تعلل نکنند و مطئمن باشند که این عوارض حتما در خدمات‏دهی به خودشان بکار خواهد رفت.

جمشیدی چناری همچنین رسیدگی به مواردی همچون بحث دستفروشان و سد معبر را عنوان و بیان کرد: احکام صادره لازم‏الاجرا هستند و شهرداری مسئول است درخصوص سد معبر و دستفروشان هرگونه حکم صادره را به اجرا درآورد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه پیامک های ارسالی از سوی برخی از شهروندان در جهت انتخاب شهردار به دلیل حساس بودن بحث شهردار انتخابی است گفت: فشارها و لابی‏هایی بوده است و نمی‏توان فضای بیرون را نفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما اعضای شورای شهر براساس سوگندنامه‏مان تعهد داریم که بهترین و اصلح‏ترین فرد را با کمک رای جمعی انتخاب کنیم گفت: این انتخاب منجر می‏شود تا برای ۴ سال اینده خاطری آرام داشته و با آرامش فعالیت‏های خود را در مورد مسائل کلانشهری دنبال کنیم.

جمشیدی چناری با قرائت مجدد تبصره‏ها و آیین‏نامه داخلی شورای شهر درخصوص انتخاب شهردار گفت: از تعداد ۳۲ نفر به دلیلی که قبلا ذکر شد تنها ۷ نفر توانستند در صحن علنی شورا و با حضور اصحاب رسانه به ارائه برنامه‏های خود بپردازند که از این میان آقایان سعید آگشته، محمدابراهیم خلیلی، محمدعلی سارنگ، رضا شفیعی نسب، سید مسعود عسگریان، عظیم نوربخش و مسعود یحیی‏زاده بوده‏اند که به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: طبق ماده ۶۴ آیین‏نامه داخلی شورای شهر طی جلسات علنی در صحن شورا هر یک از کاندیداها برنامه هایشان را ارائه می‏دهند و اعضای شورا نیز به مطالعه و نقد و بررسی آن می‏پردازند که در نهایت هر یک از اعضای شورا با رای مخفی کاندیداهای مورد نظرشان را انتخاب می‏کنند که از میان آنها یک نفر که حائز اکثریت مطلق آرا بوده به عنوان شهردار معرفی خواهد شد.

در پایان این جلسه هر یک از اعضای شورا رای خود را به صورت مخفیانه در برگه‏ای نوشته و پس از جمع‏آوری توسط سخنگوی شورای شهر خوانده شد که محمدابراهیم خلیلی با ۱۱ رای توانست به تصدی شهردار رشت دست یابد. / ایسنا

Share