سه وزیر پیشنهادی دولت چه کسانی هستند؟

سوابق ۳ وزیر پیشنهادی دولت +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شب گذشته نامه معرفی ۳ وزیر پیشنهادی را برای وزارتخانه‌های علوم، ورزش و آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شب گذشته نامه معرفی ۳ وزیر پیشنهادی را برای وزارتخانه‌های علوم، ورزش و آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

بر اساس این نامه، رئیس‌جمهور رضا فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، علی‌اصغر فانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و رضا صالحی امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

424165_162رضا فرجی‌دانا وزیر پیشنهادی علوم، مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۵ در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه واترلو عازم کشور کانادا شد. وی تحصیلات خود را در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۶۸) و دکترا (۱۳۷۲) در رشته مهندسی برق به انجام رساند. فرجی دانا پیش از انتصاب به‌عنوان ریاست دانشگاه تهران مدتی ریاست گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده فنی و پس از آن هم به مدت بیش از پنج سال در دولت اصلاحات بین سال‌های ١٣٧۶ تا ۱۳۸۱ ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را برعهده داشت.

وی بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است. پس از استعفای مصطفی معین در سال ۸۲ در دولت هشتم، وی برای تصدی سمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس ششم معرفی شد، اما رای اعتماد نماینگان این مجلس اصلاح‌طلب را کسب نکرد.

فرجی‌دانا از مجموع ۲۲۰ رأی مأخوذه، ۸۶ رای موافق، ۱۲۷ رای مخالف و ۷ رأی ممتنع کسب کرد و نتوانست راهی ساختمان وزارت علوم شود.

رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز در سال ۱۳۴۰ در شهرستان بابل به دنیا آمد. پس از پیروزی انقلاب راهی جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و همزمان تحصیلات عالی را در دانشگاه آغاز کرد. کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی و دکتری را در رشته مدیریت به پایان رساند و همزمان تدریس در دانشگاه‌های مختلف را آغاز کرد.

وی ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضویت هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور رئیس دولت اصلاحات و عضویت شورای اجتماعی کشور و عضویت شورای اطلاع‌رسانی دولت خدمت را در کارنامه دارد و هم‌اکنون نیز معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را به‌عهده دارد.

وی معاون فرهنگی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز بود و پس از انتخاب روحانی نیز مسئول کارگروه فرهنگی وی شد که مأموریت چینش وزرای مرتبط با این حوزه را داشت.

علی‌اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز متولد ۱۳۳۳ دارای دکترای مدیریت دولتی بوده و هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس است.

فانی، مدیرکلی چندین دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش در دوره وزارت مظفر و اکرمی و همچنین مدیریت مناطق و مدیرکلی آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد. وی در دولت نهم و قبل از روی کار آمدن محمود فرشیدی، ۷۰ روز سرپرست وزارت آموزش و پرورش بوده است.

فانی معاون آموزش و پرورش در دولت خاتمی نیز بوده است.

Share