سعید آگشته ،نامزد تصدی شهرداری رشت:

سطح کیفی زندگی مردم رشت را ارتقا می‌دهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قزوین، اعتمادسازی و حضور مردم در روند توسعه شهری را اصلی مهم خواند و گفت: مردم در مدیریت رشت کمترین حضور را دارند و این امر در برآیند بودجه مشهود است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «سعید آگشته» کاندیدای غیربومی متولد تهران و کارشناس ارشد شهرسازی، رئیس هیئت فوتبال قزوین و مدیرعامل فعلی شرکت مشترک شهرداری‌های کشور دیشب برای ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورای اسلامی این شهر حضور یافت و از عملکرد مدیریتی خود دفاع کرد.agashte

وی رشت را شهر پرورش‌دهنده مبارزانی مانند میرزا کوچک و دکتر حشمت خواند و اظهار کرد: از دامان سبز این شهر پروفسور سمیعی‌ها تحویل جامعه شده‌اند.

*آبگرفتگی و بوی تعفن رودخانه‌ها معضلات شهر رشت/ریشه فساد در زدوبندهای اداری

کاندیدای تصدی شهرداری رشت، آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌های رشت و بوی تعفن رودخانه‌های آن را از معضلات جدی این شهر برای شهروندان ذکر کرد و افزود: سرمایه‌گذار برای رشت تعریف نشده است.

وی، با بیان اینکه رشت مانند تمام ارگانیسم‌ها نیاز به برنامه و هدف دارد، تصریح کرد: مدیر شهری رشت باید بدون لکنت صحبت کند و وامدار کسی نباشد.

آگشته ریشه فساد اداری را در زدوبندهای آن دانست و گفت: باید رشت را با برنامه و نگاه تخصصی و تعامل با نهادهای ذی‌ربط اداره کرد.

وی برنامه‌های خود برای تصدی شهرداری رشت را در سه محور عنوان کرد و یادآور شد: بنده هفت سال شهردار و چهار سال مشاور شهردار بودم و می‌دانم که مدیریت شهری مستلزم حضور و مشارکت مردم است.

شهردار سابق شهر الوند قزوین، برنامه‌ریزی با تعامل شهردار و شورا و سازمان‌ها را در توسعه شهری موثر دانست و ادامه داد: قرار گرفتن در مرکز ثقل نقاط توریستی کشور یکی از ظرفیت‌های شهر رشت است.

*درآمد شهرداری رشت دچار ضعف است

وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری رشت با توجه به جمعیت و ظرفیت موجود و امکانات موجود دارای ضعف و نامناسب است، خاطرنشان کرد: مشارکت نکردن مردم در روند اداره شهر از مشکلات اساسی شهر رشت است.

عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قزوین، اعتمادسازی و حضور مردم در روند توسعه شهری را اصلی مهم خواند و گفت: مردم در مدیریت رشت کمترین حضور را دارند و این امر در برآیند بودجه مشهود است.

*تک‌هسته‌ای بودن رشت از معضلات است

وی، تک‌هسته‌ای بودن شهر رشت را از معضلات جدی آن خواند و افزود: ایجاد بافت جمعیتی در داخل آن از تهدیدات رشت است.

شهردار نمونه قزوین با اشاره به اینکه بیکاری شهر رشت نقطه ضعف آن است، تصریح کرد: یکی از عوامل ایجاد شهرهای پویا، فراهم کردن اشتغال و بازارهای مناسب و گردش مالی مناسب است و این پویایی در رشت وجود ندارد و ما شاهد بیکاری هستیم.

وی بودجه شهرداری رشت را از هفت ردیف درآمدی ذکر کرد و یادآور شد: این امر نشان‌دهنده فعال نبودن کدهای شهرداری است.

آگشته با بیان اینکه در بودجه شهرداری رشت توجه کافی نشده است، متذکر شد: بودجه‌ای که ملاک عمل شهرداری بوده، غیرواقعی و غیراستحصال است.

*ارتقای سطح کیفی زندگی مردم رشت برنامه‌ مهم است

وی، ارتقای سطح کیفی زندگی مردم را از اهداف و برنامه‌های مهم خود عنوان کرد و یادآور شد: رشت باید شهر گردشگری ایران و مکانی امن برای سرمایه‌گذاری شود.

شهردار سابق الوند، ساماندهی پارک‌ها، نورپردازی شهری، ساماندهی المان‌ها، تهیه طرح جامع گردشگری، مدیریت پسماند، توجه به مناطق محروم و طراحی فضای باز را از برنامه‌های خود در رشت ذکر کرد.

آگشته با اشاره به اینکه رشت باید درآمد پایدار داشته باشد، خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری باید به طرف درآمدهای پایدار سوق پیدا کند و این امر مستلزم بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

*ضرورت خارج شدن رشت از تک ‌هسته‌ای ‌بودن/همراه شدن با مردم هدف مهم است

وی خارج کردن رشت از حالت تک هسته‌ای را از برنامه‌های مهم خود برشمرد و تصریح کرد: وجود دو رودخانه در وسط شهر رشت از مزیت‌های مهم گردشگری است اما به دلیل آلودگی نمی‌توان برای آن سرمایه‌گذار جذب کرد و سرمایه‌گذاری تالاب عینک بیشتر مدنظر است.

نامزد تصدی شهرداری رشت، مطالعه روی فاضلاب‌ و پساب‌های شهری را تخصصی دانست و افزود: نخستین گام بنده مدیریتی بوده و همراه شدن با مردم از برنامه‌های مهم است.

وی نگاه خود به شهر رشت را انسانی خواند و خاطرنشان کرد: باید شهر رشت را برای مردم آن فراهم کنیم و ایجاد نهضت جدید در زیباسازی شهری و فضای سبز از دیگر برنامه‌های بنده است./فارس

آگشته پس از ارائه برنامه‌های خود به پرسش‌های نایب رئیس ‌شورای اسلامی شهر رشت درباره برنامه‌های وی پاسخ گفت.

Share