سرپرست شهرداری رشت خبر داد :

ساماندهی ۲۰۰۰ دست‌فروش در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :مهندس بهارمست سرپرست شهرداری رشت گفت: شهر رشت دارای دو هزار و ۲۰۰ دست‌فروش است که با حمایت مسئولان استان در مکان جدید ساماندهی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :  علی بهارمست در چهاردهمین جلسه شورای این شهر با بیان اینکه شهر رشت، دو هزار و ۲۰۰ دستفروش دارد، اظهار کرد: بر‌اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون اساسی، آزاد‌سازی معابر، پیاده‌رو‌ها و پارک‌ها که برای کسب و کار و سکونت سد معبر شده باشند بر عهده شهرداری است.

139206251630173361173243

وی گفت: این قانون در سال ۱۳۳۴ برای ماشین‌هایی که در کنار خیابان وسایل می‌فروختند تدوین شد که در آن زمان اینقدر خودرو و بیکار نداشتیم.

سرپرشت شهرداری رشت گفت: براساس این قانون رفع سد معبر بر عهده شهرداری گذاشته شده، و مسئولیت اشتغال افراد بر عهده شهرداری و شورا نیست.

بهارمست با بیان اینکه صنایع استان باید قوی باشد تا جوابگوی بیکاران شود، بیان کرد: شهرداری براساس حکم قضایی مبادرت به ساماندهی و رفع سد معبر دست‌فروشان کرده است و اگر کوتاهی انجام پذیرد مسئولیت بر عهده شهردار است.

وی تصریح کرد: در جلسه شورای تامین، رسمأ رفع سد معبر و جمع آوری دست‌فروشان با همکاری پلیس راهور به شهرداری محول شد، اما دست‌فروشان تمایلی برای‌‌ رها کردن خیابان‌های مطهری، شیک و شریعتی ندارند.

سرپرست شهرداری رشت گفت: شهرداری هشت منطقه را برای ساماندهی دست‌فروشان مشخص کرده است اما آن‌ها بدنبال مکان مرغوبی هستند.

بهارمست با بیان اینکه شهرداری امکان تهیه و خرید مکان مناسب در مرکز شهر را برای ساماندهی دست‌فروشان ندارد، گفت: این مکان باید با همکاری مسئولان استان در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری، آمادگی خود را برای ساماندهی دست‌فروشان اعلام می‌کند.

وی افزود: با ایجاد صنایع می‌توان مشکل اشتغال افراد را حل کرد، اداره کل صنایع استان طرح جامعی را برای مشاغل و آلایند‌های مزاحم، تدوین کرده تا مشاغل شناسایی شود و به صورت شهرک به خارج شهر انتقال یابند.

پلمپ مغازه‌هایی که به اخطار شهرداری درباره سد معبر توجه نکنند

سرپرست شهرداری رشت گفت: طبق قانون شهرداری‌، نسبت به رفع سد معبر مغازه‌دارانی که در جلوی مغازه خود مبادرت به سد معبر می‌کنند اقدام کرده است.

بهارمست افزود: در این اقدام سه بار تذکر به مغازه‌دارن داده می‌شود که در مرحله اول تعهد کتبی، در مرحله دوم تعهد ثبتی و در مرحله سوم پلمپ قضایی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اگر این افراد به اخطارهای شهرداری توجه نکنند و در صورت تکرار پلمپ مغازه تا سه بار، پروانه صنفی مغازه‌دار لغو می‌شود.

Share