سرکنسول روسیه در رشت:

روسیه تحریم‌ها علیه ایران را غیر قانونی می‌داند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکنسول روسیه در رشت گفت: روسیه بر غیرقانونی بودن تحریم‌ها علیه ایران تاکید دارد و آن را مانع از حل مسئله هسته‌ای می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه دور نهایی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ میانجیان بین‌المللی برای حل مسئله هسته‌ای در ژنو به پایان رسید، اظهار کرد: این مذاکرات پشت درهای بسته در ژنو انجام شد.rose

وی برگزاری این مذاکرات را در سطح معاونان وزیران خارجه از طرف گروه ۱+۵ و با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه نماینده روسیه نیز در مذاکرات حضور یافته بود.

سرکنسول روسیه در رشت ادامه داد: در دور نخست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رئیس هیئت نمایندگی ایران طرح جدید حل و فصل مسئله و ادامه روند مذاکرات را به میانجیان بین‌المللی ارائه داد و طرفین در دور دوم مذاکرات به بررسی مفصل این طرح پرداختند و دور سوم مذاکرات روز چهارشنبه آغاز شد.

وی اضافه کرد: کاترین اشتون رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا پس از پایان مذاکرات دو روزه گروه ۱+۵ با ایران در ژنو، اظهار کرد که تصمیم گرفته شد نشست بعدی گروه ۱+۵ و ایران در روزهای ۷ و ۸ ماه نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان) در ژنو برگزار شود و پیش از این کارشناسان هسته‌ای و امور تحریم دو طرف برای بررسی اختلاف نظرها و تدوین گام‌های عملی ملاقات کنند.

بارانوف به اظهارات سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرد و یادآور شد: ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران در ژنو چندین بار بر غیر قانونی بودن تحریم‌های یک جانبه علیه ایران تأکید کرده و معتقد است این تحریم‌ها به روند مذاکره برای حل مسئله هسته‌ای لطمه وارد می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: ریابکوف، پس از پایان مذاکرات دو روزه گروه ۱+۵ و ایران در ژنو، فقدان اعتماد را مانع از حل مسئله تحریم‌ها دانسته و عنوان کرده که اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران نه تنها در راستای اختناق اقتصادی این کشور بوده، بلکه به روند جستجوی راه حل‌هایی برای برطرف شدن مسئله هسته‌ای نیز لطمه وارد می‌آورد.

Share