دستیابی دانشجویان بسیج گیلان به تولید هواپیمای بدون‌سرنشین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کامیار مهدی‌پور  در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید به فعالیت سازمان بسیج دانشجویی گیلان اشاره کرد. *اعزام ۵۰ گروه دانشجویی گیلان به نقاط محروم وی اظهار کرد: از نوروز ۹۲ تاکنون فعالیت دانشجویان در قالب اردوهای جهادی آغاز شده و ۵۰ گروه به نقاط محروم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کامیار مهدی‌پور  در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید به فعالیت سازمان بسیج دانشجویی گیلان اشاره کرد.

*اعزام ۵۰ گروه دانشجویی گیلان به نقاط محروم

وی اظهار کرد: از نوروز ۹۲ تاکنون فعالیت دانشجویان در قالب اردوهای جهادی آغاز شده و ۵۰ گروه به نقاط محروم گیلان اعزام شده‌اند.

به گفته این مسئول، دانشجویان اعزامی در اردوهای جهادی به فعالیت‌های مختلفی از جمله عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در مناطق محروم استان گیلان می‌پردازند.

وی افزود: تاکنون بسیاری از نقاط محروم در گیلان شناسایی شدند و حمام، مسجد، مدرسه، راه و جاده، غسالخانه و … توسط دانشجویان رشته‌های مختلف احداث شده است.

مهدی‌پور، آشنایی نسل جوان و دانشجو با مشکلات مناطق محروم، درک صحیح و شناخت مدیریت درست آنها در مواجهه با مشکلات جامعه را از جمله اهداف برگزاری اردوهای جهادی خواند.

*برگزاری همایش شکوه هجرت در گیلان

وی گفت: اردوهای جهادی موجب می‌شود تا مسئولان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به واسطه حضور جوانان تحصیلکرده در این مناطق حضور یابند.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان ادامه داد: اردوهای جهادی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه ماه دوم و سوم سال جاری با اعزام دانشجویان بسیجی به مناطق محروم ادامه دارد.

وی از برگزاری: همایش «شکوه هجرت» با هدف تجلیل از دست‌اندرکاران اردوهای جهادی به میزبانی یکی از دانشگاه‌های استان خبر داد.

 *کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود

مهدی‌پور، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های معرفتی بصیرتی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: خودسازی و دینداری برای اعضای بسیج دانشجویی، پاسداری از اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» و دفاع از اسلام و انقلاب با تمام توان در دانشگاه، اتحاد حوزه و دانشگاه و تلاش برای ایجاد حکومت بزرگ اسلامی از رسالت‌های بسیج دانشجویی است.

این مسئول، حضور علمی، انقلابی و معنوی و دینی ویژگی‌های انقلاب اسلامی را از وظایف مدیریتی تشکل دانشجویی خواند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستادهای استقبال از دانشجویان جدید، آموزش مهارتی تشکیلاتی در سطوح مختلف برای اعضا و مسئولان شورای بسیج دانشجویی و تشکیل شورای تبیین مواضع از جمله این ماموریت‌ها است.

 *دستیابی دانشجویان بسیج گیلان به تولید هواپیمای بدون سرنشین

مهدی‌پور، حمایت از دانشجویان ممتاز، مخترع، مبتکر و نوآور را از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی برشمرد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای یک پژوهشکده علوم نوین در گیلان هستیم.

به گفته وی، گروه فضاهوای بسیج دانشجویی گیلان در راستای تولید علم و فناوری به اختراعات خوبی پیرامون تولید هواپیماهای بی‌سرنشین دست یافته است.

مهدی‌پور، خاطرنشان کرد: حمایت از نشریات دانشجویی و تقویت از کانون نشریات، فعالیت مربوط به حوزه زنان و خانواده و برگزاری دوره های آموزشی مختلف مطالعات و تربیت مربی از جمله برنامه‌های حوزه بسیج دانشجوی است.

وی، اعزام دانشجویان در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و برگزاری یادواره ۹۳ شهید دانشجوی گیلان را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه بسیج دانشجویی استان برشمرد.

Share