در اولین نشست مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم چه گذشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت که به میزبانی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ۲ ساعت و نیم به طول انجامید، علی لاریجانی رئیس مجلس و حسن روحانی رئیس جمهور به بیان نظارت خود پیرامون مسائل جاری کشور پرداختند و رئیس جمهور نیز گزارشی از سفر خود به قزاقستان و نیویورک به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت که به میزبانی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ۲ ساعت و نیم به طول انجامید، علی لاریجانی رئیس مجلس و حسن روحانی رئیس جمهور به بیان نظارت خود پیرامون مسائل جاری کشور پرداختند و رئیس جمهور نیز گزارشی از سفر خود به قزاقستان و نیویورک به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

85265_932

روحانی: ارتباط حسنه مجلس و دولت باعث حل مشکلات مردم می‌شود

رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی بر ارتباط و تعامل هرچه بیشتر ۲ قوه تاکید کردند و ایجاد این تعامل را در حل مشکلات مردم بسیار موثر خواندند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت تدبیر و امید، در خصوص مسایل گوناگون کشور از جمله طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت برای تأمین کالاهای اساسی و رفع مشکلات معیشتی مردم، هدفمندی یارانه ها، دیپلماسی عمومی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورها و گزارشی از سفر هیأت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد و قرقیزستان سخنرانی کرد.

85264_220

دکتر حسن روحانی در این نشست با تاکید بر ضرورت همفکری و تعامل میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف و آرمانهای کشور،‌گفت: ارتباط بیشتر میان دولت و مجلس کمک می‌کند تا ما با نظر و تحلیل واحدی نسبت به واقعیت‌های کشور و جهان نگاه کرده و برای حل مشکلات مردم قدم برداریم.

لاریجانی: در نیویورک از منافع ملی صیانت شد

در بخش دیگری از این نشست، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مواضع دکتر روحانی در سفر به نیویورک تاکید کرد: رییس جمهور با سخنان خود در نیویورک خیلی خوب از منافع ملی ایران دفاع و صیانت کردند.

85263_731

اصلاح بودجه ۹۲، تعامل دولت و مجلس برای تنظیم لایحه بودجه ۹۳، موضوع انرژی هسته ای، محکوم کردن حرکت های افراطی و تکفیری ها در عرصه بین المللی و همچنین محکوم کردن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر صحبت های مطرح شده از سوی رییس مجلس در این نشست بود.

پیشنهاد لاریجانی برای اصلاح برنامه پنجم و ارائه پیش از موعد برنامه ششم توسعه

ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس که به میزبانی دولت برگزار شد گفت: در ابتدای جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی از مواضع اصولی و مقتدارانه رئیس جمهور در سازمان ملل که باعث ایجاد فضای جدیدی شده و هرگونه بهانه جویی را از غربی ها گرفت تقدیر و تشکر کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس به پروژه های عمرانی نیمه کار و لزوم اتمام آنها اشاره داشت و عنوان کرد،نباید در بحث عمرانی دچار خلاء شویم و لازمه این کار این است که یا برنامه پنج ساله پنجم توسعه مطابق شرایط اصلاح شود یا اینکه برنامه پنجساله ششم یک سال زودتر ارائه شود.

85262_675

نرمش آمریکا در مسائل خاورمیانه نسبت به اروپا بسیار بهتر است

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات رئیس جمهور در جلسه مشترک با نمایندگان گفت: روحانی اعلام کرد، تاثیر گفتگوی ایران و آمریکا به حدی خوب بوده که مقرر شده در کنگره آمریکا گروه دوستی با ایران تشکیل شود که در این صورت نیز کار شما در مجلس شورای اسلامی خطیرتر می شود.

عابد فتاحی با اشاره به توضیحات رئیس جمهور در خصوص تماس تلفنی اش با اوباما گفت: در این تماس در خصوص پرونده هسته ای ایران و لزوم لغو تحریم ها گفتگو کردیم.

وی افزود: روحانی همچنین اعلام کرد تاثیر گفتگوی ایران و آمریکا به حدی خوب بوده که مقرر شده در کنگره آمریکا گروه دوستی با ایران تشکیل شود که در این صورت نیز باید در مجلس شورای اسلامی گروه دوستی با آمریکا تشکیل شود.

فتاحی با بیان اینکه رئیس جمهور صحبت های امیدوار کننده ای در این جلسه داشتند تصریح کرد: روحانی همچنین در خصوص سئوال خبرنگاران خارجی از وی پیرامون مسئله هولوکاست صحبت کردند و اظهار داشتند که من تاریخدان نیستم و مسئله هولوکاست به ما ربطی ندارد.

این نماینده مجلس در پایان اگفت: روحانی در این چلسه به تماس های مکرر کاخ سفید برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: نرمش آمریکا درباره مسائل خاورمیانه نسبت به اروپا بسیار بهتر است

Share