صبح جمعه در انتخابات جامعه اسلامی مهندسین گیلان

درگیری لفظی نماینده رشت بایکی ازکاندیداهای شورای شهررشت + جوابیه جامعه اسلامی مهندسان گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شنیده شد صبح امروز (جمعه ) در انتخابات جامعه اسلامی مهندسین گیلان یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که سالها دبیر جامعه اسلامی مهندسین گیلان هم هست با یکی از کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت درگیری لفظی پیدا کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شنیده شد صبح امروز (جمعه ) در انتخابات جامعه اسلامی مهندسین گیلان که با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضا برگزار شده بود یکی از نمایندگان  مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که سالها  دبیر جامعه اسلامی مهندسین گیلان هم هست با یکی از کاندیداهای چهارمین دوره  انتخابات شورای اسلامی شهر رشت درگیری لفظی پیدا کرد .xxx

خبرنگار دیارمیرزا در گفتگو با یک منبع آگاه شرح ماوقعه را جویا شد که این فرد مطلع اظهار کرد که این کاندیدای شکست خورده  چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت  در هنگام رای گیری از جای برخاست و خطاب به جمع حاضر اعلام کرد من در نهمین  دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  از این  آقا که الان نماینده مردم شهر رشت هست حمایت کردم برای او هزینه کردم ایشان را به دوست دارانم معرفی کردم تا ایشان نماینده ما مردم بشوند اما وقتیکه من در انتخابات شورای اسلامی شهر رشت به مشکل خوردم رفتم تهران و به ایشان مراجعه کردم اما  ایشان در میدان بهارستان مرا دیدند و گفتند من شما را نمی شناسم چرا ما باید به چنین فردی رای بدهیم؟چرا باید از ایشان حمایت کنیم ؟

در همین هنگام نماینده محترم شهر رشت با دعوت به آرامش این فرد اعلام کرد ما با هم صحبت می کنیم که این فرد به هیچ وجه کوتاه نیامد حتی  نماینده رشت دست این فرد را گرفت اما او با همان صدای بلند به رفتار ایشان اعتراض نمود .

شنیده شد اعتراض این عضو جامعه اسلامی مهندسان گیلان  در رای حاضرین بسیار تاثیر گذار بود .

 

جوابیه جامعه اسلامی مهندسان گیلان

مدیریت محترم پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

باسلام و احترام

متاسفانه در تاریخ ۲۶ مهر سالجاری خبری با عنوان “درگیری لفظی نماینده رشت با یکی از کاندیداهای شورای شهر رشت” در آن پایگاه اطلاع رسانی ساعت۱۶:۰۷ با کد مطلب ۳۰۴۸۹ درج گردیده که علاوه بر عدم رعایت امانت در درج خبر ، هیچگونه تطابقی با واقعیت نداشته است که دلایل مربوطه بشرح ذیل اعلام می گردد.

۱- ساعت درج خبر بر روی سایت ۱۶:۰۷ درج گردیده و این درحالیست که به دلیل رساندن حد نصاب اعضا جهت رسمیت یافتن ، مجمع رای گیری در ساعت ۱۷:۲۵ آغاز گردید که اولاً جای این سوال مطرح است که سایت دیار میرزا چگونه از وقوع یک اتفاق ۱/۵ ساعت قبل از وقوع آن با خبر گردیده است؟ جالب تر آنکه زمان وقوع رخداد صبح جمعه اعلام شده است! بنابراین این سوال جدی در ذهن شکل می گیرد که آیا خبرسازان با عامل واقعه از قبل هماهنگی داشته اند؟

۲- متن خبر را که مطالعه می کنیم عصاره آن اشاره به یکی از کاندیداهای شکست خورده دوره چهارم شورای اسلامی داشته که جمع حاضر را در جریان رای گیری مخاطب قرار داده و اشاره به اختلاف نظر خود با نماینده رشت می نماید و از جمع میخواهد که به نماینده مورد نظر رای ندهند در ادامه میخوانیم که نماینده باآرامش با وی صحبت می نماید و … اما تیتر انتخاب شده اشاره به درگیری لفظی نماینده رشت با کاندیدای شکست خورده دارد! حال تیتر خبر درست است یا متن خبر؟ و آیا این روش خبر رسانی بااخلاق حرفه ای تطابق دارد؟

لازم است آن پایگاه اطلاع رسانی خبر مربوطه را تصحیح نماید. در غیراینصورت پیگیری موضوع از طریق مراجع ذیصلاح برای جامعه اسلامی مهندسین گیلان محفوظ خواهد بود.

جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان

پی نوشت :

بعد از انتشار خبر درگیری لفظی نماینده رشت بایکی ازکاندیداهای شورای شهر رشت جوابیه فو ق الذکر از طریق مبادی غیر رسمی به دست تحریریه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسید و این پایگاه بدلیل حفظ امانت با توجه به اینکه جوابیه فوق الذکر به شکل غیر رسمی دریافت شده بود و هیچ وظیفه  قانونی برای انتشار آن نداشت اما  به جهت احترام به اعضای جامعه اسلامی مهندسان گیلان آنرا منتشر نمود اما ظاهرا دوستان محترم جامعه اسلامی مهندسان گیلان برای نوشتن جوابیه  فوق الذکر کمی عجله کردند و کلا خبر را زیر سوال بردند مدارک و مستندات پایگاه خبری دیارمیرزا به اندازه کافی مستند و مستدل است که در صورت نیاز حتما آنرا منتشر خواهد کرد اما ذکر سه نکته خالی از لطف نیست اولا در این خبر اشاره شده بود که یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت نه کاندیداهای شکست خورده دوره چهارم شورای اسلامی و دوما ساعت درج خبر حدود ساعت ۲۰ غروب جمعه می باشد و به علت اختلاف ساعت سرور میزبان سایت و ساعت اپراتور سایت ، ساعت مورد اشاره  زمان درج خبر نبوده است و نکته آخر  حتما شما بزرگواران این حق را برای پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قائل هستید با توجه به تهمتی که به دیارمیرزا مبنی بر هماهنگی خبرسازان با عامل واقعه زده اید  در صورت لزوم از آبروی رسانه ای خود  در مبادی قانونی دفاع کند ….

Share