به گزارش دیارمیرزا

دانشجوی دانشگاه لاهیجان ،استاندار استان البرز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهمترین وظیفه هر دولت پس از روی کار آمدن، سامان دادن مدیریت کشور در جهت رشد هر چه بیشتر است که در این راستا یکی از مهمترین اقدامات، انتخاب استاندارانی شایسته خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فریاد گیلان مهمترین وظیفه هر دولت پس از روی کار آمدن، سامان دادن مدیریت کشور در جهت رشد هر چه بیشتر است که در این راستا یکی از مهمترین اقدامات، انتخاب استاندارانی شایسته خواهد بود.4125863

بنا برماده ۱ ‌قانون ” وظایف و اختیارات استانداران” هر استاندار که توسط وزیر کشور انتخاب می‌شود بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی‌کشور و برقراری و حفظ نظم و امنیت استان را بر عهده دارد.

استاندار در استان تنها نماینده وزیر کشور نیست بلکه در حوزه‌ی استحفاظی خود نماینده‌ی دولت و هر یک از وزیران نیز محسوب می‌شود و با نظارت وزیران مربوطه به اجرای قوانین و تصمیمات دولت و هماهنگ کردن امور اقدام می‌کند. به همین جهت معمولاً وزیران اختیارات خود را در حوزه‌ی استان به استانداران تفویض می‌کنند.

دولت یازدهم نیز همچون دولت‌های قبل پس از آغاز فعالیت خود در کنار سایر اقدامات و برای هماهنگی هر چه بیشتر امور اقدام به انتخاب استانداران خود کرده است تا بتواند مدیریت هر چه بیشتر امور کشور را در دست گیرد.

تاکنون ۱۵ استاندار دولت تدبیر و امید توسط عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور انتخاب شده اند که در ادامه مشخصات  نماینده دولت در استان البرز را ملاحظه خواهید کرد:

استان البرز

نام و نام خانوادگی استاندار:

سید طاهر طاهری

سال تولد: ۱۳۳۰

محل تولد: سمنان

تحصیلات: کارشناسی مدیریت صنعتی از مدرسه عالی مدیریت گیلان – لاهیجانو کارشناس ارشد مدیریت صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران

استاندار پیشین: اصغر عربیان

سوابق اجرایی: مدیرعامل پیشین شرکت گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو؛ دارای سوابق مدیریتی در شرکت‌ها و گروه‌های صنعتی مانند مگاموتور، بیمه پارسیان، رنا، معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت صنایع و معادن، بازرسی و مهندسی کالا I.E.I، معاون سرمایه‌ گذاری‌های صنعتی و مجری پروژه جلب سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نماینده مردم شهرستان سمنان در دوره‌های پنجم و ششم.
Share