خبرگزاری SCNA : هر دم از این باغ بری میرسد

حکایت جالب عملکرد نمایندگان ما در انتخاب استاندار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : این نکته که امروز در مجلس نمایندگان بسیار ضعیفتری نسبت به دوره های گذشته حضور دارند مدتیست که بر سر زبانهاست و در این میان نمایندگان گیلان نیز از موضوع فارق نبوده و گویا گیلان ضعیف ترین دوره های خود را در مجلس پشت سر میگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : این نکته که امروز در مجلس نمایندگان بسیار ضعیفتری نسبت به دوره های گذشته حضور دارند مدتیست که بر سر زبانهاست و در این میان نمایندگان گیلان نیز از موضوع فارق نبوده و گویا گیلان ضعیف ترین دوره های خود را در مجلس پشت سر میگذارد.

th (1)

 از ماه های گذشته که بحث تعیین استاندار به اخبار شماره یک استان تبدیل شده تا کنون بیش از ۱۰ نفر به عنوان گزینه های احتمالی، در دست بررسی و قطعی معرفی شده اند و در این بازار حدس و گمانه گویا نمایندگان مجلس نقش اساسی ایفا کرده ولی هنوز نتوانسته اند نقش قابل توجه و ثابتی در این مورد بر عهده بگیرند.

در این میان نکته جالب شاید این باشد که به ادعای خود نمایندگان با تشکیل مجمع نمایندگان گیلان برای اولین بار در استان اجماع نظر بین نمایندگان پدید آمده و این گروه با قدرت بیشتری برای استان فعال شده اند.

حال آنکه با گذشت چند ماه از روی کار آمدن دولت جدید هنوز اجماع منطقی و قابل قبولی روی گزینه ای خاص در بین نمایندگان وجود ندارد و با گرم شدن بازار حدس و گمانه هر دم از این باغ بری میرسد و شخص جدیدی به عنوان گزینه احتمالی و قطعی معرفی میشود.

هرچند یکی دو نماینده توانمند امروز در کل استان قابل رصد هستند اما وضعیت تعامل و کارکرد بیشتر نمایندگان گیلان بنا بر اخبار سیده از شهرهای مختلف و سایتهای خبری قابل قبول و مورد وثوق مردم استان نمیباشد و ماجرای تعیین استاندار و مطرح شدن چندین گزینه که حتی یک هفته هم بر سر زبانها دوام نیاورده اند مهر تاییدی است بر همین نشانه ها.

اینروزها که عملکرد برخی نمایندگان و صحبتهای رسمی و غیر رسمی آنها در محافل مختلف بیش از گذشته جالب و مورد توجه بوده اما نکته جالبتر اینکه یکی از همین نمایندگان که نماینده یکی از شهرستان های مهم استان میباشد ، گویا با مطرح شدن هر شخصی در هر محفلی یک تماس تلفنی با وی داشته و اعلام کرده که وی او را به عنوان گزینه پیشنهاد داده است !

البته از سویی هم دولت نشان داده در نحوه انتخاب خود آنچنان که در دیگر استانها و همچنین انتخاب وزرا شاهد بودیم وابسته به انتخابهای ضعیف و به ظاهر مصلحت نمایندگان مجلس نیست و گزینه های اصلح را بر مصلحت آنها ترجیح داده است و گزینه های تحمیلی را نپذیرفته است.

به هر حال آنچه مشخص است اگر قرار باشد در میان برنامه های کشوری برای توسعه استان و توزیع امکانات و بودجه در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم در درجه نخست عملکرد و روش کار نمایندگان استان حائز اهمیت است و لازم است انسجام، تحرک و عملکرد بهتری از ایشان در دوسال باقیمانده از عمر مجلس نهم شاهد باشیم./خبرگزاری صومعه سرا (SCNA)

 

Share