جعفرزاده ایمن آبادی:

حذف برخی دهک‌ها از دریافت یارانه قانونی است نیازی به ارائه طرح ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص جلسه امروز مجلس و دولت گفت: جلسه امروز دولت و مجلس که احتمالا نوبخت سخنگوی دولت حضور خواهد داشت در خصوص بررسی اصلاح لایحه بودجه ۹۲ است و برای بررسی طرح حذف برخی از دهک ها نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفر‌ زاده‌‌ ایمن‌‌ آبادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تاکید براینکه حذف برخی ازدهک هااز دریافت یارنه نقدی  قانون و لازم‌الاجرا است، افزود:معتقدم مجلس در این زمینه ورود نکند و فقط تکلیف قانونی را به دولت یادآور شود، چرا که حذف برخی از دهک های پردرآمد قانون ولازم‌الاجرا است و ضرورتی  دیده نمی‌شود که طرحی در مورد آن ارائه  شود.jafarzadeh1گیلان

برنام

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:باید به این نکته توجه داشت که تکلیف حذف دهک‌ها ،۳ دهک نیست می‌تواند یک یا دو یا چهار یاحتی  پنج دهک حذف شود و تکلیفی برای حذف ۳ دهک وجود ندارد و دولت باید واجدین شرایط را مشخص کند یعنی گروه‌هایی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

طبقه بندی افراد جامعه  براساس سطح درآمدی

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آماری در زمینه افرادی که باید از دریافت یارانه حذف شود وجود دارد ؟ گفت:آمار دقیقی وجود ندارد و خوشه‌بندی که در دولت دهم انجام شد فقط هزینه‌ ای را به دولت تحمیل کرد وآمار دقیق و صحیح نبود، به نظر بنده باید دولت شاخص تهیه کند یعنی منابع درآمدی، مالکیت ملک، نوع و نحوه فعالیت اقتصادی وغیره را مشخص کند وبراساس آن می‌توان افراد جامعه را در گروه های مختلف از نظر درآمدی  طبقه بندی کند و آن وقت گام به گام وبراساس برنامه  تصمیم به حذف برخی دهک ها از دریافت یارانه نقدی کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تحلیل مسائل اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه روند فعلی پرداخت یارانه نقدی به اقتصاد آسیب وارد کرده و باید این روند در دولت یازدهم ساماندهی شود، گفت: دولت دهم زمانی یارانه نقدی را در دستور کار قرار داد که ورشکسته شد و اعتباری برای پرداخت یارانه به حامل های انرژی نداشت.

دولت احمدی نژاد کمیته امداد ۷۶ میلیونی ایجاد کرد

وی افزود:هدفمندی یارانه ها قانون خوبی است، اما اینکه  دولت احمدی نژاد به هر دلیلی یک کمیته امداد ۷۶ میلیونی ایجاد کرد به طور مساوات ۴۵هزار و۵۰۰تومان یارانه نقدی پرداخت کرد عدالت نیست و قانون هم این اجازه را نمی دهد و روشی که آقای احمدی نژاد در قانون هدفمندی اجرا کرده خلاف قانون بوده است.

وی ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها را دولت مطابق قانون و آنچه که در قانون آمده است اجرا کند. هر چند این طرحی که در کمیسیون مطرح شده  ضمن اینکه واجب است ولی ضرورتی وجود ندارد اما باید به دولت گفت برود تکلیف قانونی و آنچه که در قانون مشخص است را انجام دهد. در قانون گفته شده است که افرادی که واجد شرایط نیستند باید حذف شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اعلام اینکه قانون هدفمندی یارانه ها کاملاواضح و روشن است، تصریح کرد: در ماده ۱۰قانون هدفمندی یارانه ها به صراحت آمده که کسانی که نیاز ندارند نباید یارانه نقدی دریافت کنند.

Share