حاشیه‌های نخستین حضور روحانی در جمع دانشجویان :

حاشیه‌های نخستین حضور روحانی در جمع دانشجویان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران، با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :  صبح امروز دوشنبه جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاههای کشور با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، جعفر توفیقی، محسن قاضی زاده هاشمی و برخی دیگر از مقامات مسئول دولتی از جمله الهه امین زاده معاون حقوقی ریاست جمهوری، میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد، نهاوندیان مسئول دفتر رئیس جمهور، معاونان وزارت علوم و وزارت بهداشت، برخی روسای دانشگاههای تهران و عده زیادی از استادان و دانشجویان ایرانی و غیرایرانی دانشگاه تهران در تالار علامه امینی این دانشگاه برگزار شد.

635173574922304549

* دو ساعت پیش از آغاز مراسم، عده ای مشغول هماهنگی برگزاری مراسم بودند، برخی دانشجویان نیز از علت این همهمه و شلوغی مطلع نبودند و بعد از اینکه از برنامه مطلع شدند تمایل داشتند در مراسم شرکت کنند اما کارت دعوت نداشتند.

* عده بسیاری از دانشجویان که برای شرکت در این مراسم کارت دعوت ویژه را نداشتند در انتظار بودند که شاید بتوانند به سالن مراسم راه پیدا کنند و از نزدیک رئیس جمهور را ببینند و حتی با وی صحبت کنند اما هماهنگ کنندگان برگزاری مراسم مدام دانشجویان را به مسجد دانشگاه دعوت می کردند تا برنامه را از مانیتور دنبال کنند.

* برخی دیگر از دعوت شدگان پیش از حضور در برنامه، بر سر مقبره شهدا حاضر می شدند و فاتحه ای قرائت می کردند.

* هر لحظه که به نزدیکی جشن آغاز سال تحصیلی نزدیک تر می شد، بر تعداد دانشجویانی که دعوت نشده و متقاضی حضور در برنامه بودند افزوده می شد. این دانشجویان با خبرنگاران در این باره صحبت و مراتب انتقادشان را مطرح و اعلام می کردند که نه تنها اجازه ورود ندارند بلکه در صورت اعتراض کارت دانشجویی شان را می گرفتند.

* برگزارکنندگان این برنامه، پس از دریافت کارت دعوت مدعوین، آن را پانچ می کردند تا این کارت در اختیار دیگران قرار داده نشود.

* دانشجویان از دانشکده فنی تا مسجد دانشگاه هیچ حق تردد نداشت و اگر دانشجویی عکس می گرفت کارت دانشجویی اش را باید به مسئولان حراست تحویل می داد.

* به علت حضور روحانی در دانشگاه تهران، هر لحظه بر تعداد حراست افزوده می شد و اجازه تجمعات دو نفره و بیشتر به دانشجویان داده نمی شد.

* بر خلاف دانشجویان ایرانی دانشگاه تهران، دانشجویان غیرایرانی کارت دعوت ویژه داشتند و می توانستند به مراسم راه یابند که این امر موجب اعتراض سایر دانشجویان را فراهم آورد. اگر هم دانشجویی کارت می خواست به وی اعلام می شد که این کارت را از تشکلهای دانشجویی دریافت کنند.

* رئیس جمهور ساعت ۹ صبح با استقبال جعفر توفیقی، قاضی زاده هاشمی و فرهاد رهبر وارد تالار امینی شد و لحظاتی مورد تشویق دانشجویان قرار گرفت و دانشجویان شعار ” صلی علی محمد بازوی رهبر آمد” سر دادند.

* مراسم با سخنان فرهاد رهبر – رئیس دانشگاه تهران آغاز شد، وی در ابتدای صحبتهایش با انتقاد از متوقف شدن برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دولتهای گذشته، از حضور روحانی به خاطر احیای این سنت حسنه در دانشگاه تهران تشکر کرد و هنگام سخنرانی اش بارها از شرکت کنندگان خواست که به افتخار رئیس جمهور کف بزنند.

* در میان برگزاری مراسم، عده ای از خبرنگاران و دانشجویان که از مراسم خارج می شدند دیگر امکان حضور در مراسم را نداشتند و نمی توانستند ادامه برنامه را دنبال کنند.

* پشت درهای بسته، عده زیادی از دانشجویان و حتی رئیس دانشگاه صنعتی شریف ایستاده بودند تا بتوانند اجازه ورود به داخل را بیابند که در این میان تنها رئیس این دانشگاه و برگزیدگانی که باید از آنان تقدیر می شد اجازه حضور در تالار علامه امینی را یافتند.

* برخورد برخی نیروهای حراست دانشگاه تهران با خبرنگاران و دانشجویان در برخی موارد شدت می یافت، به طوری که حتی توجهی به دستورات مافوق نمی کرده و اجازه ورود مهمانان دعوت شده را به داخل مراسم نمی دادند.

* سخنرانی ابتدایی این مراسم جعفر توفیقی بود که همزمان با قرار گرفتنش پشت تریبون با تشویق فراوان دانشجویان روبرو شد، پس از توفیقی، وزیر بهداشت پشت تریبون قرار گرفت که مجری از دانشجویان درخواست کرد همانطور که سرپرست وزارت علوم را تشویق کنند، قاضی زاده هاشمی را نیز تشویق کنند.

*در ادامه مراسم رئیس جمهور، وزرای بهداشت و علوم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و رئیس سازمان سنجش روی سن قرار گرفتند تا از نفرات برگزیده کنکور با لوح تقدیر و سکه تقدیر کنند، همه برگزیدگان جوایز خود را از دست رئیس جمهور دریافت کردند. روحانی در حالی که هدایا را به برگزیدگان می داد گپ و گفتی چند ثانیه ای با هرکدامشان داشت؛ پس از آن روحانی با برگزیدگان عکس یادگاری گرفت.

* یک نماینده دانشجویان که دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه تهران بود در این مراسم خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی ما دانشجو هستیم سیاستمدار نیستیم، امید ما به کلید و تدبیر دولت شماست.

* پس از اهدای جوایز، حسن روحانی با تشویق دانشجویان پشت تریبون قرار گرفت اما پیش از اینکه سخنرانی خود را شروع کند، فردی در میان جمعیت با صدای بلند فریاد کشید که از حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران خوشحال است و از طرف استادان و دانشجویان، یک جلد قرآن کریم و یک کتاب دیگر به قلم مقام معظم رهبری به روحانی تقدیم و دعا کرد که دولت تدبیر و امید در سایه قرآن به کارش ادامه دهد. روحانی نیز از فرهاد رهبر خواست تا این کتاب را دریافت کند و در اختیار رئیس جمهور قرار دهد.

* روحانی همچنین از فرهاد رهبر درخواست کرد تا لوح تقدیر بسیج دانشگاه تهران را که مزین به عکس شهدای سانحه هواپیمایی ۲۹۷ ایرباس بود و نیروهای امنیتی اجازه حضور آن را در مراسم نداده بودند، در اختیارش قرار گیرد.

* دانشجویان بین سخنرانی روحانی و در حمایت از وی، دست می زدند، وقتی روحانی گفت که دولت قبلی یک خزانه خالی و به دولت یازدهم تحویل داده است دانشجویان دوباره کف زدند اما روحانی با خنده گفت این که دیگر دست زدن ندارد.(مهر)

 

Share