سوتی خبرگزاری معروف ظاهرا تمامی ندارد

تکذیب حاجی پور در خصوص خبر خبرگزاری معروف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجی پور گفت اینها صحبت های مرا تحریف کردند. اتفاقا من با این موضوع در صحن علنی شورا مخالفت کرده بودم. این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

hajipur1به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی پور در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها داشتن خودرو با راننده برای اعضای شورای رشت را توقع زیادی ندانست و گفت: مردم مرتب با اعضای شورا در تماس هستند و پشت فرمان نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم. وی افزود: امکاناتی باید در اختیار اعضای شورای شهر رشت گذاشته شود تا کارآیی اعضا را افزایش ‌دهد. به گفته حاجی‌پور، اعضای شورای اسلامی شهر تاکنون با خودروی شخصی برنامه‌های مربوط به شورا را انجام دادند. یک پایگاه خبری تحلیلی گیلان نیز با انتصاب واژه اصلاح طلب به این عضو شورا اظهارات وی را زیاده خواهی دانست.

اما از آنجا که این خبرگزاری عادت دارد تمام اظهارنظرها در جلسات را در گفتگو با خود بزند، احتمالا گفتگویی مستقیم در کار نبوده تا حاجی پور چنین اظهار نظر کند، این عضو شورا ضمن تایید این موضوع به خبرنگار خزرآنلاین گفت که اینها صحبت های مرا تحریف کردند. اتفاقا من با این موضوع در صحن علنی شورا مخالفت کرده بودم. این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

محمود باقری خطیبانی نیز در این خصوص به خبرنگار خزرآنلاین گفت: این موضوع توسط کارگرنیا در صحن شورا مطرح شد که اتفاقا حاجی پور با آن مخالفت کرد. وی افزود: مگر طول و عرض رشت چقدر است که نیاز به ماشین اختصاصی داشته باشیم . وی تاکید کرد: حاجی پور در آن جلسه گفته بود ما حدود ۶۰۰، ۷۰۰ نیروی مازاد در شهرداری داریم از همین ها به عنوان راننده استفاده کنیم یا اینکه آژانس بگیریم و هزینه ایاب و ذهاب را به ما بدهند.

باقری گفت: پیشتر به مدیران شهرداری ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره داده شد تا ماشینی جهت انجام امورات شهرداری برای خود خریداری کنند ، حتی ۳۰۰ هزار تومان نیز هزینه ایاب و ذهاب در ماه دریافت می کنند اما باز شاهدیم از خودروی شهرداری استفاده می کنند.

این عضو شورا ادامه داد: بجای این هزینه ها برویم چند ماشین حمل زباله تهیه کنیم، تمام نیسان های حمل زباله رشت مربوط به دوره  احمد رمضانپور است و بعد از آن این ناوگان نوسازی نشده است.

در هر صورت اگر قرار باشد این طرح عملیاتی شود با یک حساب سر انگشتی چیزی در حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه روی دست شورا می گذارد. این شاسی بلند سواران شورا اگر به پژو یا سمند قانع شوند چیزی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان برای تهیه ۱۵ دستگاه خودرو باید هزینه شود. خزرآنلاین برای اینکه کارشناسی تر به این موضوع نگاه کند تماسی با راننده یکی از مدیران این استان داشته است، این راننده گفت که در ماه حقوقی معادل ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کند و با ۱۰ لیتر بنزینی که در طول یک روز احتمالا مصرف می کند ماهانه ۳۰۰ هزار تومان از این بابت برای  هر خودرو هزینه می شود، اکنون اگر  این یک و نیم میلیون تومان هزینه هر ماشین با راننده را در هر ماه ضرب در ۱۵ خودرو کنیم و سپس آن را ضرب در طول ۴ سال دوره شورا نماییم با عددی معادل ۱۰ میلیارد مواجه می شویم که با هزینه ای که برای خرید این خودروها شده با ۱۵ میلارد نیز می رسیم تازه این عدد بدون احتساب تصادفات احتمالی و استهلاک است. پس محمود باقری حق دارد که بگوید می توان با این پول چندین خودروی نیسان حمل زباله برای این شهر با مشکلات کلانش تهیه کرد .

Share