جعفرزاده :

ظرافت دیپلماسی ظریف عرصه را بر تندروها تنگ کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت : دیپلماسی ظریف و روحانی در حال حاضر هوشمندانه بوده و ما امیداوریم با جلوگیری از رفتارهای نابه جا مسیرشکل گرفته ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه نباید با تنش‌های بی جهت مشکلات سیاست‌خارجی کشور را بیشتر کرد، گفت: دیپلماسی هوشمندانه ظریف عرصه را به تندروهای داخلی تنگ می‌کند.

jafarzadeh33

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت جلوگیری از تنش در سیاست خارجی، گفت: توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره نرمش قهرمانانه و حرکت در این مسیر به عنوان یک اصل بنیادی می تواند پیشرفت های بسیاری را در این حوزه برای کشوربه وجود آورد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  نباید با تنش های بی جهت مشکلات داخلی و خارجی را بیشتر کرد، موضع‌گیری درباره نفی هلوکاست،  دشمنی ها ضدایران را افزایش داد، بنابراین صحبت از مباحث این چنینی هیچ سودی نداشته و روابط های بین المللی را کمرنگ می کند.

وی تصریح کرد: دیپلماسی ظریف و روحانی در حال حاضر هوشمندانه بوده و ما امیداوریم با جلوگیری از رفتارهای نابه جا مسیرشکل گرفته ادامه پیدا کند.

جعفرزاده افزود: دولتمردان دولت نهم و دهم با لحن غیر حکمیانه خود هزینه های بسیاری را به کشورتحمیل کردند که در شرایط معمول می توانستیم پرداخت نکنیم، وجود تحریم های پی در پی سنا و کنگره آمریکا، بی نتیجه ماندن مذاکرات هسته ای ایران با اعضای ۱+ ۵ ازابتدا تا کنون و بی توجهی به سخنان رئیس جمهور سابق ازسوی مقامات کشورها در سازمان ملل از جمله هزینه های است که نتایج آن تا سال ها  بر روابط بین المللی ما با سایر کشورها تاثیرگذار است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس درباره اینکه چرا برخی به دنبال دیپلماسی یکسویه در مذاکرات بوده و اعتقادی به بازی برد- برد ندارند، گفت: هرفردی ممکن است در این مسیر منافع شخصی را دنبال کند، اما این رئیس جمهور است که باید با استراتژی مناسب در سیاست خارجی از اصول کشور دفاع کند،عده ای که با لجاجت به دنبال منحرف کردن مسیر گفت وگوها هستند هیچ گاه به هدف خود نرسیده و به طور قطع همانند ۸ سال گذشته شکست سنگینی را متحمل می شوند.

Share