37 نماینده به روحانی در روز تذکرات کتبی ، تذکر دادند

جعفرزاده با ۳۰ نماینده دیگر به وزرای کشاورزی و صنعت تذکر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :۳۷ نماینده مجلس امروز در صحن علنی به رئیس جمهور در خصوص دستور تسریع در چاپ و توزیع قانون بودجه سال ۹۲ به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور تذکر کتبی دادند. البته ۵ نماینده گیلان هم به وزرای کشاورزی و صنعت جهت جلوگیری از واردات برنج خارجی تذکر دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : ۳۷ نماینده مجلس امروز در صحن علنی به رئیس جمهور در خصوص دستور تسریع در چاپ و توزیع قانون بودجه سال ۹۲ به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور تذکر کتبی دادند.

IMAGE635120708230371762

ضرغام صادقی پس از استماع نطق‌های میان دستور امروز در صحن علنی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را رقائت کرد.

متن این تذکرات بدین شرح است:

– فلاحی باباجان نماینده اهر و هریس به وزیر نیرو در خصوص تسریع در پرداخت حقوق قانونی ساختما‌ن‌های قرار گرفته در حریم سد در شهر خواجه در روستای گمن از شهرستان هریس.

– بیاتیان و بیگلری نمایندگان بیجار و سقز به وزیر کشور در خصوص بلاتکلیفی استان کردستان به دلیل عدم تصمیم‌گیری در انتخاب استان دار بومی براساس قول رئیس جمهور محترم و وزیر نیرو در خصوص تجدیدنظر در تعیین قیمت آب و برق و جلوگیری از فشار به اقشار آسیب‌پذیر.

th (18)

– تذکر بعدی به وزرای کشاورزی و صنعت که به امضای بیش از ۳۰ نماینده رسیده درخصوص واردات برنج به کشور و توزیع آن در شرایطی که کشاورزان هنوز دسترنج خود را به بازار ارائه نکرده‌اند.جعفرزاده، نعمتی، هادی حسینی، احمدی‌لاشکی، علیپور، عباسی، مقیمی، حکیمی، یوسفیان ملا، کامران، طاهری، ناصری، لاهوتی، طاهری، خسته بند، نظری مهر، نوروزی، شکری، صفری، شریعت‌نژاد، امامی ، نجف‌نژاد و رحمانی که این تذکر را امضا کردند.

– عالی، شهریاری، حسینی و هاشم‌زهی نمایندگان زابل، زاهدان و نهبندان به وزیر راه در خصوص تکمیل و بهسازی جاده نهبندان ـ زاهدان.

– بیاتیان، قادرمرزی، بیگلری و عباس‌پور نمایندگان بیجار، قروه، سقز و بوئین‌زهرا به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی همچون لبنیات، گوشت و مرغ در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر.

– بیاتیان نماینده بیجار به وزیر نیرو در خصوص تجدیدنظر فوری در خصوص مدیریت سد دلوار گروس و سهمیه آب جهت شهرستان بیجار.

– رجبی نماینده مینودشت و کلاله و مراغه‌تپه به وزیر نیرو در خصوص تسریع در آبرسانی به روستاهای شهرستان کلاله و مراغه‌تپه.

– حسینی و عالی نمایندگان زابل، زهک و هیرمند به رئیس‌ جمهور در خصوص بی‌توجهی به مشکل خشکسالی تالاب هامون سیستان و بلوچستان.

– مقتدایی و منصوری نمایندگان اصفهان و لنجان به وزیر نیرو در خصوص ضرورت تشکیل کارگروه ویژه جهت ساماندهی مدیریت حوزه آبریز زاینده‌رود در راستای حل مشکلات و موانع موجود.

– مقتدایی، امیرآبادی، فولادگر، سالک و آشتیانی نمایندگان اصفهان، قم، اصفهان و قم به وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت اقدام سریع در خصوص جذب فاینانس قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان.

– دهقانی، کوچک‌زاده، عبادی، احمدی، سامری، عزیزی، حاجی، آریایی‌نژاد، جراره، رسایی، آقایی، هروی، نکو، سعدون‌زاده، نادران، عبدالهی، پورابراهیمی، هاشمی‌نخل ابراهیمی، محمد صادقی، ذوالانوار، منادی، صادقی، قاضی‌پور، کامران، سبحانی‌نیا، گروسی، مفتح، عیسی‌زاده، کوچکی‌نژاد، رحماندوست، بیرانوند، شجاعی، جلیلی، اسماعیلی، علیمردانی، حسینیان و دامادی نمایندگان چناران، تهران، بیرجند، مهاباد، خرم‌شهر، شیروان، شاهین شهر، ملایر، بندرعباس، تهران، سلماس، قائنات، رباط کریم، آبادان، تهران، ماهنشان، کرمان، میناب، کازرون، شیراز، تبریز، شیراز، ارومیه، اصفهان، نیشابور، شهریار، تویسرکان، میاندواب، رشت، تهران، بروجرد، ساری، مسجد سلیمان، زنجان، تهران و ساری به رئیس جمهور در خصوص دستور تسریع در چاپ و توزیع قانون و پیوست‌های قانون بودجه سال ۹۲ به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور.

– چهاردولی نماینده ملایر به وزیر نفت در خصوص عدم توجه به وضعیت کنونی کشور و قطع گاز کارخانجات و مراکز CNG شهرستان ملایر و تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران.

– حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد در خصوص رسیدگی فوری به  تأخیر زیاد در انتقال وجه از طریق سیستم پست همچنین به رئیس ‌جمهور در خصوص جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی به جهت عدم توان در پرداخت هزینه ایاب و ذهاب.

– موسوی نماینده خدابنده به وزیر کشاورزی در خصوص موضوع استمهال بازپرداخت وام‌های بخش کشاورزی در شهرستان خدابنده.

– جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان به وزیر کشور در خصوص عظیمت استاندار جدید اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری و سرکشی از آب بین حوزه‌ای بدون هماهنگی با مسئولان استان چهارمحال و بختیاری همچنین به وزیر کشور در خصوص تأخیر در معرفی استاندار استان و عدم توجه به گزینه‌های بومی.

– بزرگواری نماینده کهکیلویه و بویراحمد به وزیر کشاورزی در خصوص عدم توجه به تبعات ناشی از آتش‌سوزی مناطق حفاظت‌شده استان کهکیلویه و بویراحمد همچنین به وزیر بهداشت درمورد نارضایتی از کمبود پزشک عمومی در مراکز بهداشت و درمانی استان کهکیلویه و بویراحمد و به وزیر کشاورزی در خصوص عدم توجه به تبعات ناشی از تأخیر در اجرای پروژه‌های مهم جهاد کشاورزی در شهرستان‌های کهکیلویه و بهمئی.

– نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فیدون کنار به وزیر کشور در خصوص پیگیری جدی جهت تحقق بیمه بهیاران.

– نظری‌مهر نماینده کردکوی و بندرگز به وزیر نیرو درباره علت نادیده گرفتن رودخانه‌های استان گلستان به ویژه غرب استان که سبب خسارات زیاد برای مردم می‌شود.

– سلطانی نماینده بروجن به وزیر راه در خصوص علت تأخیر در راه‌اندازی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بروجن چیست؟ و به وزیر نیرو در خصوص علت تأخیر بیش از حد در مورد فعال کردن پروژه‌ سبزکوی شهرستان بروجن.

– نظری‌مهر نماینده کردکوی به وزیر نفت در خصوص علت تأخیر و بلاتکلیفی ساخت پتروشیمی استان گلستان پس از ۹ سال.

– موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر راه در مورد ضرورت تخصیص اعتبار برای تکمیل جاده‌ روستایی فجر شهرستان فلاورجان، به رئیس ‌جمهور در خصوص لزوم بررسی دقیق و برخورد با خاطیان پرونده تبانی و رشوه در فدراسیون فوتبال و هندبال و به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تقاضای حل مشکلات تلفن ثابت در شهرهای ابریشم و قلعه دلیجان و روستای بخش پیربکران و به رئیس‌ جمهور و وزیر نیرو در مورد اعلام خطر برای بحران آب آشامیدنی و کشاورزی در استان اصفهان و لزوم ‌چاره‌اندیشی برای این موضوع.

– نظری‌مهر نماینده کردکوی به وزیر نیرو در خصوص علت تأخیر در پرداخت بدهی به پیمانکاران استان گلستان با توجه به اینکه طلب زیادی دارند.

– بشیری و فتاحی نمایندگان پاکدشت و شهربابک به وزرای دادگستری و اقتصاد در خصوص جلوگیری از افزایش مجدد قیمت کالاهای مصرفی مردم و اتخاذ راهکارهای مناسب برای کاهش قیمت‌ها.

– جعفری نماینده بجنورد به رئیس‌ جمهور در خصوص عملی نشدن بخش مهمی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی و مصوبات سفرهای هیئت دولت و به رئیس جمهور در مورد علت اصرار بر تک‌ شیفته شدن مدارس با وجود عدم تأمین جا، فضای مناسب و صرف هزینه‌های فراوان برای این منظور که سبب ائتلاف منابع و ایجاد هزینه‌های مادی و معنوی فراوان می‌گردد.

– جعفری و هروی نمایندگان بجنورد و قائنات به رئیس ‌جمهور در خصوص علت اصرار بر تک شیفته ‌شدن مدارس با وجود عدم امکان تأمین جا و فضای مناسب.

– احمدی نماینده دیر به وزیر نیرو در خصوص رفع مشکل آب شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و شهر نخل تقی و افزایش سهم شهرستان‌های مذکور از طرح محرم و خط کوثر.

– جوکار نماینده یزد و صدوق به وزیر نفت در خصوص گازرسانی به دهستان فهرج و بخش خضرآباد.

– بیرانوند و عارفی نمایندگان بروجرد و جیرفت و عنبرآباد به رئیس‌ جمهور در خصوص تسریع در اجرای قانون انتزاع امور مربوط به کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت.

– شهریاری، حسینی و کاشانی نمایندگان زاهدان و سیستان به وزیر راه در خصوص عدم پیشرفت پروژه راه زابل به زاهدان پس از گذشت ۷ سال.

– جعفری نماینده بجنورد به وزرای نفت، کار و صنعت تذکر در خصوص علت عدم اقدام جدی پتروشیمی خراسان.

– فیاضی نماینده نور و محمودآباد به وزیر نیرو در خصوص عدم دریافت آب‌بها از کشاورزان مازندران.

– بیاتیان نماینده بیجار به وزیر کشور در خصوص علت تأخیر در اعلام کد شهرداری شهرهای توب‌آغاج و پیرتاج علی‌رغم گذشت ۸ ماه.

– تذکری که به امضای بیش از ۵۰ نماینده رسیده به وزیر راه در خصوص تکمیل راه اصلی و مهم نهاوند ضیاء آباد نکوئید آب ترش و تأمین اعتبار لازم برای اتمام آن در بودجه سال جاری و لایحه سال ۹۳ با توجه به گذشت ۲۰ سال از شروع آن.

– مقتدایی، عارفی، درویش‌پور و پژمان‌فر نمایندگان اصفهان، جیرفت و عنبرآباد، ایذه، باغ ملک و مشهد به رئیس ‌جمهور در خصوص ضرورت بازنگری و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی با توجه به افزایش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و تورم ایجاد شده.

– احمدی‌لاشکی و سیدهادی حسینی نمایندگان نوشهر، چالوس، کلاردشت، جویبار و قائمشهر به وزیر ارشاد در خصوص عدم تغییر زمان نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات.

Share