غلامعلی جعفرزاده:

بایدسازوکاری تهیه شود تانمایندگان با کیفیت تری به مجلس راه یابند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :غلامعلی جعفرزاده ، درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: در حال حاضر برخی نمایندگان از منطقه های کوچک انتخاب می‌شوند و روال کار به این صورت است که بهترین گزینه در یک حوزه جغرافیایی کوچک راهی مجلس می شود و در این حالت، افراد بزرگ که بتوانند در سطح ملی نقش داشته باشند، از ورود به مجلس بازمی مانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : غلامعلی جعفرزاده ، درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: در حال حاضر برخی نمایندگان از منطقه های کوچک انتخاب می‌شوند و روال کار به این صورت است که بهترین گزینه در یک حوزه جغرافیایی کوچک راهی مجلس می شود و در این حالت، افراد بزرگ که بتوانند در سطح ملی نقش داشته باشند، از ورود به مجلس بازمی مانند.

th (15)

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: دید عوام در مناطق کوچک به نماینده مجلس اینگونه است که به دنبال حل معضل آسفالت و جاده باشد و در چنین حالتی، نماینده از نقش ملی، نظارتی و تقنینی دور می‌شود.

وی بیان کرد: هرچقدر این سطح افزایش پیدا کند، افراد نخبه تری انتخاب می‌شود زیرا فرد برای آنکه گزینه نهایی مردم یک استان شود نیاز دارد نظر افراد بیشتری را به خود جلب کند و جامعه بزرگتری باید در مورد او نظر دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در استانی شدن انتخابات، گزینش بهتر خواهد شد، کیفیت کار نمایندگان افزایش پیدا می‌کند و نتیجه چنین می شود که افراد خبره تر، باسوادتر و مطلع تری انتخاب شوند و اینگونه نمی‌شود که یک گویش، روستا، قوم و سلیقه مشخص به فردی رای بدهند بلکه تمام سلایق مختلف با یکدیگر جمع می شوند.

جعفرزاده با بیان اینکه چنین فردی، بسیار فنی تر، علمی تر و توانمندتر از کسی است که از یک منطقه کوچک بالا می آید، ادامه داد: مسائل کوچک از نگاه فرد بزرگ دور نمی ماند و او ضمن تعقیب موضوعات مهم به موارد دیگر نیز توجه خواهد داشت زیرا به هر قضیه ای به صورت کلان نگاه می کند.

وی گفت: هرچه نماینده نگاهی کلان تر به قضایا نگاه کند، به دنبال تهیه و تصحیح زیرساختها می‌رود و درگیر مسائل جزئی نمی شود بنابراین، نمایندگان راه یافته به مجلس باید آنقدر توانمند باشند که بتوانند سلایق مختلف را با یکدیگر جمع کنند و کارهای بزرگ انجام دهند تا در سطح ملی اثرگذاری داشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، به اجرای چنین مدلی در کشورهای دیگر اشاره کرد و توضیح داد: باید سازوکاری تهیه شود تا نمایندگان با کیفیت بالاتری به مجلس معرفی شود و مجلس نخبه تری داشته باشیم.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share