جشنواره ملی ملکوت در استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشنواره ملی ملکوت در سطح استانی در گیلان برگزار می‏شود. به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان گیلان، علیرضا مزروعی سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در جلسه هماهنگی بخش اجرایی طرح جشنواره ملی ملکوت در محل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با اعلام این خبر گفت: پیرو فرمایشات امام […]

25709به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشنواره ملی ملکوت در سطح استانی در گیلان برگزار می‏شود.
به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان گیلان، علیرضا مزروعی سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در جلسه هماهنگی بخش اجرایی طرح جشنواره ملی ملکوت در محل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با اعلام این خبر گفت: پیرو فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص لزوم تحول در حوزه علوم انسانی، جشنواره ملی ملکوت به همت سازمان فعالیت‏های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی و مرکز بین ‏المللی نشر اسراء با محوریت کتاب صورت و سیرت انسان در قرآن تالیف حضرت آیت ا… جوادی آملی برگزار می‏شود.

وی افزود: از مهمترین اهداف این جشنواره حضور همزمان اساتید، دانشجویان، محققان و عموم مردم در بخش‏های مختلف و به مشارکت طلبیدن تمامی اقشار فرهیخته جامعه در تبیین ابعاد انسان شناختی وحیانی و قرآنی است.

 

مزروعی ادامه داد: بزرگترین ضعف مطالعات دانشمندان در حوزه علوم انسانی به عنوان پایه‏گذار قوانین جامعه‏شناسی، این است که انسان را بر پایه ابعاد فیزیکی و در سطح نازل مادی مورد مطالعه قرار می‏دهند، حال آنکه در کتاب مذکور انسان در ماوراء بخش فیزیکی آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

وی در ادامه با بررسی راهکارها و فرصت‏های موجود برای جذب مشارکت همگانی در این همایش گفت: برای در اختیار قرار دادن فرصت مشارکت عموم مردم در بازه زمانی تعریف شده باید در یک کار جهادی بتوانیم از نیروی انسانی کارآمد و پتانسیل‏های استان در این جهت استفاده کنیم و منابع این همایش را در اختیار عموم قرار دهیم.

 

منبع جشنواره ملی ملکوت در قالب لوح فشرده حاوی متن کامل ۱۲۳جلد آثار آیت‏الله العظمی جوادی آملی(مد ظله العالی) در موضوعات مختلف فقه، تفسیر، عترت پژوهی، فلسفه، عرفان، کلام و اخلاق اسلامی در مراکز معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان گیلان، اتحادیه‏های قرآنی و تشکل‏های دینی مردم نهاد و سایر سازمان‏ها و ارگان‏های فرهنگی برای عموم مردم قابل دسترس است.

 

Share