تهدید ملوان توسط نمایندگان AFC ، راست یا دروغ ؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبر های مختلفی که هر روز ابعاد تازه‌ یی از تبانی در فوتبال را هویدا می‌ کند ، در روز های اخیر آن قدر ما را با شوک مواجه کرده که شاید از این پس عجیب ترین اتفاقات فوتبالی را هم بتوانیم به راحتی هضم کنیم . حتی اگر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبر های مختلفی که هر روز ابعاد تازه‌ یی از تبانی در فوتبال را هویدا می‌ کند ، در روز های اخیر آن قدر ما را با شوک مواجه کرده که شاید از این پس عجیب ترین اتفاقات فوتبالی را هم بتوانیم به راحتی هضم کنیم . حتی اگر آن اتفاق چیزی مثل تحریف نظرات نمایندگان AFC باشد ! با توجه به سفر نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به گیلان برای بررسی ورزشگاه‌ های این استان و شرایط باشگاه‌ های داماش و ملوان ، خبری که ساعت ۱۱:۰۷ صبح دیروز ( چهارشنبه ) روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت در ابتدا چندان عجیب و دور از ذهن به نظر نمی‌ رسید . خبر از این قرار بود که : « نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بازدید از باشگاه ملوان ، با اعتراض به تغییر مداوم مالکیت‌ های این باشگاه ، ملوان را تهدید به صادر نشدن پروانه ی حرفه‌ یی و کنار گذاشتن از لیگ برتر کردند . »malavan

در متن این خبر آمده بود : « این نمایندگان به مدیران باشگاه ملوان اعلام کردند چرا مالکیت این باشگاه مدام در حال تغییر است . یک سال متعلق به نیروی دریایی بوده ، چند سال در اختیار منطقه ی آزاد انزلی بوده ، سال گذشته شرکت استیل آذین مالکیت آن را در اختیار داشته و اکنون نیز وضعیت مالکیت آن نامشخص است . در صورت تداوم این وضعیت برای مالکیت باشگاه بعید است پروانه ی حرفه‌ یی برای باشگاه ملوان انزلی صادر شود و ممکن است ملوان فصل آینده نتواند در لیگ برتر ایران حضور داشته باشد . » این خبر در حالی منتشر شده که بلافاصله بعد از آن صادق درودگر طی مصاحبه‌ یی با تایید این تهدید از سوی نمایندگان AFC می‌ گوید : «‌ امروز نمایندگان AFC حدود یک ساعت با من جلسه داشتند و نکته ی مبهمی که برای آن ها وجود داشت ، تغییر مداوم مالکیت باشگاه بود و آن ها می‌ خواستند بدانند اکنون مالک باشگاه چه کسی است ، من هم توضیح دادم که در حال حاضر هیات‌ مدیره ی باشگاه فعال است و ۳۰ درصد سهام هم در اختیار نیروی دریایی است که آن ها از من پرسیدند آیا نیروی دریایی برای تیم هزینه می‌ کند که من پاسخ دادم خیر و آن ها در مورد علت جدایی مالک جدید باشگاه پرسیدند که من توضیح دادم به خاطر شرایط مالی از باشگاه رفته است . » او همچنین تاکید می‌ کند : « آن ها پرسیدند مگر در انزلی مدام خرید و فروش تیم دارید که گفتم این تیم هبه شده است و خرید و فروشی در کار نبوده به هر حال مسوولان و نمایندگان AFC تاکید کردند که این شیوه مالکیت باشگاه اصولی نیست و می‌ تواند صدور پروانه ی حرفه‌ یی باشگاه را با مشکل مواجه کند . »

انتشار این خبر کافی بود تا ملوانی‌ ها برای چند دقیقه‌ یی هم که شده ، به ایجاد ثبات در باشگاه متعهد شوند تا جلوی سقوط به لیگ دسته یک و صادر نشدن پروانه ی حرفه‌ یی را بگیرند ! ماجرا اما وقتی بو دار می‌ شود که محمدرضا کسرایی ، مدیر امور بین‌ الملل سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با اعلام این که هدف اصلی نمایندگان در این بازدید بررسی وضعیت ورزشگاه‌ های دو باشگاه داماش و ملوان بوده است ، این خبر را با شک و شبهاتی جدی مواجه می‌ کند .

کسرایی هر چند تاکید می‌ کند که درودگر مدعی است نمایندگان AFC وقتی او به همراه گروه دیگری از نمایندگان برای بازدید از ورزشگاه‌ ها رفته بوده ، این نکات را درباره ی تغییر مالکیت‌ ها اظهارکرده‌ اند اما با این حال می‌ گوید : «‌ بعید می‌ دانم نمایندگان AFC چنین موضوعی را در این جلسه مطرح کرده باشند چرا که در این بازدید قرار بود تنها ورزشگاه‌ های اختصاصی باشگاه‌ ها از نظر استاندارد مورد بررسی قرار بگیرد که این اتفاق افتاد و دو ورزشگاه عضدی و سردارجنگل هر دو از نظر استاندارد در شرایط خوبی قرار دارند . »

با این توضیح از سوی کسرایی ، بحث تازه‌ یی بین ملوانی‌ ها به راه افتاده که به ترفند تازه ی بعضی‌ ها برای ماندن در این باشگاه اشاره دارد . این طور که به نظر می‌ رسد عده‌ یی برای این که فکر انتقال سهام و تقسیم آن بین مردم انزلی را از سر پیشکسوتان انزلی بیرون کند به این شیوه متوسل شده تا به واسطه ی آن به بهانه ی استاندارد های AFC هم که شده مقابل تغییر مالکیت باشگاه بایستد !

این شائبه‌ ها اما در حالی ایجاد شده که خود درودگر در پاسخ به سوالی که به صحت نداشتن تهدید نمایندگان AFC اشاره دارد ، می‌ گوید : « آن ها تاکید کرده‌ اند که مشخص نبودن مالکیت باشگاه و تغییر مداوم مالکیت برای باشگاه مشکل‌ ساز خواهد شد . »

Share