تجلیل رسانه های اصلاح طلب از دو وهابی + عکس و سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : “از من خواسته شد تا در صورت موفقیت به برقراری تماس با معمار و خالق برج آزادی، از وی خواهش کنم در صورت تمایل، یادداشتی را نگارش کرده و از این طریق با خوانندگان روزنامه سخن بگوید. “حسین امانت”، … پذیرای این گفت‌وگو است و با بزرگ‌منشی و متانت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : “از من خواسته شد تا در صورت موفقیت به برقراری تماس با معمار و خالق برج آزادی، از وی خواهش کنم در صورت تمایل، یادداشتی را نگارش کرده و از این طریق با خوانندگان روزنامه سخن بگوید. “حسین امانت”، … پذیرای این گفت‌وگو است و با بزرگ‌منشی و متانت خاص خود، وقتش را در اختیار این مکالمه قرار می‌دهد. اما او چه چیزی باید برای خوانندگان روزنامه بنویسد؟ برای یک آرتیست، یک آرشیتکت، یک نویسنده یا خواننده و به‌طور کلی کسی که اثری در مقیاس یک کالبد اجتماعی خلق می‌کند، دیده‌شدن و برقراری ارتباط با مخاطب، می‌تواند خوشایند بوده باشد.”

حسین امانت، معمارایرانی و طراح مشرق الاذکار بهائیان (پدر حسین امانت ساکن کاشان بود که به پیروان فرقه ضاله بهائیت پیوست)

پاراگراف بالا مقدمه گفتگوی یک روزنامه اصلاح طلب(بیست و دوم مهرماه ۹۲) با یکی از فعال ترین ایرانیان بهایی مقیم کانادا می‌باشد. همان طور که نویسنده سطور مذکور اعتراف می‌کند، بهانه اصلی برای این مصاحبه، تجلیل از “برج آزادی” نیست بلکه تجلیل از “حسین امانت” و دیده شدن این معمار ورشکسته بهایی و یک رپرتاژ برای فرقه انحرافی بهاییت در یک روزنامه اصلاح طلب است.

در سالیان اخیر رسانه های اصلاح طلب در اقدامی هدفمند به تجلیل از یک خانواده ورشکسته بهایی پرداخته‌اند. این در حالی است که تفکرات باطل و انحرافات این فرقه ضاله بیش از پیش در اذهان عمومی شناخته شده است. بهائیت در دوران پهلوی یکی از شاخه های بسیار مؤثر و با نفوذ در تشکیلات سیاسی دولت و به تبع آن ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور بوده است. رضاشاه نسبت به بهائیان بسیار خوشبین بود، چنان که یکی از افسران بهایی را به عنوان آجودان مخصوص فرزند خود، محمدرضا انتخاب کرد. دختران ارشد رضاشاه و پسر ارشد او (محمدرضا) آموزش های اولیه خود را در مدارس ابتدایی بهائیان دیدند.

  
“عباس امانت” برادر حسین امانت، عضو ارشد جامعه بهائیان آمریکای‌شمالی است که ارتباطات بسیار گسترده‌ای با لابی صهیونیزم در ایالات متحده دارد.

عباس امانت بهایی متعصبی است و با توجه به اینکه امیرکبیر در قلع ‌و ‌قمع فتنه بابیه و سرکوب شورش‌هایی که این فرقه در سراسر ایران پدید آورد، نقش بسزایی داشت، در کتاب خود به  تحریف تاریخ و تخریب شخصیت امیرکبیر پرداخت. این کتاب مورد تجلیل رسانه های اصلاح طلب قرار گرفت.

محمدرضا شاه نیز برای تسلط کامل بر کشور و با کمک دولت امریکا، به بهائیان فرصت زیادی برای تقویت خود داد.عناصر بهائی زیادی در پست های مختلف، زمام امور را به دست داشتند از جمله؛ “ثابت پاسال” رئیس رادیو و تلویزیون،”عهدیه” خواننده زمان شاه، “فرخ رو پارسا” وزیر آموزش و پرورش کابینه هویدا، “دکتر شاهقلی” وزیر بهداری،” تیمسار ایادی” پزشک مخصوص محمدرضا شاه، “امیرعباس هویدا “نخست وزیر ۱۳ ساله محمدرضا، “هوشنگ نهاوندی” رئیس دانشگاه تهران و شیراز و نیز بسیاری از اصحاب رسانه و مطبوعات، رئیس دانشکده هنرهای زیبا و تعدادی از اساتید آن و رئیس “باشگاه ورزشی تاج” را می توان برشمرد.

“امام خمینی (ره) “درباره نفوذ حزب بهائی در رژیم پهلوی اینگونه تذکر می دهند: اینجانب، حسب وظیفه شرعیه، به ملت ایران و مسلمین جهان اعلام خطر می‌کنم قرآن کریم و اسلام در معرض خطر است. استقلال مملکت و اقتصاد آن در معرض قبضه صهیونیست ها است، که در ایران به حزب بهایی ظاهر شدند. و مدتی نخواهد گذشت که با این سکوت مرگبار مسلمین، تمام اقتصاد این مملکت را با تأیید عمال خود قبضه می‌کنند و ملت مسلمان را از هستی در تمام شئون ساقط می‌کنند. تلویزیون ایران پایگاه جاسوسی یهود است و دولت ها ناظر آن هستند و از آن تأیید می‌کنند. ملت مسلمان تا رفع این خطرها نشود، سکوت نمی‌کند. و اگر کسی سکوت کند، در پیشگاه خداوند قاهر مسئول و در این عالم محکوم به زوال است.(صحیفه امام ج ۱،ص ۱۱۰)

  
پیش از این برخی از صاحب نظران، یکی از علل توجه ویژه افراد و گروه ها در ایران به خانواده “امانت” را انگیزه دریافت بورسیه (اسکولارشیپ) از دانشگاه های آمریکا و انگلیس و یا شرکت در اجلاس های بین المللی عنوان کرده بودند.

دین شما مردم مسلمان در معرض مخاطره و هجوم قرار گرفته است؛ دولت شما می‌خواهد به دست بهایی ها و اسرائیلی ها شما را از بین ببرد. بدانید که دولتِ شما به دو هزار نفر بهایی، هر یک پانصد دلار کرایه طیاره داده که به لندن بروند، جمع شوند و علیه قرآن و پیغمبر شما تصمیم بگیرند. دولتِ شما در یک معامله فروش روغن و مواد نفتی از شرکت نفت به «ثابت پاسال» بهایی(از سرمایه داران معروف بهایی. او صاحب کارخانه نوشابه سازی پپسی کولا و چندین کارخانه و واحدهای ساختمانی بزرگ در تهران و شهرستان ها بود. در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی او فقط بهایی ها دست اندرکار بودند.)، پنج میلیون تومان استفاده رسانیده است که با این پول، مخارج اعزام بهایی ها به لندن و تبلیغات بهایی تأمین بشود. به مردم بگویید: از مالیاتی که دولتِ شما از شما مسلمان ها می‌گیرد، این مخارج را می‌کند، و یهودی و اسرائیلی وبهائی را تقویت می کند. (صحیفه امام ج ۱،ص ۲۲۶)

  
عباس امانت، عضو شورای سردبیری دایره المعارف ایرانیکا می باشد . کار تدوین این دایره المعارف به پیشنهاد احسان یار شاطر ( عضو فرقه ضاله بهائیت و از کارگزاران بنیاد اشرف پهلوی در واشنگتن)و با اختصاص دادن دو میلیون دلار توسط امیر عباس هویدا نخست وزیر محمد رضا پهلوی آغاز شد که ادامه آن بعد از انقلاب درآمریکا دنبال گردید.

“حسین امانت” در دوران رژیم پهلوی، وقتی هنوز معماری جوان بود، با حمایت لابی قدرتمند بهاییان در ایران احداث بنای “میدان شهیاد (میدان آزادی کنونی) را برنده شد. با اینکه برنده شدن در این مسابقه بدون همراهی بهاییان پرنفوذ عملا غیر ممکن بود ولیکن اگر از این لابی چشم پوشی کنیم و منصفانه به ویژگی های معماری بنای “برج آزادی” بپردازیم، معماری این برج تحسین برانگیز است. اما آیا “حسین امانت”، از این موقعیت پیش آمده به خوبی استفاده کرد؟ پاسخ منفی است. امانت هیچ گاه قدرشناس این موقعیت ممتاز نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پافشاری بر تفکرات باطل خود و پیروی از عقاید انحرافی فرقه ضاله بهاییت، در نهایت از ایران مهاجرت کرد و در کشور کانادا پناهنده شد بر خلاف انتظار وی، جامعه معماری کانادا به هیچ عنوان از این معمار ایرانی- بهایی استقبال نکرد و “حسین امانت” در نهایت به معمار ثابت طراحی مراکز مخصوص عبادت! بهاییان تبدیل شد و تمام استعداد خود را در این راه هدر داد. از جمله این بناها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

*مرکز بهائیان در ویرجینیا آمریکا
*مرکز بهائیان در تگزاس آمریکا
*ساختمان مقر “بیت العدل اعظم”، از ساختمان‌های حول مقام اعلی، بارگاه باب در حیفا: این مرکز، تحت حمایت های گسترده مالی وسیاسی اسرائیل وانگلیس قرار دارد و به تصمیم گیری درباره چگونگی گسترش بهائیت می پردازد. مهمترین مرکز تجمع بهائیان در اسرائیل بشمار می رود.
*”دارالتبلیغ بین‌المللی” از ساختمان‌های حول قوس مقام اعلی
*”محفظه آثار بهائی” از ساختمان‌های حول قوس مقام اعلی
*”مشرق‌الاذکار” در ساموآ

 
“مشرق‌الاذکار” در ساموآ – معمار: حسین امانت
  
ساختمان مقر “بیت العدل اعظم”، در حیفا – معمار: حسین امانت. این مرکز، تحت حمایت های گسترده مالی وسیاسی اسرائیل وانگلیس قرار دارد و به تصمیم گیری درباره چگونگی گسترش بهائیت می پردازد.
 
  مرکز بهائیان در ویرجینیا آمریکا– معمار: حسین امانت

“حسین امانت” اکنون به عنوان رهبر طراحی معماری بهاییان شناخته می‌شود. او به عنوان معمار مطرح بهایی با ارائه طرح‌های برتر معماری این نوع تفکر را یاری می‌کند.حال رسانه های اصلاح طلب با سانسور فعالیت گسترده “حسین امانت” در فرقه ضاله بهاییت، با آب و تاب به تعریف و تمجید از وی می پردازند.

بهائیت سعی دارد با استفاده از جاذبه‌های مختلف برای فرقه‌ای که هیچگونه سابقه اعتقادی تا قبل از سال ۱۸۶۳ میلادی ندارند، برای خود پیروان جدیدی پیدا کند. از مهمترین روش‌هایی که بهائیت با آن به دنبال جذب پیروان جدید است، طراحی معابدی در نقاط مختلف جهان با معماری خاص است.این فرقه درصدد است تا با معماری ویژه و بهره‌گیری از بهترین مصالح و معماران در جهان گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب کند.در واقع این فرقه با ساخت چنین بناهایی به دنبال هویت‌سازی و تاریخ نویسی برای خود است تا با اتکا به این پشتوانه‌های دروغین مردم را به سمت تفکر خود جذب کند.

عباس امانت، برادر حسین و عضو ارشد جامعه بهائیان آمریکای‌شمالی
تجلیل از بهاییان توسط رسانه های اصلاح طلب به “حسین امانت” ختم نمی شود و این رسانه ها در چندین نوبت به تجلیل از “عباس امانت” برادر حسین، می پردازد. “عباس امانت” عضو ارشد جامعه بهائیان آمریکای‌شمالی است که ارتباطات بسیار گسترده‌ای با لابی صهیونیزم در ایالات متحده دارد.” عباس امانت” در سال ۱۹۸۱ دکترای تاریخ خود را از “دانشگاه آکسفورد” اخذ کرد و سپس در “دانشگاه ییل” به تدریس پرداخت.

در سال‌های اخیر، نام “عباس امانت” در ایران از طریق “روزنامه شرق” بر سر زبان علاقه‌مندان به کتب تاریخی افتاد. انتشار ترجمه کتاب “قبله عالم” در ایران- درباره ناصرالدین‌شاه- و انعکاس و تبلیغ وسیع این کتاب در روزنامه شرق موجب شد تا مدتی نام این نویسنده بهایی در رسانه‌های ایران منتشر شود. “روزنامه شرق” در یکی از شماره‌های خود با انتشار یادداشتی، کتاب عباس امانت را “شاهکار تاریخی و ادبی” و “راز زدایی از اسطوره امیرکبیر” معرفی کرد. راز تمایل بیش از اندازه مدیران این روزنامه در تبلیغ نام عباس امانت و کتاب “قبله عالم” ،مدتی بعد آشکار شد. آنجا که یکی از مورخان از‌ علل تبلیغات عجیب شرق برای کتاب “قبله عالم” نوشته عباس امانت پرده برداشت و دلیل اصلی نگارش این کتاب را توضیح داد.”عبدالله شهبازی” در  ۴ آذر ماه  ۱۳۸۴در وبلاگ خود نوشت: این کتاب در واقع ” انتقام بهائیان از امیرکبیر” است. وی نوشت:

“در این کتاب به امیرکبیر اجحاف شده است. وی خبر داد که یکی از علاقه‌مندان به تاریخ ایران نقدی بر این کتاب نوشته است با عنوان “تاریخ‌نگاری یا فوران کینه‌های تاریخی؟”. این مورخ سپس درباره عباس امانت اینگونه توضیح داد: “دکتر عباس امانت بهایی متعصبی است که خود و برادرش، مهندس حسین امانت از سران جامعه بهایی آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا) به‌شمار می‌روند. می‌دانیم که امیرکبیر در قلع ‌و ‌قمع فتنه بابیه و سرکوب شورش‌هایی که این فرقه در سراسر ایران پدید آوردند نقش بسزایی داشت و به همین دلیل همواره آماج کینه مورخان بهایی بوده است؛ ولی تاکنون هیچ‌یک از آنان جسارت تخریب صریح شخصیت تاریخی امیرکبیر را نداشتند. عباس امانت به یک خانواده یهودی مقیم کاشان تعلق دارد که طبق رویه بسیاری از یهودیان کاشان و همدان در دوره متاخر قاجاریه ابتدا جدیدالاسلام و سپس بابی و بهایی شدند و با حمایت‌های مالی و سیاسی خود گسترش بابی‌گری و بهایی‌گری را سبب شدند”.

هفته‌نامه “شهروند امروز”(که بیشتر اعضای تحریریه آن را همان تحریریه شرق تشکیل داده بودند) نیز در مرداد ماه ۱۳۹۰ مصاحبه‌ای را با عباس امانت انجام داد و به تبلیغ تفکرات وی پرداخت. این گفتگو به لحاظ هدف و محتوا کاملا در همان جهتی بود که روزنامه شرق دنبال می کرد.

  
“محفظه آثار بین‌المللی” از ساختمان‌های حول مقام اعلی، مرقد باب در حیفا/ معمار: حسین امانت
  
“دارالتبلیغ بین‌المللی” از ساختمان‌های حول مقام اعلی/ معمار: حسین امانت

***کلام آخر
حمایت رسانه‌های اصلاح‌طلب از فعالین فرقه ضاله بهاییت در حالی است که این فرقه، دین اسلام را به کلی منسوخ اعلام کرده و اصل مهدویت را منکر می‌شوند. بهائیان، نماز فرادی را واجب کرده و نماز جماعت را تحریم کرده‌اند. نماز را رو به مکان مقدس یعنی جایگاه جسد بهاءالله در شهر”عکا “(واقع در سرزمین های اشغالی فلسطین) می‌خوانند. در بهائیت ضمن پذیرش مبلغین،لباس روحانیت و منصب آن را نفی و ملغی می دانند.نفی اولوهیت خداوند و ادعای آن برای خود به خصوص توسط بهاالله و نیز ادعای جهان وطنی و مخالفت با وطن دوستی و ترویج انسان گرایی از دیگر تفکرات انحرافی این فرقه ضاله بشمار می رود.

بهائیان به شدت از دخالت در سیاست نهی شده اند، اما در عمل هم در سیاست وارد شده و هم آلت دست سیاستگرادانان عالم مانند آمریکا، انگلیس و صهیونیسم قرارگرفته اند به عنوان نمونه، اعطاء نشان شهسواری و لقب” سِر” از شوی دولت انگلیس به “عبدالبهاء” به خاطر خدمات او، بعد از استقرار انگلیس در فلسطین صورت گرفت.

هدف فرقه ضاله بهائیت نفوذ در ارکان قدرت از طریق نخبگان وابسته، سنت زدایی و عرفی سازی مناسبات و پیوند های اجتماعی و فرهنگی، خنثی سازی عوامل و عناصر پایداری در برابر فرهنگ بیگانه، دست زدن به تعریف هایی تازه از دین داری و دین مداری، جانشین سازی برای نهادهای مذهبی و در نهایت سیطره اقتصادی و فرهنگی بر ایران می باشدو مطمئنا از هدف های عمده استعمار در شکل دادن به این گروه ها می باشد.پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ،این فرقه از حضور خود در عرصه های مختلف ناامید نگردیدند،گرچه معمارانی همچون حسین امانت عرصه را برخود تنگ دیدند و فرار را بر قرار ترجیح دادند، اما متاسفانه امروز این فرقه با “استراتژی خاموش و پنهان” برای تحقق اهداف خود در کشورهای مسلمان زمان بیشتری در نظر گرفته اند و تا سال ۲۰۲۱ میلادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر وقت و فرصت معین کرده اند.پیش از این برخی از صاحب نظران، یکی از علل توجه ویژه افراد و گروه ها در ایران به خانواده “امانت” را انگیزه دریافت بورسیه( اسکولارشیپ) از دانشگاه های آمریکا و انگلیس و یا شرکت در اجلاس های بین المللی عنوان کرده بودند. /مشرق
Share