سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس:

تبصره ۲ ماده ۳۹ طرح جامع ایثارگران کاملا ضد ایثارگری بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده اظهارداشت: بسیجیان نیز به دلیل وجد برخی قوانین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعطای مزایای مختلفی محروم بودند که در لایحه ایثارگری موانع آن رفع شده و از سال آینده اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تبصره ۲ ماده ۳۹ طرح جامع ایثارگران کاملا ضد ایثارگری بودکه برای این قشر مشکلات زیادی را به همراه داشت.جعفرزاده 7
غلامعلی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که اجرای طرح جامع ایثارگران برای خانواده ۱۰۰ هزار نفری ایثارگران در گیلان چه آثاری در بر داشته است، افزود: این طرح ۱۱ سال در مجلس شورای اسلامی بررسی نشد.

وی تصریح کرد: با وجود ۱۴۰ ایثارگر در مجلس نهم این لایحه ابلاغ شد که در پنج بند اشکال داشت که یکی از آنها تبصره دو ماده ۳۹ بود که کاملا ضد ایثارگری بود که برای این قشر مشکلات زیادی را به همراه داشت.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصلاحیه طرح مزبور حقوق حالت اشتغال ایثارگران قطع نخواهد شد و با تصویب این طرح ر ۷۷ بندی از سوی شورای نگهبان گامی مهم برای آسایش هرچه بیشتر ایثارگران برداشته خواهد شد.

وی افزود: براین اساس دولت باید در لایحه بودجه سال آینده مواد لایحه مربوط به ایثارگران را در آن بگنجاند.

جعفرزاده اظهارداشت: بسیجیان نیز به دلیل وجد برخی قوانین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعطای مزایای مختلفی محروم بودند که در لایحه ایثارگری موانع آن رفع شده و از سال آینده اجرا می شود.

گیلان ۲۲ هزار جانباز دارد

وی گفت: گیلان ۲۲ هزار جانباز دارد که به تناسب جانبازی نیازمند دریافت خدمات درمانی ویژه ای هستند در چند سال اخیر بنیاد شهید متولی درمانی جانبازان بود که هم اکنون میان دستگاه های مختلف این تولی گری تقسیم شده که مشکلات بسیاری را برای جانبازان ایجاد کرده است.

رئیس کمیته جانبازان کشور افزود: براساس بند ب ماده ۴۴ مسئولیتی که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است میان دستگاه های مختلف تقسیم شد در حالی که این اقدام اشتباه و مسئله آفرین بود.

وی عنوان داشت: امکانات بنیاد شهید نیز برای خدمات دهی به این قشر از جامعه فراهم شده بود در حالی که دستگاه های مختلف با اقدامات سلیقه ای نارضایتی آنها را ایجاد کردند.

جعفرزاده بیان داشت: وزارت نفت و سازمان خدمات هواپیمایی تنها نهاد هایی بودند که خدمات مطلوبی به جانبازان ارائه کردند و آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و سایر ارگان ها نارضایتی زیادی را برای جانبازان به وجود آوردند که مشکل از قانون بوده است.

وی تصریح کرد: در دو سال پایانی برنامه پنج که سال ۹۳ و ۹۴ است که بنیاد شهید باید به اجبار متولی کامل امور جانبازان باشد و از امکانات همه دستگاه ها برای ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران بهره جوید.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه نیز باید کل موضوع درمان به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شود.

وی افزود: درباره مناسب سازی محیط برای جانبازان ۷۰ درصد به بالا قانون وجود دارد که متولی آن، ستاد مناسب سازی با ریاست وزیر کشور است و این روند در کشور بسیار نامطلوب است .

جعفرزاده اظهارداشت: با تامین نشدن منابع مالی در سطح آموزش های تکمیلی مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است که مسئولان کشوری و استانی درباره آن توافق ندارند که باید هرچه سریعتر این اعتبار تامین شود.

وی اذعان داشت: راه آهن، کریدور شمال جنوب و سه سد در حال ساخت گیلان در سال ۹۲ به پایان نمی رسد اما جزء طرح های اولویت دار استان است اعتبار ویژه اختصاص خواهد یافت.

روند مناسب سازی معابر برای جانبازان در کشور بسیار نامطلوب است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان که از ضریب نفوذ بالایی در مجلس شورای اسلامی برخوردار است و حضور نمایندگان در کمیسیون های برنامه و بودجه، تلفیق و امور اقتصادی منجر به تامین اعتبار طرح های مورد نظر در استان می شود.

وی یادآورشد: هم اکنون با حضور معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری و سخنگوی دولت، دکتر محمد باقر نوبخت که یک گیلانی است همکاری تنگاتنگی برای رفع مشکلات استان وجود دارد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

 

Share