رضا علیزاده ،سرپرست میراث فرهنگی گیلان

برنامه‌های هفته گردشگری استان گیلان را اعلام کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :علیزاده از گیلانیان مقیم تهران دعوت نمود در جشنواره و نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان گیلان که از ششم تا یازدهم مهر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در برج میلاد تهران برپا می‌شود، شرکت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برنامه‌های هفته گردشگری در استان گیلان را اعلام کرد.
جمعه پنجم مهر اولین روز از هفته گردشگری که با شعار “گردشگری و آب؛ حفاظت از آینده مشترک” نامگذاری شده است، با گلباران آرامگاه میرزا کوچک خان، مزار شهدای سلیمان داراب رشت و نیز همزمان گلباران مزار شهدا در شهرستان‌های استان گیلان آغاز می‌شود.

th (10)
وی گفت: استقبال از اولین گردشگران ورودی داخلی و خارجی به گیلان در پایانه‌های مسافربری هوایی، زمینی و دریایی و مبادی ورودی شهرها با اهدای گل و شیرینی، حضور همکاران بخش دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی در نماز جمعه و دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و نیز ائمه جمعه در شهرستان‌ها و سخنرانی با موضوع گردشگری در نماز جمعه توسط مسئولان ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از دیگر برنامه‌های این استان در هفته گردشگری است.
علیزاده از ارائه تخفیف‌های ویژه از ۱۰ تا ۳۰ درصد در مراکز خدمات گردشگری استان خبر داد و افزود: بازدید رایگان عموم مردم از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و موزه‌های استان و افتتاح نمایشگاه تخصصی گردشگری در پارک شهر رشت با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ تا پایان هفته گردشگری در جدول برنامه‌های هفته گردشگری گیلان آورده شده است.
وی اضافه کرد: شنبه ششم مهر دومین روز از هفته گردشگری با نام “گردشگری پایدار، آموزش و رسانه” نامگذاری شده است که در این روز اجرای زنگ ملی گردشگری در مدارس استان همزمان با سراسر کشور و ایراد سخنرانی مدیران، کارشناسان و اساتید گردشگری به منظور تبیین اهمیت گردشگری در مدارس منتخب انجام می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این سازمان در روز دوم هفته گردشگری، برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران عامل و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان گردشگری، نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات و برگزاری تور گردشگری برای خبرنگاران وسایل ارتباط جمعی است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در روز یکشنبه هفتم مهر سومین روز از هفته گردشگری که با عنوان “گردشگری، اشتغال و حماسه اقتصادی” نامگذاری شده است، افتتاح پروژه‌های عمرانی در رشت، صومعه‌سرا و آستارا با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای کارگروه گردشگری و نیز برگزاری مناظره علمی و تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان خبره پیرامون کارکرد فرهنگی گردشگری انجام خواهد شد.
علیزاده افزود: در روز دوشنبه هشتم مهر چهارمین روز از هفته گردشگری که با عنوان “گردشگری، خانواده و معنویت” نامگذاری شده است، با همکاری شهرداری رشت، تور رایگان برای آحاد مردم از کلبه جهانگردی پارک ملت رشت به مقصد موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود. همچنین گزارش عملکرد و فعالیت تخصصی “گردشگری سلامت” در بیمارستان بین‌المللی حضرت قائم(عج) رشت توسط دفاتر خدمات مسافرتی در این روز ارائه خواهد شد.
وی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های روز سه‌شنبه نهم مهر پنجمین روز از هفته گردشگری که با عنوان “گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار” نامگذاری شده است، با اقدام نمادین راهنمایان گردشگری و حضور در میادین اصلی شهر، فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت، گمرک آستارا و اهداء گل و بسته‌های فرهنگی به مسافران داخلی و خارجی، برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان با موضوع صلح و آشتی، ایرانگردی و جهانگردی در بیمارستان بین‌المللی حضرت قائم(عج) رشت و نیز برگزاری مناظره علمی و تخصصی با حضور اساتید و کارشناسان خبره پیرامون کارکرد فرهنگی گردشگری، ادامه می‌یابد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: چهارشنبه دهم مهر ششمین روز از هفته گردشگری که با عنوان “گردشگری، جوامع محلی و صیانت از منابع آبی” نامگذاری شده است، برگزاری همایش یک روزه “گردشگری و آب؛ حفاظت از آینده مشترک” با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان آب منطقه‌ای، فعالان بخش خصوصی، تشکل‌های صنعت گردشگری و نیز مراسم تجلیل از فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری و تشکل‌های شش‌گانه گردشگری، انجام خواهد شد.
وی رونمایی از ثبت غذاهای محلی گیلان، میراث معنوی، جشنواره خرمن در شهرستان رضوانشهر و پخت غذاهای محلی در محل نمایشگاه تخصصی و مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته گردشگری را از برنامه‌های ویژه روز پنج‌شنبه یازدهم مهر آخرین روز از هفته گردشگری که با عنوان “گردشگری، هنرهای سنتی و میراث معنوی” نامگذاری شده است، اعلام کرد.
وی همچنین از برگزاری جشنواره و نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان گیلان همزمان با هفته گردشگری در محل برج میلاد تهران خبر داد و اظهار کرد: در نخستین روز از هفته گردشگری برابر با پنجم مهر ماه، نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری با حضور استان گیلان و ۳۰ استان دیگر، فعالان و دست‌اندرکاران بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نشریات تخصصی در حوزه گردشگری افتتاح و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور در قالب غرفه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.
علیزاده به برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری استان گیلان در جشنواره بزرگ هفته گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: اجرای شب فرهنگی استان‌های سراسر کشور با موضوع معرفی آداب و رسوم، مراسم آئینی، اجرای موسیقی سنتی و نواهای محلی و عرضه محصولات فرهنگی و گردشگری، معرفی صنایع دستی و سوغات محلی و برپایی سیاه چادرهای عشایر در محوطه برج میلاد و همچنین در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ تهران، از جمله برنامه‌های جشنواره هفته گردشگری است که با شعار از “طهران تا تهران” برگزار می‌شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از گیلانیان مقیم تهران دعوت نمود در جشنواره و نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان گیلان که از ششم تا یازدهم مهر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در برج میلاد تهران برپا می‌شود، شرکت نمایند./لاهیگ

Share