رییس ستاد دکتر روحانی در استان گیلان:

حرکت در مسیراعتدال،سرلوحه کار و فعالیت اجتماعی و سیاسی ام بوده

اساسا انگیزه اینجانب از ورود به کارزار انتخابات ۹۲ و تمام اهتمام و تلاشم در کنار سایر عزیزان حاضر در ستاد دکتر روحانی و البته هم‌پیمان شدن با جناب آقای دکتر نوبخت و همیاری و همدلی با ایشان، برای کمک به حضور پرشکوه و مشارکت حداکثری مردم و تحقق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری در راستای تحقق سند چشم‌انداز و نقشه راه توسعه ایران و علی‌الخصوص استان گیلان بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتخاب استانداران اینک اصلی‌ترین دغدغه نیروهای سیاسی و حامیان دولت تدبیر و امید در نقاط مختلف کشور است. گیلان به عنوان یکی از استان‌هایی که دولت رای بالایی را در آن کسب کرد، نگاه ویژه‌ای به تحولات سیاسی خواهد داشت. انتخاب استاندار گیلان با توجه به حضور محمد باقر نوبخت در دولت تدبیر و امید حساسیت‌های دو چندانی خواهد داشت. در گفتگویی کوتاه با عبدالغفار شجاع، رییس ستاد دکتر روحانی در استان گیلان، ارزیابی کلی او از شرایط کشور و استان را جویا شدیم:shoja

جناب آقای شجاع با توجه به گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، فضای عمومی جامعه را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

طبیعتا مشکلات اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و بیش از همه سیاسی در حوزه های مختلف به عنوان میراثی ناخواسته به دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری رسیده است که این موضوع باعث ایجاد چالشهای مختلف و فراوان و صعوبت مسیر پیش رو گشته که دولت وتدبیر و امید را مجبور به اتخاذ سیاستهای خاص و ویژه ی این وضعیت ساخته است .

ولی با توجه به جمیع جهات و در حین مدت زمان کوتاه بر اساس عهدی که رییس جمهور کشور در زمان انتخابات با ملت بزرگ ایران بسته است شاهد اتفاقات بنیادی و ریشه ای در زمینه های مختلف هم از بعد داخلی و همین طور خارجی بوده ایم .در داخل تعریف نقشه راه اقتصادی و تلاش برای ارتقای معیشت و سطح رفاه اجتماعی مردم و نیز بازگرداندن فضای اعتماد و همدلی بین مردم و دولت و در بعد خارجی با عمل به سیاست حفظ عزت و تامین حداکثری منافع ملت بزرگ ایران بر پایه حکمت  و مصلحت و از بین بردن جو بدبینی و ایران هراسی در دنیا اقدامات کوتاه مدت بسیار مناسبی انجام شد که با درایت تیم امور خارجه دولت به وقوع پیوسته است .انشاا… با ادامه همین سیاست شاهد روزهای بهتری خواهیم بود.

تا کنون ترکیب هیات دولت تقریبا مشخص شده‌است ، تعداد زیادی از معاونین رییس جمهور و روسای سازمان‌ها منصوب شده‌اند ، تقریبا نیمی از مدیریت عالی استان‌ها هم دستخوش تغییر شده‌اند و بقیه استان‌ها نیز در آستانه این تغییر قرار گرفته‌اند . به نظر شما آیا تا کنون این تغییرات مثبت بوده و انتظارات رای دهندگان را برآورده ساخته است؟

با توجه به تجربه ۸ سال گذشته و لطمات فراوانی که کشور از نصب مدیران ناکارآمد در پستهای غیر تخصصی و نیز عدم شایسته سالاری و عدم استفاده از پتانسیل نخبگان دیده است ، دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری برای برطرف شدن مشکلات و خسارات وارده ناگزیر از استفاده و به کارگیری مدیران مجرب ، باسابقه و توانمند و متخصص در جای جای بدنه مدیریت کشور بوده و خوشبختانه جایگزینی مدیران و وزرای جدید با حداکثر هوشمندی و درک شرایط موجود انجام پذیرفته است.

بحث انتصاب استاندار گیلان نیز به نظر می‌رسد که به زودی به نتیجه خواهد رسید. جناب عالی هم به عنوان ریس ستاد دکتر روحانی در استان گیلان، از گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست هستید. آیا تا کنون در این مورد با شخص شما مذاکره‌ای صورت گرفته است؟

بحث بر سر استانداری من و یا هر شخص دیگری نیست؛ بلکه موضوع اصلی توسعه و تعالی استان همیشه محروم گیلان می‌باشد. اینجانب به عنوان یکی از خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی که سالها در عرصه نمایندگی مجلس ، مشاور سازمانهای مختلف و سایر پست های مدیریتی مشغول به خدمت بوده ام اهتمام و تلاش خود را برای جلوگیری از افراط و تفریط و تامین منافع حداکثری در استان و کشور مبذول داشته ام. این روند در سال ۸۴ به عنوان ریاست ستاد آیت ا… هاشمی رفسنجانی و همچنین در سال ۹۲ در کسوت ریاست ستاد دکتر روحانی وجود داشته و حرکت در مسیر اعتدال سرلوحه کار و فعالیت اجتماعی و سیاسی بوده است.

اساسا انگیزه اینجانب از ورود به کارزار انتخابات ۹۲ و تمام اهتمام و تلاشم در کنار سایر عزیزان حاضر در ستاد دکتر روحانی و البته هم پیمان شدن با جناب آقای دکتر نوبخت و همیاری و همدلی با ایشان ، برای کمک به حضور پرشکوه و مشارکت حداکثری مردم و تحقق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری در راستای تحقق سند چشم انداز و نقشه راه توسعه ایران و علی الخصوص استان گیلان بوده است.

تصور می کنم با توجه به هم پیمانی و همدلی اینجانب و کلیه اعضای ستاد دکتر روحانی در استان و همین طور حضور و همراهی جناب آقای دکتر نوبخت به عنوان یک فرصت تاریخی در استان نصیب مردم شریف گیلان شده است که امیدوارم این موضوع منشاء خدمات خیر در آینده شود.

با توجه به این تعاریف اگر توفیق برای تحقق این نقشه راه توسعه در استان فراهم گردد هر چند سخت اما با تمام توان به انجام تکلیف همت خواهیم گمارد و اگر توفیق این خدمتگزاری در این مقام حاصل نشود در مسند دیگری به ارائه خدمت در راستای اهداف دولت عزیز مشغول خواهیم شد. 35987

چه راه‌هایی برای توسعه استان گیلان باید مدنظر استاندار آینده باشد؟

با توجه به ظرفیتهای اقلیمی ، جغرافیایی و محیطی موجود در کنار جذب سرمایه خصوصی و دولتی و استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص و متبحر از همه جناح ها و گروه ها در کنار تدوین یک برنامه جامع و عام الشمول به عنوان سند چشم انداز توسعه گیلان و البته اعمال سیاستهای مدبرانه اعتدالی با همراهی و کمک اثرگذاران و صاحبنظران از جمله اثرگذاران ، نیروهای باسابقه در استان و نمایندگان مجلس و حمایت و استفاده از رهنمودهای راهگشای نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان ، همچنین حضور مثبت و تاثیرگذار دکتر نوبخت در کابینه شاهد روزهای روشنی برای استان عزیزمان باشیم ./خبرگزاری تیانا پرس

Share