حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

باید مراقب بود به صلح فراخواندن دشمن دام نباشد/ تقدیر از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس‌جمهور به خوبی توانست تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه بودن آنها را در تریبون جهانی سازمان ملل محکوم و از آرمان‌ فلسطین دفاع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد تقی(ع) به موضوع سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به آمریکا اشاره کرد.
th (6)
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه درباره سفر رئیس‌جمهور به آمریکا و شرکت در سازمان ملل و آنچه که در این چند روز اتفاق افتاد نقاط مثبت و برجسته آن جای شکر دارد، گفت: در این خصوص چند تذکر و توجه را نیز بیان می‌کنم.

وی یادآور شد: از اینکه رئیس‌جمهور نظام جمهوری اسلامی منتخب مردم متدین انقلابی و قهرمان ملت ایران در تریبون جهانی سازمان ملل داد مظلومیت مردم ایران را توانست به گوش جهانیان برساند و تحریم‌های‌های غیرقانونی ظالمانه آنها را محکوم و ظالمانه بودن این تحریم‌ها را به خوبی بیان کند باید خدا را شکر کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت:‌ همچنین از اینکه از آرمان فلسطین دفاع می‌کند و در مسئله سوریه آنطور که باید برخورد کند، برخورد می‌کند خداوند را شاکر هستیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در این خصوص باید گفت اسلام دین صلح و دین همزیستی مسالمت‌آمیز است، گفت: در دستورات حضرت علی(ع) به این امر دعوت شده‌ایم که تا وقتی دشمن سر به سر ما نمی‌گذارد و مانعی سد راه ما نیست. ما با همه قرار مسالمت‌آمیز‌ منعقد کنیم و پیمان‌های دفاعی و همکاری با اقوام مختلف داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دستورالعمل حضرت علی(ع) به مالک اشتر دستور این است اگر دشمن تو را به صلح فرا خواند از او قبول کن اما مواظب باش دام و فریب نباشد. همه حساسیت در این نکته نهفته است؛ این تعبیر زیبای نرمش قهرمانانه که در بیانات رهبر معظم انقلاب مکرر آمده است بهترین تعبیر است که ما ملتی با فرهنگ، متکی به منطق و عقلانیت هستیم و همه خلائق را عائله خداوند می‌دانیم.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند مالک ملتی که به آنها خدمت می‌کنی یا برادران تو در دین تو هستند یا نظیر تو در خلق هستند؛ ما نه تنها از مظلومان فلسطین حمایت می‌کنیم بلکه مظلومینی که مسلمان نیستند اما تحت فشار ظلم قرار دارند عواطف انسانی اقتضا می‌کند که نسبت به آنها دلسوزی داشته باشیم؛ ما دلسوز بشریتیم و جنگ را خلاف طبیعت و فطرت انسانی می‌دانیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما ملت جنگ‌طلب نبودیم و نیستیم و آغازگر هیچ جنگی نبودیم و نیستیم و نخواهیم بود؛ اما در برابر زورگویی، باج خواهی افزون‌طلبی ملتی هستیم که امام حسین(ع) به ما درس آموخته است و نهضت ما نهضت حسینی است و رهبر ما فرزند امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود گفت: دولت با شعار تدبیر و امید و به خصوص ایجاد گشایش در مسائل داخلی و جهانی افکار عمومی را متوقع ساخته است و همه امید دارند با سرپنجه تدبیر،تحریم‌های ظالمانه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه برداشته شدن این تحریم‌ها به نفع‌ ملت‌های اروپا و آمریکا است،افزود: آنها نیز از این تحریم صدمه دیدند، ملت‌های منطقه نیز از این تحریم‌ها ضربه دیدند و امید است تا با این حرکت‌ها این تحریم‌ها شکسته شود.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اینکه این حرکت‌های سیاسی و این برخوردهای دیپلماتیک با اشراف بهتر بر سیاست بهتر و واقعی‌تر خواهد بود، ادامه داد: در این صورت دولت با توکل بر قدرت خدا و برخورداری از ملتی که به اهل بیت ایمان دارد می‌تواند تحریم‌ها و مشکلات را رفع کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در جریان مذاکرات آدم باید حریف و دشمن خود را بشناسد، گفت: در صحنه کشتی نیز یک قهرمان کشتی ممکن است نرمشی داشته باشد اما این نرمش برای رسیدن به پیروزی است و هر دو طرف آن را می‌دانند.

وی در ادامه افزود: ما باید بدانیم که آمریکا با همین فنون بسیاری از کشورهای جهان سوم را ضربه فنی کرده است، ما باید بدانیم که این دشمنی‌های آمریکا به انقلاب و پس از انقلاب محدود نیست و این دشمن همانی است که کودتای ۲۸ مرداد ماه را انجام داد.

صدیقی با اشاره به مذاکره تلفنی رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور آمریکا و عدم صداقت کاخ سفید در این زمینه گفت: امیدواریم آنها بیدار شوند. این نرمش‌ها افشاگرانه است و ما از اول مظلوم بودیم. آنها پس از مذاکره بار دیگر گفتند گزینه نظامی روی میز است و این مذاکره معلول تحریم‌های شکننده است. باید به آنها گفت که اگر این فشار سازگار بود باید در سال ۹۰ که گفتید تحریم‌ها شکننده است ملت‌ عقب‌نشینی می‌کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران صلح‌طلب، عاطفی و ملتی است که از آدم‌کشی نفرت دارد و هیچ نوع حرکتی که به زیان بشریت بوده انجام نداده است. ما خودمان می‌گوییم سلاح هسته‌ای باید برچیده شود و خودمان نیز به دنبال آن نیستیم. ملت ایران در ۳۴ سال مقاومت نشان داده که از حقوق حقه‌اش در موضوع هسته‌ای و همچنین در حفظ اصول‌اش عقب نشینی نخواهد کرد

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا بنیاد تحت تاثیر رژیم جعلی صهیونیستی قرار بگیرد، گفت: این رژیم یک رژیم جعلی است که به هیچ عنوان قدرت مقاومت  را ندارد، در برابر حزب‌الله شکست خورد و سحر شکست ناپذیری آن باطل شد و در مقابل مردم غزه نتوانست مقاومت کند. آمریکا باید تحریم های خود را لغو کند و آمریکا باید گام عملی در این خصوص بردارد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در کشور ما همانند سایر کشورها نقش بی‌بدیل در ایجاد آرامش و مقابله با شرارت‌ها دارد و کار پلیس بر طبق سخن امام راحل نوعی عبادت است.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه امروز پلیس همانند یک سلسله اعصاب به وظایف خود عمل می‌کند، گفت: رعایت ادب و نزاکت و تواضع و مهربانی با مردم باید با کسانی که در حیطه اختیار پلیس قرار می‌گیرند، مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بی نزاکتی‌ها، شرارت‌ها و بی‌ادبی‌ها دلیلی بر این نمی‌شود که مامور پلیس نیز همانگونه رفتار کند و باید رعایت اخلاق و معنویت در سطح وظایف پلیس قرار گیرد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مامورانی که در سر چهار راه‌ها قرار می‌گیرند، خدایی نکرده بین راننده‌ها تفاوت قائل نشوند، گفت: اینکه راننده مستضعفی مورد ظلم بیجا قرار بگیرد، درست نیست.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سالروز آغاز سال تحصیلی گفت: بار دیگر سربازان کشور و آینده سازان با معنویت و با فرهنگ عازم جبهه‌های تحصیل شدند.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم آمدن یک فضای معنوی و آرام و اخلاقی در کشور گفت: اقتصاد ما بنا بر توصیه مقام معظم رهبری باید بر ساخت درونی متکی باشد و زمینه اصلی برای این کار این است که اقتصاد ما به یک اقتصاد دانش بنیان باشد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: دانشگاه باید مکانی برای تولید علم باشد و تبدیل به جایی برای ایجاد اتاق جنگ و حزب بازی نباشد.

همچنین حجت الاسلام صدیقی با اشاره به فرا رسیدن روز عاطفه‌ها گفت: خوشبختانه مردم ما به عنوان یک ملت عاطفی در این روز و برای کمک به خانواده‌های مستضعف حضور پیدا کردند./فارس

Share