بازداشت هوش سیاه در کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا متهم بین المللی با نام مستعار هوش سیاه که در ۱۹ استان و چندین کشور مورد تعقیب بود و با استفاده از شگردهای اینترنتی از حسابهای بانکی مردم سوء استفاده می کرد و به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشت در کرمان دستگیر شد. وی که سالها از طریق […]

IMG23230816به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا متهم بین المللی با نام مستعار هوش سیاه که در ۱۹ استان و چندین کشور مورد تعقیب بود و با استفاده از شگردهای اینترنتی از حسابهای بانکی مردم سوء استفاده می کرد و به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشت در کرمان دستگیر شد.
وی که سالها از طریق شگردهای مختلف اینترنتی اقدام به کلاه برداری از افراد مختلف کرده بود در نهایت با پیگیریهای مستمر و عملیات های پیچیده در دام متخصصان سایبری و امنیتی استان کرمان گرفتار شد.

این متهم به دلیل تخلفات اینترتی در بیش از نیمی از استانهای کشور در معرض تعقیب قرار داشت و جرایمی از جمله فعالیت غیر مجاز و کلاهبرداری اقتصادی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کلاهبرداری هوش سیاه از طریق فروش فیلتر شکن

هوش سیاه در سایتهای مختلف و گاه پر بیننده با معرفی فیلتر شکنهای مختلف کاربران را به خرید اینترنتی فیلتر شکن ترغیب می کرد.

این متهم پس از خرید ایترنتی که توسط قربانیان انجام می شد رمز دوم و مشخصات فردی قربانی را با شگردهای مخصوص خود سرقت می کرد و در اولین فرصت اقدام به سرقت از حساب این افراد می کرد.

بد افزاری که تمام اطلاعات شخصی کاربر را سرقت می کرد

اما این پایان داستان کلاهبرداری های هوش سیاه نبود؛ این متهم مهمترین بخش نقشه شوم خود را زمانی پیدا می کرد که قربانیان تصور می کردند با پرداخت مبلغی فیلتر شکن تهیه کرده اند.

درست زمانی که برنامه فیلتر شکن روی سیستمهای شخصی افراد نصب می شد برنامه جانبی که به همراه فیلتر شکن ارسال شده بود اما از دید کاربر مخفی نگه داشته شده بود فعال می شد و تمام اطلاعات سیستم شخصی کاربر برای هوش سیاه ارسال می شد و روند کار روزانه کاربر در اختیار هوش سیاه قرار می گرفت.

وی از این طریق قادر بود تمام اطلاعات شخصی قربانیان را چه بر روی تلفن همراه و چه بر روی کامپیوتر شخصی مشاهده کند.

هوش سایه در دام هوشمندان سایبری کرمان گرفتار شد

دادیار شعبه ۱۱ دادسرای کرمان در این خصوص در جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان که عصر شنبه برگزار شد توضیحات بیشتری ارائه کرده است.

محمدعلی سلیمانی می گوید: هوش سیاه در ۱۹ استان کشور و حتی در برخی کشور ها توسط پلیس بین الملل در حال تعقیب بوده است.

دادیار شعبه ۱۱ دادسرای کرمان افزود: وی گفت وی که “ع- س” نام دارد و در پرونده های امنیتی به هوش سیاه ملقب شده است در سایتهای مجاز و غیر مجازی که از کاربران بالایی برخودار هستند اقدام به ارائه فیلتر شکن می کرد.

وی افزود: در جریان ارائه فیلتر شکن رمز دوم کار کاربران را به راحتی در دستری وی قرار میگرفت و سوء استفاده می کرده است.

سلیمانی ادامه داد: همچنین بد افزای هم همراه با فیلتر شکن روی سیستم کاربران نصب می شده و اطلاعات کاربر سرقت می شده است.

وی تاکید کرد وی به جز ایران در سایر کشورها نیز دارای اتهاماتی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

مردم اطلاعات شخصی خود را به سادگی در دسترس دیگران قرار ندهد

سرهنگ هوشنگ پور رضا قلی، رئیس پلیس آگاهی کرمان در گفتگو با مهر بارها نسبت به سوء استفاده افراد متخلف از فضاهای اینترنتی و کارتهای اعتباری هشدار داد.

وی از کاربران خواست به هیچ عنوان در فضای مجازی و همچنین در هنگام استفاده از رمز دوم کارت خود به کسی اعتماد نکنند.

وی عدم آگاهی مردم در استفاده از تکنولوژیهای نو را دلیل کلاهبرداری های اینترنتی دانست و گفت: این بستری است که برخی افراد به سوء استفاده بپردازند.

وی که بارهای در خصوص نحوه استفاده از کارتهای عابر بانک و همچنین ارائه اطلاعات شخصی در فضای مجازی هشدار داده بود از مردم خواست به سادگی به افراد اعتماد نکنند و در فضای مجازی اطلاعات خود را به سادگی ارائه نکنند./مهر

Share