اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه؛

بازداشت مدیر دولت دهم !!!! / واکنش به خاطره هاشمی

شنیده شد که یکی از مدیران ارشد دولت دهم روز سه شنبه یا چهار شنبه هفته گذشته بازداشت شده است. به گزارش انصاف نیوز، وی چندی پیش نیز به همراه یکی از بستگانش به صورت موقت بازداشت شد که به قید وثیقه آزاد شد اما این بار گویا وثیقه پذیرفته نشده و وی در بازداشت به سر می برد

*کیهان

رویتر: دیپلمات‌های غربی برای اعتمادسازی به ژنو نمی‌آیند

رویکرد محافل سیاسی غرب به مذاکرات ژنو، از احتمال کارشکنی و بن‌بست در این مذاکرات حکایت می‌کند.

مذاکرات ژنو روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و هفت ماه پس از آخرین دور مذاکرات که در آلماتی انجام شد، برگزار می‌شود.

هر چند طرف مذاکره‌کننده ایرانی پس از تشکیل دولت جدید ادبیات متفاوتی را برای تعامل با غرب برگزید اما ظاهرا طرف غربی بنا ندارد از موضع لج‌بازی، زورگویی و ایجاد بن‌بست در مذاکرات خارج شود. این در حالی است که مکالمه تلفنی دکتر روحانی با باراک اوباما و دیدارش با چند رئیس دولت اروپایی از جمله فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه و نیز دیدار و مذاکره دکتر ظریف با جان کری وزیر خارجه آمریکا به برخی تصورات خوش‌بینانه دامن زده اما به نظر می‌رسد واقعیت‌ها خبر از چیز دیگری می‌دهند.

برخلاف ذوق‌زدگی برخی رسانه‌ها که ملاقات دکتر روحانی با اولاند را شکستن فضای تحریم سیاسی ایران خوانده بودند اما اولاند روز گذشته در گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نتانیاهو اطمینان داد که «فرانسه در برابر ایران قاطع و جدی است و از موضع اسرائیل در این زمینه حمایت می‌کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاند به نتانیاهو اطمینان داد که تمام قاطعیت خود را در مورد ایران و به ویژه پرونده هسته‌ای این کشور به کار خواهد بست.

وی گفت فرانسه منتظر می‌ماند تا ببیند آیا سیاست معتدل رئیس‌جمهور جدید ایران به مرحله عمل درمی‌آید؟

نتانیاهو در گفت‌وگو با اولاند اظهار داشت فرانسه تسلیم لحن جدید دولتمردان ایران نشود. او همچنین به شبکه فرانس ۲۴ گفت: اولاند فردی هوشیار است و من فکر نمی‌کنم ساده‌لوح باشد. او می‌داند چالش‌ها کدامند و مسئله اصلی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. شما فرانسوی‌ها باید همچنان قوی و قاطع باشید.

روزنامه هاآرتص، چاپ فلسطین اشغالی پیش از این خبر داده بود که دو هیات نمایندگی انگلیس و فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران، از جمله رؤسای این دو هیئت، روز چهارشنبه گذشته به فلسطین اشغالی سفر کردند تا با اسرائیل پیش از این مذاکرات هماهنگی کنند.

شایان ذکر است ملاقات نتانیاهو با باراک اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل نیز باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی احمقانه- و با وجود التماس به دکتر روحانی برای مکالمه تلفنی- بگوید همه گزینه‌ها به ویژه گزینه نظامی درباره ایران روی میز است!

همزمان با لحن منفعل و نوکرمآبانه فرانسوا اولاند در گفت‌و‌گو با نتانیاهو، خبرگزاری رویتر به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت: خطر از بین رفتن فضای مثبت حاکم بر روابط ایران و «گروه پنج به علاوه یک» وجود دارد و بعید است سیاست جدید درهای باز ایران در عرصه بین‌المللی در آینده‌ای نزدیک به نتیجه برسد و موجب لغو تحریم‌ها علیه این کشور شود.

رویتر نوشت: مقامات ارشد آمریکا و اروپا بارها اعلام کردند که تا زمانی که ایران گام‌هایی محکم در زمینه رفع نگرانی‌های بین‌المللی درباره هدف نهایی برنامه هسته‌ای‌اش برندارد، حاضر به دادن هیچ امتیازی نیستند.

رویتر افزود: به گفته دیپلمات‌های مطلع، هر چند که ممکن است این فضا خوب پیش برود، اما مذاکره‌کنندگان پنج به علاوه یک، با پیشنهادهای چندانی بیش از آنچه در نشست‌های ۱۹ ماه گذشته داده بودند، به ژنو نمی‌آیند.

رویتر خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان پنج به علاوه یک در نشست‌های قبلی از ایران خواستند که در ازای لغو تحریم‌ها علیه طلا و صنعت پتروشیمی، ایران به عنوان اولین گام در جهت اعتمادسازی، مهم‌ترین نگرانی آنها یعنی غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند که ایران این پیشنهاد را رد کرد.

این خبرگزاری با بیان این نکته که «نبود پیشنهادهای جدید، مذاکره‌کنندگان ایرانی را ناامید و دلسرد کرده» افزود: ظریف یکشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران گفت که پیشنهاد قبلی کشورهای غربی به تاریخ پیوست و باید امتیازات جدید ارائه شود.

رویتر از قول یکی از دیپلمات‌های غربی نوشت: با یک اقدام اعتمادساز بازبینی شده به ژنو نمی‌رویم، بلکه برای گرفتن پاسخ مناسب ایران درباره آنچه در گذشته مطرح کردیم، به ژنو می‌رویم.

از سوی دیگر خبرگزاری آلمان در تحلیل مشابهی نوشت: در آستانه مذاکرات ژنو، به نظر می‌آید دو طرف ایران و غرب برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای جدی هستند اما غربی‌ها اعلام کرده‌اند بعد از شنیدن حرف‌های زیبا حال منتظر اقدام عملی ایران هستند. حسن روحانی نشان داده خواهان آن است که در صورت امکان هر چه سریع‌تر مناقشه اتمی با غرب را حل و فصل کند تا تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود.

این خبرگزاری می‌افزاید: هر چند که رؤسای جمهور ایران و آمریکا بعد از ۳۴ سال برای اولین بار با یکدیگر صحبت کردند و وزیران امور خارجه دو کشور نیز در نیویورک دیداری داشتند اما غربی‌ها بعد از شنیدن حرف‌های قشنگ و لحن زیبا می‌خواهند اقدام عملی ایران را ببینند.
خبرگزاری د.پ.آ خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که اسرائیل به عنوان مهمترین متحد آمریکا در خاورمیانه خواهان این است که ایران غنی‌سازی را به طور کامل کنار گذارد و جالب این است که مواضع دولت آمریکا در این رابطه چگونه خواهد بود.

وظیفه‌ای که دستگاه قضایی وانهاده است

رسانه‌های بیگانه در حال فضاسازی برای بازگشت برخی فتنه‌گران فراری به کشور هستند.

خبرگزاری رویتر و صدای آمریکا در این باره با نام بردن از برخی عناصر فراری که در فتنه‌های سال ۸۸ و ۷۸ فعالیت داشتند مدعی شدند که آنها درصدد بازگشت به کشورند اما نگرانند که در صورت بازگشت چه سرنوشتی در انتظار آنان است. این گزارش حاکی است برخی از این افراد بی‌سر و صدا و پنهانی به کشور بازگشته‌اند!

به نظر می‌رسد دیپورت شدن این افراد اقدامی هماهنگ شده از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غربی است چرا که از یک سو عناصر مذکور تبدیل به مهره‌های بی‌ارزش شده‌اند و این سرویس‌ها دلیلی نمی‌بینند بیش از این، پول و سرویس مفت به افراد مذکور بدهند و از طرف دیگر این سرویس‌ها مایلند با عودت عناصر مذکور به ایران، بتوانند آنها را در پایگاه‌های مطبوعاتی و حزبی خود مجدداً به کار بگیرند.
پیش از این وزیر اطلاعات در اظهاراتی مشروط گفته بود کسانی که مرتکب خلاف نشدند و از کشور رفته‌اند، تضمین می‌دهیم در صورت بازگشت هیچ مشکلی نداشته باشند.

با این حال برخی از عناصر فراری از دست‌اندرکاران فتنه‌های زنجیره‌ای یک دهه گذشته بوده‌اند تا آن جا که رئیس جمهور دست کم ۲ بار- یک بار در جریان سخنرانی ۲۳ تیر ۷۸ و بار دیگر درباره فتنه‌انگیزی ۲۵ بهمن ۸۹ که اتفاقی به مراتب کوچک‌تر از خیانت بزرگ‌تر سال ۸۸ بود- تأکید کرده است که عوامل این اغتشاش‌گری‌ها، به دنبال براندازی بوده‌اند، عوامل آمریکا و اسرائیل هستند و حرکت آنها ضد اسلامی و ضد ملی است. سوابق این افراد نوعاً در وزارت اطلاعات و یا مراکز امنیتی موجود است و حتی با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی نیز می‌توان این عناصر خائن را که کشور را به لبه پرتگاه بردند و آن جنایت‌ها و خیانت‌های بزرگ را مرتکب شدند، بازشناخت. برخی از همین عناصر خائن با ناکامی در فتنه سیاسی،‌ به فتنه‌انگیزی اقتصادی پرداختند و گرای تحریم‌های فلج‌کننده را به مقامات آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی دادند. بنابراین وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سایر مراکز اطلاعاتی و امنیتی حق ندارند کمترین مسامحه و غفلتی درباره این شبکه نفاق و ضد انقلاب داشته باشند.

گفتنی است دستگاه قضایی آمریکا هر از چند گاه به بهانه شکایت شهروندان آمریکایی و بی‌آن که سند و مدرک محکمه‌پسند و قابل ارائه‌ای در میان باشد، جمهوری اسلامی ایران را غیاباً به پرداخت مبالغ کلانی محکوم کرده و این به اصطلاح جریمه نقدی را از حساب‌های بلوکه شده کشورمان به نفع شاکیان ساختگی مصادره می‌کنند، اما، مسئولان محترم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، با وجود اسناد فراوانی که از خیانت فراریان در دست دارند، هنوز علیه آنها شکایتی مطرح نکرده‌اند! و در مراکز قضایی برای عناصر یاد شده که هر کدام جرایم و جنایات متعددی مرتکب شده‌اند سابقه‌ای وجود ندارد. انتظار آن است که مسئولان محترم قضایی بخشی از وقت و ظرفیت کاری خود را به این مسئله مهم و ضروری اختصاص دهند.

دیپلمات‌ فرانسوی: همه می‌دانند که تکرار مذاکرات گذشته با ایران ممکن نیست(خبر ویژه)

سفیر پیشین فرانسه در تهران گفت: همه می‌دانند که مذاکرات هسته‌ای با ایران به گذشته باز نخواهد گشت و غرب باید از فشارهای خود کم کند.

فرانسوا نیکولو حد فاصل سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ سفیر فرانسه در ایران بود. وی در گفت‌وگو با روزنامه فیگارو اظهار داشت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواستار اقدامات عینی ایران به‌ویژه در زمینه تن در دادن به انتظاراتی که در سال ۲۰۰۶ به طور مشخص در زمینه ادامه تعلیق فعالیت غنی‌سازی طرح شد، هستند اما همه می‌دانند که چنین درخواستی از سوی تهران پذیرفته شدنی نیست. روحانی نیز خود پس از پیروزی در انتخابات این مطلب را گفت.

نیکولو افزود: روحانی کسی است که وقتی در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ مسئول مذاکرات هسته‌ای بود، با چنین تعلیقی موافقت کرد بدون اینکه ما‌به‌ازاء آن چیزی به دست آورده باشد. او بابت همین امر نیز بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. اکنون چنین تصمیمی برای وی به منزله خودکشی است.

سفیر اسبق فرانسه در تهران می‌‌گوید: اینکه ما به ضرب شورای امنیت بخواهیم چنین درخواستی را که دارای منافع محدودی است، به خورد ایران دهیم آن هم با تصور اینکه ایران در مسیر انصراف قطعی از غنی‌سازی قرار بگیرد، در واقع در دامی که خودمان پهن کردیم خواهیم افتاد.

وی تاکید کرد: به طور کلی‌تر اینکه از روحانی خواسته شود گام نخست را بدون ذکر مابه‌ازاء این اقدام، بردارد هیچ معنا ندارد. هیچ مسئول سیاسی در هیچ کشوری دست به دادن چنین امتیازی نمی‌زند مگر اینکه بتواند برای قانع کردن افکار عمومی مردم خود مدرکی دال بر سود این کار ارائه دهد.

نیکولو در این تحلیل خاطرنشان می‌کند: تحریم‌ها و مجازات‌های آزاردهنده علیه ایران تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اروپاست و ربطی به تحریم‌های سازمان ملل که منحصر به حوزه نظامی و هسته‌ای است، ندارد.

 فرستاده آمریکا به مذاکرات ژنو در پی احضار شبح است!

«برخی اعضای دولت آمریکا از اینکه کنگره آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران نقش پلیس بد را ایفا کند، حمایت کرده‌اند.»

روزنامه نیویورک تایمز ضمن انتشار این خبر نوشت: وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا و سرپرست نمایندگان این کشور در مذاکرات هسته‌ای، به کمیته روابط خارجی سنا گفته است «تصمیم دارم شبح کنگره را برای ایرانی‌ها احضار کنم».

شرمن گفته است: من به ایرانی‌ها می‌گویم شما فرصت دارید در مذاکرات ۱۵ اکتبر (سه‌شنبه آینده) با کاری ماهوی، تعهدی قابل تصدیق، نظارت و راستی‌آزمایی، صداقت خود را ثابت کنید؛ در آن صورت کنگره هم حرف شما را قبول خواهد کرد».

نیویورک تایمز با اذعان به بی‌اختیاری دولت آمریکا در مذاکرات و انفعال در برابر کنگره که در پنجه لابی صهیونیستی ایپک است، نوشت: کنگره در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران حاضر نیست؛ اما نقش محوری آن در این مذاکرات به عنوان یک «پلیس بد» که منتظر ابتکار عمل ایران در این گفت‌وگوهاست، مورد قبول بسیاری از مقامات در دولت اوباما قرار دارد.

مارک اس.کرک سناتور ایالت ایلینویز که نقش ‌بسزایی در تحریم مالی و بانکی ایران ایفا کرده دراین‌باره گفته است: ما می‌دانیم تحریم‌های اعمال شده فشار خود را بر ایران وارد کرده است؛ پس اکنون لحظه افزودن بر فشارهاست نه کاستن از آنها».

خاطرنشان می‌شود به رغم این رویکرد هماهنگ دولت و کنگره آمریکا، برخی سیاستمداران دولتی در ایران توقع انفعال مطلق مجلس شورای اسلامی در قبال عملکرد دولت را دارند که نمونه آن در نوع برخورد تهدید‌آمیز وزیرخارجه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مشاهده شد حال آن که موضع قاطع مجلس- ولو با لحن انتقادی- می‌تواند پشتوانه دولت و دیپلمات‌ها در مذاکره با طرف غربی باشد.

ارکستر هماهنگی که امید ضد انقلاب را به باد داد!

مسعود بهنود کارشناس تلویزیون BBC فارسی در آخرین برنامه «مرور هفتگی رسانه‌ها» در این تلویزیون گفت: روزنامه کیهان تنها روزنامه‌ای است که مانند یک ارکستر هماهنگ عمل می‌کند و همه بخش‌های خبری و گزارشی آن در جهت دیدگاهی است که مدیر مسئول آن در سرمقاله‌هایش مطرح می‌کند. حتی می‌شود گفت تنها روزنامه‌ای در عالم است که چنین انسجامی دارد.

اشاره مسعود بهنود در این برنامه به روند نقد عملکرد دیپلماتیک دولت در روزنامه کیهان بود که بازتاب‌های داخلی و خارجی گسترده‌ای را در پی داشت و از سوی رسانه‌های بیرونی از جمله بی‌بی‌سی با حملات گسترده‌ای روبرو شده بود. بهنود با بیان اینکه بسیاری از روزنامه‌ها، از جمله روزنامه ایران که ارگان رسمی دولت است، تلاش کردند تا از حواشی «سفر نیویورک» خود را کنار بکشند تا پس‌لرزه‌های برخی اقدامات، دامن دولت را نگیرد، ادامه داد: روزنامه کیهان به تنهایی نقش خود را ایفا کرد و این در حالی است که بسیاری از نشریات دیگر در این ماجرا صرفا تماشاگر بودند. بهنود به حجم انبوه اخبار و گزارش‌های یکطرفه‌ رسانه‌های یاد شده در این باره اشاره‌ای نکرد و از حملات گسترده آنها به کیهان که نظرات و تحلیل‌های مستقل و مستندی در این خصوص ارائه می‌کرد یاد نکرد!

از سوی دیگر تلویزیون «العربیه» نیز در گزارشی که شامگاه پنجشنبه منتشر کرد به طور مفصل به نقش کیهان در نقد دستگاه دیپلماسی کشور و رابطه با آمریکا پرداخت و گفت «باید منتظر ماند و دید که آیا گزارش‌ها و مقالات دیگری نیز در این روزنامه منتشر می‌شود تا معادلات رابطه ایران و آمریکا را به هم بریزد و وزیر امور خارجه ایران را دوباره به بیمارستان بفرستد.»

«العربیه» در پایان گزارش خود افزود: روزنامه کیهان و شریعتمداری در دوره اصلاحات بارها امیدهای هواداران رابطه با آمریکا را نقش بر آب کرده‌اند و بنابراین، این بار هم نمی‌توان به تحولی جدی خوشبین بود.

*خراسان

پرداخت فوق العاده “تنزل پست” به برخی کارمندان

بر اساس دستورالعمل چندی پیش یکی از دستگاههای مهم اجرایی به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی، کارمندان و مدیران در شرایطی مشمول دریافت مبلغی با عنوان “فوق العاده تنزل پست” می شوند.همچنین این دستورالعمل تاکید کرده است که چنانچه فردی با پست کارشناسی و به درخواست خود به دستگاه اجرایی دیگر مامور شود و در دستگاه مقصد در پست مدیریتی خدمت کند، پس از بازگشت به دستگاه مبدا، پرداخت فوق العاده تنزل مقام به وی قطعی نیست.

تداوم دردسرهای سامانه ” مدیران ارشد دولت”

در حالی که دولت دهم با ارسال ابلاغیه ای در تیرماه سال جاری به همه دستگاههای اجرایی از آنها خواست نسبت به ارسال اطلاعات مسئولان ارشد خود به نهاد ریاست جمهوری برای تشکیل “سامانه مقامات و مدیران ارشد” اقدام کنند، طبق بررسی های یک نهاد نظارتی مشخص شده براساس ماده ۵۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ایجاد بانک اطلاعات مدیران برعهده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور بوده و تشکیل سامانه ای موازی با بانک اطلاعاتی فوق، مغایر قانون است.

*جام جم

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که خواست نامش فاش نشود با ذکر روایتی جدید درباره سخنرانی توفیقی در سال ۸۸ به مهر گفت: روایتی درباره اتفاقات روز سخنرانی توفیقی در سال ۸۸ در دانشگاه تهران وجود دارد، مبنی بر این‌که بر اساس تدبیر وزارت علوم مقرر می‌شود در جهت جمع کردن دانشجویان معترض در دانشگاه جلسه‌ای ترتیب داده شود که مجری و سخنران آن جلسه نیز مشخص می‌شود؛ اما جریان خاصی در دانشگاه مجری و سخنران اصلی برنامه را کنار می‌زند و مجری و سخنران دیگری را جایگزین می‌کند؛ بنابراین توفیقی سخنران مورد نظر وزارت علوم در آن جلسه نبوده است.به گفته این نماینده، اگر این روایت ثابت شود، بعید است که نمایندگان به توفیقی رای اعتماد دهند.

موضع موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) درباره اظهارات هاشمی

در پی واکنش های فراوان به اظهارات اخیر منتشر شده از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر موافقت امام خمینی(ره) درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا، حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در گفت و گو با سایت جماران تصریح کرد: خاطره‌ای که آقای هاشمی رفسنجانی در موضوع حذف شعار ذکر کرده مربوط به موافقت و دستور امام بر قطع این شعار از رسانه‌های دولتی است نه بحث بر سر دستور یا توصیه به مردم برای حذف این شعار.

وی همچنین درباره زیر سوال رفتن اعتبار خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی برخی گفته است: قطعا موقعیت گوینده خاطره و منصبی که در تناسب با موضوع خاطره داشته است خصوصا از حیث میزان و نوع ارتباطش با امام برای مخاطب تعیین​کننده است. بدیهی است تفاوت زیادی وجود داردبین ادعا و خاطره فردی که شاید در تمام عمرش بخاطر شرایط سنّی ، علمی و اجتماعی یا تفاوت در مشرب سیاسی، دیداری با امام نداشته با خاطرات کسی که در زمره نزدیک​ترین یاران و اصحاب امام خمینی قبل از سال ۴۲ تا زمان رحلت ایشان است و در پیام حضرت امـــام در جریان ترور نافرجامش جمله منحصر به فرد « هاشمی زنده است چون نهضت زنده است» آمده و کسی که در هفته، گاه چند نوبت با امام دیدار داشته است.

دری‌نجف‌آبادی؛ گزینه جدید برای مرکز تحقیقات مجمع

در حالی که پیش از این از محمدرضا عارف به عنوان گزینه احتمالی ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نام برده می‌شد، دیروز برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از منتفی شدن این انتصاب خبر دادند و خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری‌نجف‌آبادی را به عنوان گزینه جدید این مسئولیت معرفی کرد. سایت مشرق درباره دلیل منتفی شدن ریاست عارف بر این مرکز نوشته است: این موضوع از آنجا رقم خورد که خاتمی به او پیشنهاد تشکیل حزب برای فتح بهارستان را داده بود.

*تهران امروز

قم از فضای سیاست خارجی پشتیبانی می‌کند

محسن غرویان در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: فضای قم هم مثل فضای کلی کشور است؛ فضایی همراه و همدل با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور محترم. من در مجموعه‌هایی که حضور دارم، همه را راضی و خوشحال از این فضای جدید در سیاست خارجی کشورمان می‌بینم. اکثریت روحانیان قم، چون که رضایت ملت و رهبری را از عملکرد دولت روحانی می‌بینند، با دولت آقای روحانی همراهی می‌کنند و تبعیت از مقام معظم رهبری را در حمایت از دولت می‌بینند.

غیبت احمدی‌نژاد و لاریجانی

محمد هاشمی رئیس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد جلسه مجمع به ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. وی، همچنین از عدم حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مجمع خبر داد و گفت: در این نشست سعید جلیلی و علی شمخانی دبیران سابق و فعلی شورای‌عالی امنیت ملی حضور داشتند.

نظر جالب رسایی در مورد نظرسنجی

حمید رسایی، نماینده تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدام برخی رسانه‌های دولتی مبنی بر نظرسنجی درباره مذاکره با آمریکا، گفت: چطور مردم می‌توانند درباره سفر نیویورک اعلام نظر کنند در حالی که هنوز بسیاری از واقعیت‌های سفر نیویورک به اطلاع عموم مردم نرسیده و انتشار چند خبر درباره آن وزیر امور خارجه را به خاطر فشاری که بر او وارد شده به بیمارستان منتقل می‌کند.

تکذیب سخنان نوبخت

در پی انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها به نقل از نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور نیست»، دفتر سخنگوی دولت اظهارات منسوب به وی را نادرست خوانده و تکذیب کرد. در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است: ضمن تکذیب خبر منسوب به دکتر نوبخت در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه «فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور نیست»، اعلام می‌شود ایشان دستیار ویژه رئیس‌جمهور هستند و خبر اعلام شده از قول سخنگوی محترم دولت، صحت ندارد.

واکنش به خاطره هاشمی

رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی مبنی براینکه امام(ره) موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند، گفت: ما آنچه از امام (ره) در مورد آمریکا به یاد داریم و در تاریخ ثبت شده این جمله است که «آمریکا شیطان بزرگ است» و امام راحل بارها تاکید کرده بودند مطالبی که از من گفته می‌شود باید با سند باشد.

*آرمان

 استاندار آینده یزد

شنیده شد که سه گزینه اصلی استانداری یزد مشخص شدند . تسنیم نوشت؛ از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، اسامی مختلفی برای استانداری یزد مطرح شد که «سید حمید کلانتری» استاندار اسبق یزد، «جواد آسایش» سفیر ایران در قطر، «علی اکبر اولیاء» نماینده سابق مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، «محمد طالبی» مدیر کل امور اجتماعی استانداری یزد، «دوست حسینی» و «جواهری» رئیس نظام مهندسی یزد،«کریمی» استاندار سابق کرمان «محمد رضا بابایی» معاون فعلی استاندار یزد و«دهستانی» رئیس ستاد روحانی از جمله این اسامی بود. اما به نظر می‌رسد در میان این افراد شانس اولیا، کلانتری و کریمی بیش از دیگران باشد.

بازداشت مدیر دولت دهمی!

شنیده شد که یکی از مدیران ارشد دولت دهم روز سه شنبه یا چهار شنبه هفته گذشته بازداشت شده است. به گزارش انصاف نیوز، وی چندی پیش نیز به همراه یکی از بستگانش به صورت موقت بازداشت شد که به قید وثیقه آزاد شد اما این بار گویا وثیقه پذیرفته نشده و وی در بازداشت به سر می برد. عزم مسئولان قوه قضائیه برای رسیدگی به اتهام تخلفات احتمالی در دولت گذشته جزم است؛ مساله ای که در اظهارات آیت‌ا… آملی لاریجانی، رئیس و سایر مقامات این قوه نیز طی مدت اخیر به صراحت بر آن تاکید شده است.

عارف: فیس‌بوک امنیتی نیست

شنیده شد که محمدرضا عارف معتقد است: نمی‌توان مردم را از استفاده از فناوری‌های جدید منع کرد. افکارنیوز نوشت محمدرضا عارف درباره دیدگاهش درباره فعالیت سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک گفت: باید از فناوری‌های روز استفاده کرد و نمی‌توان مردم را از استفاده از این فناوری‌ها منع کرد اما باید در عین حال آموزشهای لازم نیز به مردم داده شود تا از مشکلات مختلف و به ویژه مشکلات فرهنگی که ممکن است به واسطه این شبکه‌ها و فعالیت در آنها ایجاد شود جلوگیری کرد تا بدین ترتیب مردم بتوانند با آگاهی کامل از این فناوری‌ها استفاده کنند. وی درباره مسائل امنیتی این شبکه‌ها و عضویت در آنها هم اظهار کرد: به نظرم عضویت در این شبکه‌ها خیلی ربطی به مسائل امنیتی ندارد اما ممکن است در برخی از این شبکه‌ها تا حدودی مسائل فرهنگی مطرح باشد.

برکناری یک مدیر به جرم دفاع از خاتمی!

شنیده شد که نجفی، مدیرعامل سابق منطقه آزاد ارس، در آخرین روز کاری خود یکی از مدیران میانی این منطقه را برکنار کرد. بر اساس شنیده‌های آرمان، «دکتر عطار زاده» که از اصلاح‌طلبان منطقه اروند بوده و در انتخابات مختلف سابقه فعالیت در ستادهای اصلاح‌طلب را دارا بوده روز قبل از برکناری نجفی از این مسئله اظهار خوشحالی کرده اما قبل از صدور حکم عزل رئیس، خود او از کار برکنار شده است. این برکناری در زمانی صورت گرفته است که بر اساس بخشنامه دولت تدبیر هرگونه عقد قرارداد جدید و استخدام و تغییر و تحول ممنوع اعلام شده بود.

دلیل مرگ عرفات مشخص شد

شنیده شد که پس از آزمایش روی خون، ادرار و بزاق یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین روی لباس‌ها و مسواکش، دانشمندان ماده رادیو اکتیو قوی پلونیوم ۲۱۰ را به دست آوردند که احتمالا برای کشتن رهبر فلسطینیان مورد استفاده قرار گرفته است. ایسنا نوشت: طبق گزارشی که در نشریه لانست منتشر شد، دانشمندان سوئیسی که شرایط مشکوک مرگ یاسر عرفات را بررسی می‌کردند اثراتی از یک ماده رادیو اکتیو قوی در بدن وی یافتند. در گزارش لانست نوشته شده که یافته‌ها حاکی از احتمال مسموم شدن عرفات با ماده رادیو اکتیو است.

تیکه سریال پژمان به فرهادمجیدی!

شنیده شد که هواداران پرسپولیس پس از نمایش روش تیم پیدا کردن در سریال پژمان، به یاد ستاره محبوب آبی‌ها افتاده اند: «به مجلس ترحیم رفت و تیم گرفت!» سریال طنز پژمان چهارشنبه شب یک گزک درست و حسابی دست پرسپولیسی‌ها داد تا در شبکه‌های اجتماعی حسابی از خجالت آبی‌ها دربیایند. در این قسمت از این مجموعه تلویزیونی، پژمان جمشیدی برای چاپلوسی و گرفتن تیم، در مراسم ترحیم یکی از اقوام حمید درخشان حاضر شد و کلی گریه و زاری کرد. حالا همین مساله باعث شده تا پرسپولیسی‌ها ماجرای بازگشت مجیدی به استقلال پس از شرکت در مراسم ختم مادر امیر قلعه‌نویی را به رخ هواداران تیم رقیب بکشند. شماره هفت آبی‌ها قبل از این داستان حسابی علیه امیر مصاحبه کرده بود، اما بعد از دلداری دادن حضوری به سرمربی استقلال، بار دیگر به این تیم برگشت.

همه چیز درباره اهداف تروریست‌ها در لبنان

شنیده شد که کارشناس مسائل لبنان با اشاره به نقشه گروه‌های تروریستی در لبنان یادآور شد با سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی حزب‌ا…، این نقشه‌ها تا به حال خنثی شده است. فارس نوشت: یاسر مرادی کارشناس مسائل لبنان ، در خصوص بازداشت تیم تروریستی سوری- لبنانی در طرابلس از سوی بخش امنیت عمومی پلیس لبنان و اهداف این گروه گفت: افراد دستگیر شده مواد منفجره‌ای مانند نیترات آمونیوم عیار ۳۳ در حدود ۵۰ تن و سی ۴داشته‌اند که حمل و نقل و نگهداری این مواد در دنیا غیر قانونی است. وی با بیان اینکه نگهداری و حمل این مواد بدون کمک و حمایت گروه‌های بزرگ تروریستی نظیر القاعده امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: نقشه این‌ گروه ترور افراد سیاسی لبنان از هر دو جناح بوده و همچنین کارگران سوری که در طرابلس برای کار در مکان‌هایی تجمع می‌کنند که طی اقرار اولیه متهمان حاصل شده است.

ثروتمندترین «ثروتمندان ایرانی» در جهان

شنیده شد که شمار زیادی از ایرانیان خارج از کشور کسب و کارهای موفقی دارند. هفته نامه «تجارت فردا» در گزارشی تعدادی از این افراد را معرفی کرده است. در این فهرست افرادی نظیر بابک زنجانی، پی یرمراد امیدیار رئیس ای بی (e-Bay)، فرهاد مشیری سهامدار چند شرکت بزرگ از جمله باشگاه آرسنال، پل تورجی مدیر صندوق تامین کالا، مانی مشعوف تاجر، ناصر داود خلیلی کلکسیونر عتیقه جات، حسن خسروشاهی مدیر فروشگاه های زنجیره ای الکترونیکی به نام «فیوچر شاپ» ، امید کردستانی مشاور ارشد دفتر مدیر عامل و بنیانگذاران گوگل، انوشه انصاری رئیس شرکت سیستم های پرادی (Prodea)، اسحاق لاریان مدیر ارشد اجرایی MGA Entertainment ، آرش فردوسی رئیس تکنولوژی ارشد شرکت دراپ باکس و فرزاد ناظم رئیس ارشد فناوری یاهو حضور دارند.

آغاز محاکمه باند جاسوسی در کرمان

شنیده شد که رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) یک باند ضد امنیتی وابسته به اجانب در کرمان شناسایی و زمینگیر شدند که اکثر آنها به جرائم خود در مراحل تحقیقات اعتراف کرده اند. دادخدا سالاری با اشاره با آغاز محاکمه اعضای این باند در دادگاه انقلاب کرمان افزود: گردانندگان این باند سه نفر بودند که با عضو گیری یک باند ۶۳ نفر را تشکیل و برنامه ریزی و اقدام در راستای توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار داشتند. وی ادامه داد: همه اعضای این باند دستگیر و مقادیر زیادی اسناد و مدارک درون گروهی و تشکیلاتی نیز از نامبردگان توقیف شد. رئیس دادگاه انقلاب کرمان از شکایت خانواده های تعدادی از اعضای باند از گرداندگان اصلی به علت جرم اغفال خبر داد و تاکید کرد: شکایت خانواده هایی که از گرداندگان و سران باند به جرم اغفال فرزندان و بستگان شکایت کرده‌اند بصورت جداگانه رسیدگی خواهد شد.

*ابتکار

مهلت شش ماهه احمدی نژاد

مشرق نوشت: شنیده ایم محمود احمدی نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت و در واکنش به امکان پاسخگویی به انتقاد‌هایی که توسط دو تن از اعضا علیه دولت دهم گفته شد، تاکید کرده:” شما وقت بدهید اما برای شش ماه دیگر، انشاالله آن موقع پاسخ می‌دهم.”

طرحی برای بررسی اموال مسئولان

شنیده شد که طرحی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال رسیدگی است که بر اساس آن اموال روسای قوای سه گانه، وزیران، معاونان وزرا، نمایندگان مجلس، قضات، شهرداران، استانداران،مقام‌های ارشد نظامی، معاونان استاندار و مدیران کل، مشمول رسیدگی در قبل و بعد از مسئولیت خواهد شد. این طرح که در مجلس هفتم به تصویب رسیده تاکنون در چرخه بررسی قرار دارد!

Share