بارش باران و کاهش شدید دما در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اثر ورود سامانه بارشی جدید به کشور دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، گفت: بر همین اساس پایتخت نیز در این هفته اولین باران پاییزی را در سال جاری تجربه می‌کند. محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اثر ورود سامانه بارشی جدید به کشور دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، گفت: بر همین اساس پایتخت نیز در این هفته اولین باران پاییزی را در سال جاری تجربه می‌کند.

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، اظهار داشت:‌ این سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود و در مرحله نخست موجب کاهش ملموس دمای هوا در سواحل و شمال غرب کشور می‌شود.

کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه میزان کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور برابر ۱۵درجه سانتی‌گراد خواهد بود، افزود: طی روز جاری وضعیت هوا در اکثر نقاط کشور جوی آرام خواهد داشت البته آسمان کلانشهرهای کشور امروز غبارآلود خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه دمای هوا در برخی نقاط کشور طی روزهای گذشته، ادامه داد: جمعه گذشته دمای هوا در سنندج و رشت نسبت به روز گذشته خود به ترتیب ۱۱ و هفت درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.

اصغری بیان داشت: این در حالی است سامانه بارشی که از غرب اروپا وارد کشور می‌شود از فردا موجب کاهش محسوس دمای هوا در اکثر نقاط کشور به خصوص عرض‌های شمالی می‌شود.

اصغری یادآور شد: بر همین اساس طی روزهای آینده شاهد بارش باران در سواحل شمالی کشور به خصوص گیلان، مازندارن و اردبیل خواهیم بود که با آبگرفتگی معابر همراه خواهد بود.

وی بیان داشت: البته در عرض‌های پایین‌تر از جمله کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران از اواخر روز یک‌شنبه بارش باران دور از انتظار نخواهد بود؛ البته بارندگی با کمی تأخیر به سمنان و خراسان رضوی نیز می‌رسد.

اصغری با بیان اینکه طی روزهای آینده وزش باد در اکثر نقاط کشور با سرعت قابل توجه دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: این سامانه روز سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود.

Share