ایجاد ۳۱ ایستگاه مطالعه در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی‌پور عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید در این شهرستان لاهیجان سرانه مطالعه مفید در گیلان را ۱۴ دقیقه عنوان کرد. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان دو رتبه از نظر مطالعه نسبت به دیگر استان‌های کشور رشد داشته به رتبه ششم کشوری دست یافته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی‌پور عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید در این شهرستان لاهیجان سرانه مطالعه مفید در گیلان را ۱۴ دقیقه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان دو رتبه از نظر مطالعه نسبت به دیگر استان‌های کشور رشد داشته به رتبه ششم کشوری دست یافته است.janahlpour

به گفته این مسئول، این رتبه برای ۴۸ درصد مردم گیلان که اهل مطالعه هستند در نظر گرفته شده در حالی که وقت عام مطالعه ۸۵ دقیقه در گیلان است.

وی با اشاره به اینکه هنوز آن فضای آرمانی برای مطالعه که خواستار آن هستیم وجود ندارد، از ایجاد ۳۱ ایستگاه مطالعه و با صرف یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا پایان سال جاری خبر داد.

جانعلی‌پور، با تصریح بر اینکه تاکنون ۱۸ ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: سهم شهرها ۱۰ ایستگاه است که دو ایستگاه شهری به لاهیجان اختصاص دارد.

وی لاهیجان را یکی از شهرهای پرظرفیت و ارزشمند یاد کرد و گفت: کتابخانه عمومی باهنر شهر لاهیجان به عنوان کتابخانه برتر کشور معرفی شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان ارتقای کتابخانه لاهیجان با ویژگی‌های استاندارد را از برنامه‌های این نهاد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر سه جلد کتاب داریم، یادآور شد: تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای هر نفر باید چهار کتاب داشته باشیم.

جانعلی‌پور اضافه کرد: اگر جمعیت لاهیجان در سال ۱۴۰۴ به مرز ۲۰۰ هزار نفر برسد نیازمند ۸۰۰ هزار جلد کتاب در این شهرستان هستیم در حالی که می‌دانیم در لاهیجان ۴۵ هزار جلد کتاب وجود دارد.

وی، تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را به ازای هر صد نفر ۵.۲ نفر ذکر کرد و متذکر شد: این تعداد عضو باید در پایان سند چشم‌انداز به ۳۵ نفر افزایش یابد.

محمد علیزاده فرماندار لاهیجان نیز در نشست مذکور این شهرستان را با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در امر مطالعه و کتابخوانی دانست.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در بخش مرکزی و رودبنه لاهیجان، پرداخت بدهکاری دو درصدی شهرداری لاهیجان برای توسعه مطالعه کتاب در این شهرستان و در نظر گرفتن توزیع اعتبارات تملک‌دارایی‌های لاهیجان و… از جمله مباحث مطرح شده در نشست مذکور بود.

Share