به بهانه انتخاب شصتو سومین شهردار کلانشهر رشت:

اولین تا شصت و سومین شهردار رشت چه کسانی بودند؟+سوابق

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بر اساس سوابق تاریخی می بایست حاج میرزا خلیل رفیع را بعنوان اولین شهردار رشت معرفی کنیم میرزا خلیل رفیع در سالهای حدود ۱۶ سال مسئولیت شهرداری بلدیه رشت را بر عهده داشت بعد از او نام های زیادی به عنوان شهردار رشت مطرح شدند و هریک مدت زمان کم یا زیادی به عنوان شهردار رشت مشغول به خدمت بودند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بر اساس سوابق تاریخی  می بایست  حاج میرزا خلیل رفیع را بعنوان اولین شهردار رشت معرفی کنیم میرزا خلیل رفیع در سالهای حدود ۱۶ سال مسئولیت شهرداری بلدیه رشت را بر عهده داشت بعد از او نام های زیادی  به عنوان شهردار رشت مطرح شدند و هریک مدت زمان کم یا زیادی به عنوان شهردار رشت مشغول به خدمت بودند. در ادامه سوابق هر یک از این شهرداران گذشته را که بدست ما رسیده است را به صورت مختصر بررسی می کنیم البته شایان ذکر است که متاسفانه بدلیل در دسترس نبودن، نتوانستیم سوابق شهرداران اولیه شهر رشت منتشر نماییم

۱- حاج میرزا خلیل رفیع (۱۲۸۶- ۱۳۰۰)*

۲- سرگرد محمود غفاری (۱۳۰۲ – ۱۳۰۳)

۳- سرگرد اسماعیل سهراب زاده (۱۳۰۲ – ۱۳۰۴)

۴- سرگرد موسی شاهقلی (۱۳۰۴ – ۱۳۰۵)

۵- سرگرد محمد غفاری (۱۳۰۵ )

۶- عیسی احتشامی (۱۳۰۵ – ۱۳۰۶)*

۷- نصرالله رضا (کفیل) (۱۳۰۶ – ۱۳۰۷)

۸- رضا افشار (کفیل) (۱۳۰۷ – ۱۳۰۸)

۹- محمد حاتم (۱۳۰۸ – ۱۳۰۹)

۱۰- احمد خجسته (۱۳۱۰)

۱۱- عباس حاتمی (۱۳۱۰ – ۱۳۱۳)

۱۲- اسدالله مجلسی (۱۳۱۳ – ۱۳۱۴)

۱۳- قاسم مقدم (کفیل) (۱۳۱۴ – ۱۳۱۶)

۱۴- دکتر احمد آذر نوش (۱۳۱۶ – ۱۳۱۸)

۱۵- علی اصغر حجازی (۱۳۱۹ – ۱۳۲۱)

۱۶- محمود محمودی (۱۳۲۱ – ۱۳۲۲)

۱۷- یوسف سیمرغ (۱۳۲۲ – ۱۳۲۵)

۱۸- علی حسام (۱۳۲۵)

۱۹- دکتر ابوالفضل عباس زاده (۱۳۲۶ ۱۳۲۸)

۲۰- علیرضا بهزادی (۱۳۲۸ – ۱۳۲۹)

۲۱- مهندس ابراهیم موسویان (۱۳۲۹ – ۱۳۳۰ )

۲۲- محمدعلی دادور (۱۳۳۰ – ۱۳۳۱)

۲۳- جهانگیر سرتیپ پور (۱۳۳۱ – ۱۳۳۳)

۲۴- عبدالحسین فروغی (۱۳۳۳ – ۱۳۳۴)

۲۵- یوسف رئیس سمیعی (۱۳۳۵ – ۱۳۳۶)

۲۶- شمس امیری (۱۳۳۶ – ۱۳۳۸)

۲۷- محمد حسین دهقان (۱۳۳۸)

۲۸- غلامحسین سمیع (۱۳۳۸ – ۱۳۳۹)

۲۹- علیرضا مهرداد (۱۳۳۹)

۳۰- محمدعلی دادور (۱۳۳۹ – ۱۳۴۰)

۳۱- سید مهدی یموت (۱۳۴۰ – ۱۳۴۱)

۳۲- محمدعلی دادور (۱۳۴۱ – ۱۳۴۲)

۳۳- سرلشکر باز نشسته حسین عطاپور (۱۳۴۳)

۳۴- رضا سجادی (۱۳۴۳ – ۱۳۴۴)

۳۵- دکتر قاسم صوفی (۱۳۴۴ – ۱۳۵۰)

۳۶- هادی زاهدی (۱۳۵۰ – ۱۳۵۱)

۳۷- عبدالله شیرخانی (۱۳۵۱ – ۱۳۵۲)

۳۸- ابوالحسن دادور (۱۳۵۲ – ۱۳۵۵)

۳۹هرمز ملکشاهی (۱۳۵۵ – ۱۳۵۶)

۴۰- عبدالله شیرخانی (۱۳۵۶ ۱۳۵۷)

۴۱- مهندس سید حسین موسوی (۱۳۵۷ – ۱۳۵۸)

 

 

 

 

۴۲- محمد تقی بحرپیما(۱۳۵۸-۱۳۵۹)

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی محمد تقی بحرپیما بر مسند شهرداری رشت تکیه زده بود. وی که متولد بندر انزلی بود، قبل از آن و از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ به مدت ۴ سال شهردار انزلی بود. بحر پیما در سال ۱۳۵۷ سکان شهرداری انزلی را به یک نظامی به نام سرهنگ ناصر وزیری سپرد و خود راهی رشت شد و تا سال ۱۳۵۹ شهردار رشت باقی ماند. اما پس از آن کلید شهرداری رشت را به احمد خشوعی داد.

 

 

۴۳- احمد خشوعی(۱۳۵۹-۱۳۶۳)

احمد خشوعی به مدت ۴ سال از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ شهردار رشت بود.خشوعی متولد ۱۳۱۸ در تهران و یک کشتی‌گیر فرنگی‌کار و سیاست‌مدار ایرانی بود پدر وی از تجار تحصیل کرده و متدین محله مسجد صفی و مادرش اهل کردمحله رشت بودند که به واسطه مهاجرتشان به تهران در محله بازار متولد شد.

دوره متوسطه را در دبیرستان های مروی و دارالفنون گزراند و هم زمان با فعالیت‌های ورزشی دیپلم ریاضی را کسب نمود. به دلیل حضور در اردوهای ورزشی مدتی از ادامه تحصیل بازماند اما پس از فعالیت ورزشی هم زمان با فعالیت های اجرایی به تحصیل آکادمیک در زمینه آمار در موسسه آموزش عالی پرداخت.همچنین او از دوره دیدگان مدیریت و برنامه ریزی شهری است که طی مدت کوتاهی پیش از انقلاب برگذار شد.

خشوعی به عنوان کارشناس ارشد وزارت کشور در سال۱۳۴۴ استخدام شد.احمد خشوعی پس از فعالیت در تهران،در سال های قبل از انقلاب به ماموریت های مختلف مدیریتی و مشاوره ای در شهرهای خمین،بابلسر،سنندج ،شهسوار و فومن منتقل شد و پس از انقلاب به زندگی در ایران و فعالیت‌های اجرایی ادامه داد. وی سال های آخر فعالیت اداری را در استان گیلان سپری کرد . در زمانی که شهید علی انصاری استاندار گیلان بود به مدت ۴ سال شهرداری رشت را بر عهده گرفت ، پس از آن به زندگی در رشت ادامه داد . او از سال ۱۳۶۷ از منصب دولتی استعفا کرد.

 

 ramzanpur

۴۴- احمد رمضانپور نرگسی(۱۳۶۳-۱۳۶۵)

احمد رمضانپور نرگسی در سال۱۳۳۳در روستای نرگستان از توابع شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود. وی درسال۱۳۶۲ با  توجه  به شرایط ویژه شهرستان تالش ازسوی  وزیر کشور وقت ، بعنوان  فرماندار تالش منصوب گردید و بعد از برگزاری دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین شهرستان  بعنوان شهردار شهر رشت انتخاب و مشغول  بکار شد

وی نماینده دو دوره پنجم و ششم مردم رشت در مجلس و همچنین  در دوره های هفتم و هشتم  ریاست جمهوری ،مسئولیت ستاد انتخابات آقای سیدمحمدخاتمی دراستان گیلان راعهده دار بود و بعد از رد صلاحیت  در انتخابات دوره هفتم از سوی  هیات  نظارت استان گیلان و پایان  دوره  مجلس  ششم  در سمت  مشاور عالی  وزارت بازرگانی وعضو هیئت مدیره شرکت کشتیرانی دریای خزرمشغول خدمت گردید.

از رمضانپور به عنوان یکی از گزینه های استانداری گیلان نام برده می شود. وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مسئولیت ستاد عارف را قبل از انصراف عارف بر عهده داشت.

 

 

۴۵- اسماعیل فلاح(۱۳۶۵-۱۳۶۷)

اسماعیل فلاح بین سال های ۶۵ تا ۶۷ در بحبوحه دفاع مقدس به مدت دوسال سکان هدایت شهرداری رشت را در دست داشت. وی از کارمندان سابق شهرداری بود که در سال های پایانی خدمتش به عنوان شهردار رشت  خدمت کرده است و پس از آن صادق خلیلی که اصالتا مازندرانی بود، شهردار رشت شد.

 5555

۴۶- صادق خلیلی عباس آبادی(۱۳۶۷-۱۳۶۸)

صادق خلیلی متولد ۱۳۲۹ در ساری بوده و کارنامه اش حکایت از سوابق دور و درازش از شهرداری شهرهای مختلف کشور دارد. و در حالی که تنها ۲۹ سال داشت به عنوان شهردار نکا انتخاب شد و پس از آن:

          شهردار شهرداری فریدونکنار در سال ۶۱

·        شهردار شهرداری تنکابن از نیمه سال ۶۱ تا نیمه دوم ۶۲

·        شهردار شهرداری بابل از نیمه دوم سال ۶۲ تا ۶۵

·        معاون فرماندار و سرپرست فرمانداری قائمشهر از سال ۶۵ تا ۶۷

·        شهردار شهرداری رشت از سال ۶۷ تا ۶۸

·        شهردار شهرداری ساری از سال ۶۹ تا ۷۰

·        شهردار شهرداری سنندج از سال ۷۰ تا ۷۲

·        شهردار شهرداری بروجرد از سال ۷۲ تا ۷۵

·        شهردار شهرداری اراک از سال ۷۳ تا ۷۵

·        شهردار منطقه ۱۳ تهران از سال ۷۵ تا ۸۲

 وی همچنین در انتخابات اخیر شورای شهر تهران هم به عنوان یکی از نامزدها وارد صحنه شد که البته موفق به جلوس بر یکی از صندلی های شورای شهر تهران نشد.

axe4865

۴۷- هادی الماسی(۱۳۶۸-۱۳۷۴)

الماسی به مدت ۶ سال از سال های ۶۸ تا ۷۴ به عنوان شهردار رشت مشغول به خدمت بود و از این نظر باید او را رکورد دار در بین شهرداران رشت به حساب بیاوریم.

الماسی، شهرداری رشت، مدیر کلی مسکن گیلان و مازندران و شهرداری کرج را در کارنامه خود می بیند وی همچنین مدتی به عنوان رئیس نظام مهندسی گیلان مشغول به خدمت بود و چندی قبل هم  به عنوان نفر سوم در رشته عمران پس از بیژن زنگنه، وزیر نفت و دکتر اژدری، انتخاب و به عضویت نظام مهندسی کشور درآمد.

Shardari_Rasht

۴۸- رحمت حمیدی(۱۳۷۴-۱۳۸۰)

رحمت حمیدی پس از ۶ سال شهرداری الماسی، عهده دار منصب شهرداری رشت شد و او نیز ۶ سال از سال های ۷۴ تا ۸۰ شهردار رشت بود. وی در این مدت کمک شایانی به پیشرفت ورزش در رشت کرد و برنامه های زیادی در جهت احداث معابر و جدید و توسعه رشت به اجرا گذاشت.

اوایل‌ خرداد ۸۰ بود که‌ پس‌ از درگذشت‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ درگیلان‌، شهردار رشت‌ نیز رفت‌. او بعدها به‌ کیش‌، جایی‌ که‌ نجفی‌، رییس‌ گیلانی‌ سازمان‌ چای‌ کشور رفته‌ بود سفر کرد و در سازمان‌ عمران‌ کیش‌ خدمت‌ خود را آغاز کرد.

۴۹- محمدعلی کارپور (سرپرست) (۱۳۸۰)

Shardari_Rasht

۵۰-مرتضی شگفت(۱۳۸۰-۱۳۸۲)

شگفت‌، متولد رشت بود و پس‌ از فعالیت‌های‌ دوران‌ جوانی‌ برای‌ تحصیل‌ رشته‌معماری‌ به‌ آلمان‌ سفر کرده‌ بود. وی مهر  ۸۰ به لطف هم حزبی های اصلاح طلبش پای در ساختمان شهرداری گذاشت و حکمش سه  ماه طول کشید تا امضا شود و البته تنها دو سال بین سال های ۸۰ تا ۸۲ عهده دار هدایت شهرداری رشت بود و پس از آن با با عدم حمایت هم حزبی های اصلاح طلبش در شورای شهر رشت، جایش را به رحمان انصاری داد.

Ansari Mr_3260

۵۱- رحمان انصاری(۱۳۸۲-۱۳۸۳)

شورای شهر رشت در سیصد و پانزدهمین جلسه خود، شهردار جدید رشت را انتخاب کرد. پس از  سه هفته بحث و جدل و بررسی کاندیداهای احراز پست شهرداری رشت، اعضای شورای شهر رشت رحمان انصاری را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کردند.
رحمان انصاری که پیش از این نیز شهردار شهرهای قم، قزوین، آمل، رامسر و بندرانزلی بود و لیسانس مهندسی صنایع، لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس مدیریت داشت.
وی از ۹ رای ممکن اعضای شورای شهر حائز ۵ رای گردید و در مقابل مهندس شگفت شهردار وقت رشت با ۴ رای پیروز شد.

انصاری که زاده رودبار بود تنها یک سال شهردار رشت باقی ماند.  انصاری در آن زمان با شگفت شهردار وقت و رجا سرپرست اسبق شهرداری کرج رقابت می کرد و البته او هم به لطف دوستان اصلاح طلبش موفق شد بر کرسی شهرداری رشت تکیه زند. در آن زمان  سروش اکبرزاده، احمد مباحی، طهماسب جعفری و ایزددوست ۴نفر از اعضای شورای شهر بودند که به انصاری رای دادند.115330809_orig

۵۲- محمد نعمتی (سرپرست) (۱۳۸۳)

محمد نعمتی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بود و هر وقتی که شورا نمی توانست بر روی شهردار خود یک تصمیم واحدی بگیرد ایشان را بعنوان سرپرست معرفی میکرد این انتخاب چند بار دیگر هم تکرار شد .

 shokr

۵۳– اصغر شکرگزار(۱۳۸۳-۱۳۸۴)

عمر شهرداری شکرگزار هم مانند  انصاری کوتاه بود و تنها یک سال از ۸۳ تا ۸۴ به طول انجامید.  اصغر شکرگزار متولد سال ۱۳۳۷ آستانه اشرفیه بود. از مهمترین سوابقش می توان وارد زیر را برشمرد:

 ۱-مسئول کمیته علوم انسانی جهاددانشگاهی دانشگاه تبریز۱۳۵۹-۱۳۶۰.
۲-مسئول بسیج سپاه شهرستان آستانه اشرفیه۱۳۶۰-۱۳۶۱
۳-فرمانده سپاه پاسداران شهرستان لاهیجان۱۳۶۱-۱۳۶۲
۴-فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا۱۳۶۳
۵-معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تبریز ۶۶-۶۵
۶-عضو گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی دفتر مرکزی – تهران ۶۹-۶۷
۷-عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان از سال ۷۱ تا کنون
۸-مدیر دانشجویی دانشگاه گیلان ۷۵-۷۱
۹-سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان سال ۷۶

  وی در حال حاضر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان مشغول به فعالیت است.115330809_orig

۵۴ – محمد نعمتی (سرپرست) (۱۳۸۴ ۱۳۸۵)

محمد نعمتی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بود و هر وقتی که شورا نمی توانست بر روی شهردار خود یک تصمیم واحدی بگیرد ایشان را بعنوان سرپرست معرفی میکرد این انتخاب چند بار دیگر هم تکرار شد .

 

 

۵۵- رضا ساغری(۱۳۸۵-۱۳۸۶)

رضا ساغری بین سال های ۸۵ تا ۸۶ شهردار رشت بود. وی در سال ۸۶ علیرغم حمایت استاندار ٬امام جمعه رشت وجمعی از احزاب سیاسی از سمت خود بر کنار شد .عزل ساغری به دست طیف هوادار ٬محمد رضا قاسمی٬صورت گرفت هر چند در ظاهر به نظر میرسید این طیف در شورای شهر سوم به لحاظ تعداد تضعیف شده باشد اما تمایل عجیب ٬خاکسار٬به این جریان ابقای ساغری را منتفی کرد.

این تمایل از آنجا عجیب به نظر میرسید که بعضی از شخصیتهای اصلاح طلب در دوران انتخابات شورا از خاکسار حمایت میکردند(هر چند وی در لیست اصلاح طلبان قرار نگرفته بود)گفته میشد که خاکسار با این کار زمینه شهردار شدن برادر بزرگترش را فراهم کرده است تا شهرداری رشت سکوی پرواز او به مجلس هشتم باشد و اما هیچگاه آینده آنطور که خاکسار می خواست رقم نخورد.115330809_orig

۵۶ – محمد نعمتی (سرپرست) (۱۳۸۴ ۱۳۸۵)

محمد نعمتی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت  برای سومین بار سرپرست شهرداری رشت شد

khaksar

 ۵۷- رضا خاکسار(۱۳۸۶)

خاکسار متولد ۱۳۴۴ در رشت بود. در شرح حال وی که در شورا ارایه داده بود عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیش از ۷۲ ماه حضور در جبهه ­ها، جانباز شیمیایی، فرماندهی پادگان آموزشی منجیل، قائم مقام سپاه در صومعه­ سرا، همچنین نمایندگی وزرات راه و ترابری و مسوول اکیپ­ های راه­سازی پس از زلزله­ ی رودبار بوده است.

وی همچنین بخشدار سروآباد، بخشدار مرکزی بیجار، و از سال ۷۲ به عنوان بخشدار مرکزی رودبار و معاون فرماندار رودبار بوده و نیز با حفظ سمت عنوان نماینده­ ی وزارت کشور در کمیسیون­های ماده­ی ۷۷ شهرداری­های رودبار، منجیل، لوشان، را بر عهده داشته است.

وی از سال ۷۶ تا ۷۹ معاون فرمانداری فومن و سرپرست فرمانداری و نماینده­ ی وزارت کشور در کمیسیون­های ماده ۱۰۰ شهرداری­های فومن وصومعه­ سرا و نیز مسوول بودجه و مشاور مدیر کل راه و ترابری و از سال ۸۰ به اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان انتقال یافته و به عنوان حفاظت و حراست فیزیکی و گارد بنادر خدمت نموده و مدتی به عنوان رییس اداره­ ی آموزش آن اداره­ی کل مشغول بود

در جلسه ی عصر دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۸۶ شورا بود که پس از آخرین معارفه­ی چهار تن از شش تن نامزدهای تصدی سمت  شهرداری رشت، مسعود نیک چهره، اسدا.. طهماسبی، رضا ساغری و رضا خاکسار، اعضای شورا «رضا خاکسار» را با ۶ رای به عنوان شهردار رشت انتخاب کردند، البته خاکسار تنها چند ماه به عنوان شهردار باقی ماند و سپس کلید شهرداری را به محمود فریدونی در همان سال داد.

 

frydoni

 

 

 

۵۸- محمود فریدونی(۱۳۸۶-۱۳۹۰)

 

مهندس محمود فریدونی دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت بود. وی پیش از این در سمت های مختلف از جمله معاون آموزش وپرورش رودبار ، رییس اداره راه و ترابری رودبار ، معاون فرمانداری رودبار،مسوول ساخت و ساز شهرسازی رستم آباد، سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار، مشاور استاندار در امور زلزله، معاون حمل و نقل اداره کل راه و ترابری استان،مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه های استان و مسوول ستاد معین بازسازی زلزله بم در استان های گیلان و اردبیل بوده و به عنوان مدیر نمونه کشوری جشنواره شهید رجایی معرفی گردید.

dana

۵۹- سید مجتبی خدمت بین دانا (سرپرست) (۱۳۹۰)

سید مجتبی خدمت بین دانا معاون خدمات شهر شهرداری رشت بود که بعد از عزل فریدونی توسط شورا مدتی عهده دار سرپرستی شهرداری رشت بود.

sabet

 

۶۰-محمد علی ثابت قدم(۱۳۹۱-۱۳۹۲)

 

سید محمد علی ثابت قدم، متولد سال ۱۳۵۳ در شهر رشت، خیابان مطهری بود.  فارغ‌التحصیل مهندسی عمران سال ۱۳۷۷ و کارشناسی ارشد شهرسازی(برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای) سال ۱۳۷۹ و دکترا در رشته شهرسازی با گرایش اقتصاد و مدیریت شهری بوده است.

 

وی هم اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه می‌باشد.

 

از مهمترین سوابق وی عبارتند از:

 

معاون مدیر کل بنیاد مستضعفان استان گیلان،

 

مدیر کل مهندسی بنیاد مستضعفان و جانبازان کشور،

 

مدیرکل تأمین مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران،

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همچنین سازمان عمرانی همین سازمان.

 

گفتنی است ثابت قدم پس از انحلال شورا، همزمان با انتخابات دوره جدید از سمت خود عزل شده و هم اکنون به عنوان مدیر در یکی از شهرداری های مناطق تهران مشغول به کار است.mir2

۶۱- میرنوید میر حق جو (۱۳۹۲) سرپرست

بعد از انحلال شورای سوم شهر رشت استاندار کفیل شد و ایشان میر نوید میر حق جو معاون اسبق عمرانی شهرداری رشت و مدیر فعلی ناحیه د شهرداری را بعنوان سرپرست انتخاب نمود baharmas

۶۲- علی بهارمست (۱۳۹۲) سرپرست

بعد از روی کار آمدن شورای چهارم کلانشهر رشت علی بهارمست بعنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد

 

 zzz(1)

 

۶۳-محمد ابراهیم خلیلی(۱۳۹۲ تا کنون)

 

جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر رشت عصر یک شنبه چهاردهم مهر ماه ۱۳۹۲ جهت انتخاب شهردار برگزار شد و محمد ابراهیم خلیلی موفق شد با ۱۱ رای موافق وسه رای ممتنع و یک  رای مخالف کلید ساختمان سفید شهرداری رشت را به دست بیاورد. 

 

سوابق:

شهردار مناطق مختلف شهر تهران (مناطق ۱۶ ، ۱۸ ، ۱۹)

شهردار شهرهای مهرشهر ، هشتگرد ، نظرآباد ، چهاردانگه (اسلامشهر) ، شهر جدید هشتگرد در استان تهران

مشاور حوزه معاونت عمرانی استانداری تهران

کارشناس مسئول امور سیاسی و اجتماعی استانداری تهران

کارشناس حوزه نظارت ، بازرسی و پیگیری استانداری تهران

معاون فرماندار و سرپرست فرمانداری شهرستان ری

بخشدار ساوجبلاغ (کرج)

قائم مقام فعلی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران

سوابق مدیریتی در بخش های اقتصادی و صنعتی :

معاونت اجرایی رئیس هیات مدیره ومدیر شرکت شیشه گیلان و مدیر شرکت شیشه شمال

مدیرعامل و عضوهئیت مدیره شرکت نساجی تلار ( نساجی مازندران )

مدیرعامل و عضوهئیت مدیره شرکت تولیدی و صنعتی شهید باهنر ( گرگان )

معاونت فنی و تولیدی مدیر عامل و مدیر کارخانه شرکت تولیدی و صنعتی آبگینه

عضو هئیت مدیره و مدیر شرکت اپتیک ایران

مشاور مدیرعامل گروه صنعتی خاور (ایران خودرو)

مشاور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های کارگری ( امکان )

مدیرعامل و عضو و نائب رئیس هیات مدیره شرکت سهامی عام کارخانجات مقدم

سوابق مدیریتی در بخش های اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی :

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

عضو هئیت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس

مدیرعامل و عضو هئیت مدیره باشگاه فرهنگی و ورزشی نساجی مازندران

رئیس هئیت والیبال شهرداری تهران

شایان ذکر است تا کنون از محمد ابراهیم خلیلی ۱۲ کتاب در زمینه های مدیریتی به چاپ رسیده است

Share