انتقاد شدید اهالی رسانه،حامی سروش چگونه مدیرعامل یک بانک شد؟

انتصاب معاون اسبق استانداری گیلان بعنوان مدیرعامل بانک سپه

انتصاب فردی با سابقه قابل تامل حمایت از آزادی زندانیان سیاسی، آزادی دراویش گنابادی، ریاست کمیته اقتصادی ستاد کروبی و دفاع از عبدالکریم سروش، به مدیرعاملی بانک سپه، چه نسبتی با شعار شایسته‌سالاری دولت دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دامنه انتصابات گسترده دولت یازدهم چند روزی است به مدیران بانک‌ها رسیده است. تاکنون مدیران بانک‌های دولتی ملی، مسکن و سپه تغییر کرده‌اند.

68561_885در حالی که یکی از انتقادات شاخص اقتصاددانان به دولت احمدی‌نژاد تغییر تمامی مدیران بانک‌ها در ابتدای دولت نهم بود، مشخص است که همان روند از سوی دولتی که با شعار علیه رویکرد دولت سابق روی کار آمده، در حال تکرار است. البته این بار اقتصاددانان نسبت به قلع و قمع مدیران، سکوت کرده‌اند.

علاوه بر ایراد کلی نسبت به خط مشی دولت جدید در برکناری اکثر مدیران به جا مانده از دولت سابق، آنچه نگران‌کننده‌تر است انتصاب مدیرانی است که فاقد شایستگی لازم برای تصاحب مناصب جدید هستند. این رویه مطمئنا با شعارهایی که حسن روحانی در بازگرداندن شایسته‌سالاری به عرصه کشور داده بود، در تضاد است.

یکی از این تغییرات قابل تامل، انتصاب سید کامل تقوی‌نژاد به مدیرعاملی بانک سپه است.

اگرچه تقوی‌نژاد در سوابق اجرایی خود سمت‌هایی همچون معاون وزیر اقتصاد، معاون وزیر تعاون و عضویت در هیات مدیره بانک سپه را – که همگی به دوران دولت خاتمی برمی گردد – دارد، اما حقیقت آن است که عمده فعالیت‌های وی در سال‌های اخیر، تحرکات سیاسی بوده است. در واقع، فعالیت‌های سیاسی تقوی‌نژاد بر تجارب اقتصادی وی، چربش دارد.

تقوی‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب منحله اعتماد ملی بود و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، ریاست کمیته اقتصادی ستاد کروبی را در اختیار داشت.

او در سخنرانی‌های تبلیغی برای کروبی در انتخابات سال ۸۸، مسائل حاشیه‌ای و جنجالی علیه نظام همچون آزادی زندانیان سیاسی یا دراویش گنابادی را مطرح می‌کرد.

تقوی‌نژاد از حمایت چهره‌های بدنامی چون سروش از کروبی دفاع کرده و گفته بود: «روحیه آزادی و آزادیخواهی کروبی سبب شده است افرادی همچون سروش از وی حمایت کنند.» او همچنین با حمایت تمام‌قد از سروش مدعی شده بود: «حمله مخالفان به آقای سروش به خاطر بغض و کینه آنها از روشنفکری است.»

او از جمله افرادی بود که اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت شماری از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هفتم، را غیرقانونی دانست و به شدت به آن اعتراض می‌کرد.

در حالی که آمار عزل و نصب های دولت در دو ماه اخیر کم کم همه رکوردهای پیشین را جابه‌جا می کند(!)، نکته ای که به ویژه در انتصابات روزهای اخیر به چشم می خورد، ورود تدریجی طیفی خاص از عناصر سیاسی حامی و فعال فتنه در دولت است.

واقعا انتصاب چنین افرادی چه نسبتی با شعارهای اعتدالگرایی دولت دارد دولت  تدبیروامید تا چه سطحی از مدیران قرار است به قلع و قمع خود ادامه دهد و از آن مهم تر چه کسانی محصولات این بولدوزر را برداشت می کنند؟!

تغییر محسوسی که در انتصابات اخیر دولت دیده می‌شود، تلاش برای از بین بردن تدریجی حساسیت‌ها روی انتصاب افراد مسئله‌دار است که ظاهرا با برنامه ریزی خاصی در جریان است./صراط

خبر های مرتبط:

 

رئیس اسبق برنامه و بودجه گیلان مدیر عامل بانک سپه میشود

 

Share