نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت:

افق دید مسئولان میراث فرهنگی استان گیلان بایستی وسیع ترسیم شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست، معاونان و مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با همراهی فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری صبح امروز در چهارمین روز از هفته گردشگری با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا سرپرست، معاونان و مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با همراهی فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری صبح امروز در چهارمین روز از هفته گردشگری با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.
به گزارش “دیارمیرزا” به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در این دیدار اظهار کرد: افق دید مسئولان میراث فرهنگی استان بایستی وسیع ترسیم شود تا فرهنگ متعالی گیلان به جهان معرفی شود.


آیت‌الله زین‌العابدین قربانی گفت: حوزه فرهنگی گیلان بسیار برجسته و شاخص است و می‌بایست نمادی از تمدن و فرهنگ گیلان ایجاد شود و سپس گردشگران را به مقاصد گردشگری استان ترغیب کرد.
وی افزود: گیلان به‌واسطه تمدن و فرهنگ غنی خود همچون مارلیک، آل بویه، سادات کیایی و شخصیت‌هایی چون کوشیار گیلانی، پروفسور سمیعی و … دارای تأثیرگذاری فرهنگی بالایی در دنیاست و باید این جایگاه مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمینه ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی، علمی، تاریخی، هنری و … مطالعات و پژوهش‌های عمیقی می‌بایست صورت گیرد، چنان‌که این بستر مطالعاتی بتواند در معرفی داشته‌های ارزشمند گیلان به گردشگران اثرات خود را به‌جا گذارد.
قربانی یکی از اهداف گشایش حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) رشت را ایجاد موقعیت مناسب برای جذب طلاب کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهای دنیا دانست که بی‌تردید می‌تواند مرکز اندیشه‌های ناب دینی و تفکر شیعی در دنیا شود. بنابراین باید از این موقعیت به نحو احسن برای معرفی فرهنگ واقعی اسلام ناب محمدی(ص) استفاده کنیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این دیدار گفت: پیشنیه حوزه تمدنی و تاریخی گیلان بسیار درخشان و پرقدمت است و اهمیت موضوع اقتضاء می‌کند برای بازشناسی و معرفی آن تلاش نماییم.
رضا علیزاده افزود: برخورداری از مواهب طبیعی خدادادی و جاذبه‌های متنوع تاریخی، فرهنگی و گردشگری ظرفیت وسیعی در کنار حوزه کشاورزی برای توسعه استان گیلان محسوب می‌شود.

16819_177

وی اضافه کرد: بیش از ۲۹ میلیون گردشگر از نوروز ۱۳۹۲ تا پایان تعطیلات تابستانی، استان گیلان را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند که میزان ماندگاری این آمار نسبت به دوره مشابه سال گذشته، هفت درصد رشد داشته است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یادآور شد: یکی از دغدغه‌های استان گیلان، ارتقاء سطح درآمد و اشتغالزایی است که توجه به حوزه گردشگری می‌تواند بخشی از این دغدغه در استان را مرتفع کند.
وی تصریح کرد: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک امر فرابخشی است و ضمن فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری، نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در استان هستیم.
علیزاده وجود بقاع متبرکه در استان را از ظرفیت‌های وسیع توسعه گردشگری مذهبی در استان دانست و اظهار کرد: تا کنون یک هزار و ۳۰ اثر از استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که امیدواریم در حوزه تاریخی و فرهنگی، معرفی شایسته‌ای در راستای جذب گردشگر صوت گیرد.
گفتنی است، دیدار مسئولان و فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در چهارمین روز از هفته گردشگری با عنوان “گردشگری، خانواده و معنویت” انجام شد.

Share