افتتاح نخستین مرکز توریست سلامت در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع دیارمیرزا ظهر امروز و طی مراسمی ویژه نخستین دفاتر خدمات گردشگری سلامت شمال کشور در بندر مرزی آستارا افتتاح شد. فردین پورهادی معاون گردشگری اداره‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در آیین افتتاح این دفاتر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان […]

به گزارش پایگاه اطلاع دیارمیرزا ظهر امروز و طی مراسمی ویژه نخستین دفاتر خدمات گردشگری سلامت شمال کشور در بندر مرزی آستارا افتتاح شد.

فردین پورهادی معاون گردشگری اداره‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در آیین افتتاح این دفاتر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان قابلیت های فراوانی برای جذب توریست در بخش های مختلف دارد که امکانات بهداشتی و درمانی آن جهت فعالیت در این عرصه نقش ویژه ای را ایفا می کند.

وی ادامه داد: وجود بیمارستان بین المللی قائم و موسسه تحقیقات ناباروری و جراحی مهر در رشت دو مرکزی هستند که باید از متخصصان و پتانسیل های بهداشتی آنها به نحو شایسته ای استفاده شود.

پورهادی آمار ۲۰۶ هزار نفری ورود میهمان خارجی از مرز زمینی آستارا طی ۷ ماه گذشته را موهبتی بی نظیر در استان گیلان دانست و اضافه کرد: در راستای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی امکانات موجود در شهرستان آستارا و استان گیلان می تواند درآمدی مضاعف را عاید منطقه کند.

وی توریست های حال حاضر استان گیلان را به دو بخش درمانی و غیر درمانی تقسیم و اظهار کرد: در بخش غیردرمانی ماندگاری میهمانانی از کشورهای اروپایی و عربی به طور متوسط ۳ روز است ولی در بخش درمانی ماندگاری به ۱۵ الی ۴۵ روز تغییر می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ساماندهی توریست هایی را که با هدف درمان، کشور و استان مان را به عنوان مقصد خود استفاده می کنند، مهمترین هدف دفاتر خدمات گردشگری سلامت در شهرستان آستارا عنوان و تأکید کرد: با برنامه ریزی این دفاتر بیماری این بیماران با بهره گیری از پزشکان شهرستان تشخیص داده شده و بیمار در صورت نیاز بدون اتلاف زمان و با بهره گیری از کارشناسان مجرب به مراکز درمانی فوق تخصصی و پزشکان متخصص در استان و در شرایط ویژه به سایر مراکز استان ها اعزام می شود.

وی توضیح داد: تأمین آمبولانس و یا خودرو جهت اعزام بیمار، معرفی مترجم مجرب، اسکان بیمار و همراهان در هتل و یا سوئیت های استاندارد شهر مورد نظر و معرفی قابلیت های توریستی استان گیلان برای بازدید در دوران نقاهت از دیگر وظایف این مراکز هستند

Share