مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان

استان گیلان سرزمینی باوسعت کم ونامی بزرگ است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از کوشیار و سلار دیلمی به عنوان اندیشمندان اسلامی در دوره شکوه اسلامی یاد کرد و گفت: ابو علی سینا دانشمند بزرگ، پزشک و ریاضیدان بزرگ ایران از شاگردان بنام کوشیار دیلمی بوده است و از مکتب این اندیشمند بزرگ گیلانی بهره برده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین همایش و دوره آموزشی مسئولین و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در  سالن همایشهای هتل سفید کنار شهرستان بندر انزلی آغاز بکار کرد.DSC_0059

در مراسم افتتاحیه این همایش اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن خیر مقدم به مدیر کل امور اداری و منابع انسانی، روسا،مسئولین و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: استان با برگزاری دو همایش کشوری در ماه جاری نشان داده که به جهت ویژگیهای منحصر به فرد همواره مورد توجه مسئولین نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ابراز امیدواری کرد بتوانیم از فرصت بدست آمده در معرفی ویژگیهای بارز استان گیلان از جمله ویژگیهای طبیعی ، علمی و نهایتا ظرفیتهای بالقوه این استان نهایت بهره برداری بکنیم.

وی استان گیلان را همواره پیشرو فعالیتهای علمی در کشور عنوان کرد و افزود: گیلان، سرزمین ۸۰۰۰ شهید دفاع مقدس و یادآور رشادتها و مردانگی دلیرمردان تاریخ ساز است که با آبیاری نهال نوپای انقلاب صفحه دیگری بر صفحات اقتدار این مرز و بوم افزودند.

جانعلی پور با اشاره به این مطلب اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات گهر بار خود بارها از سرزمین گیلان به عنوان سنبل استقامت و مردانگی یاد کرده و در بخشی از سخنان گهربار خود فرمودند: اگر مدت ۲۰۰ سال برای گرامیداشت شخصیتها و اندیشمندان گیلانی اختصاص یابد، نمیتوان از همه این شخصیتها یاد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از کوشیار و سلار دیلمی به عنوان اندیشمندان اسلامی در دوره شکوه اسلامی یاد کرد و گفت: ابو علی سینا دانشمند بزرگ، پزشک و ریاضیدان بزرگ ایران از شاگردان بنام کوشیار دیلمی بوده است و از مکتب این اندیشمند بزرگ گیلانی بهره برده است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود از استان گیلان بعنوان کلانشهری بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: گیلان به دلیل ویژگیهای منحصر بفرد جمعیتی و تراکم بالای جمعیت بعنوان یک کلانشهر بزرگ در کشور مطرح است .وی استان گیلان را استانی با  وسعت کم و نامی بزرگ دانست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین ابراز امیدواری کرد اهداف اولین همایش مسئولین و کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور محقق شود.

در ادامه این همایش حمید رضا احمدی، مدیر کل امور اداری و منابع انسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تشکر از مدیر کل کتابخانه های عمومی و مسئولین ستادی استان گیلان در برگزاری اولین همایش مسئولین و کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: ظرفیتهای عظیم استان گیلان مارا بر آن داشت تا از این ویژگی عظیم بهره برداری و با برگزاری نخستین همایش اداری در این استان آغاز موفقی در این زمینه تجربه کنیم.DSC_0016

مدیرکل اموراداری ومنابع انسانی نهادکتابخانه های عمومی کشور برگزاری این گردهمایی را راهی برای تخصصی تر کردن اجرای قوانین اداری در ادارات کتابخانه های عمومی کشور عنوان و بر ضرورت رعایت این قوانین در ادارات کتابخانه های سراسر کشور تاکید کرد.

احمدی با بیان اینکه امور اداری فی نفسه مرجع رعایت قوانین در هر ارگانی است اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در رعایت قوانین و مقررات اداری مستثنی از این قوانین نیست و ملزم به رعایت بخش مربوط به این نهاد است.

وی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی یاد کرد و گفت: در بحث تامین منابع، نهاد کتابخانه های عمومی ردیف بودجه دولتی ندارد و کلیه درآمدهای این نهاد از محل سهم نیم در صد درآمدهای شهرداریها طبق قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور و مصوب مجلس شورای اسلامی است.

مدیرکل اموراداری و منابع انسانی نهادکتابخانه های عمومی کشور همچنین از مسئولین اداری ادارات کتابخانه های عمومی استانها خواست تا با رعایت قوانین مربوط به نهاد کتابخانه های عمومی در تصمیم گیریهای خود در این زمینه با جدیت عمل کنند.

در ادامه این مراسم حسینی، معاون سیاسی فرمانداری شهرستان بندر انزلی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شهرستان بندر انزلی بعنوان میزبان برگزاری نخستین همایش مسئولین و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه های عمومی کشور ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در مدت حضور میهمانان از سراسر کشور در بندر انزلی میزبانی شایسته ای از ایشان داشته باشیم.DSC_0021

گفتنی است : همایش ۳ روزه مسئولین و کارشناسان اداری نهاد کتابخانه های عمومی کشور از ۱۷ لغایت ۱۹ مهر ماه و به مدت ۳ روز ادامه دارد و مسئولین و کارشناسان اداری ادارات کتابخانه های عمومی سراسر کشور می کوشند ضمن بهره گیری از دوره های تخصصی در زمینه آخرین قوانین اداری مربوط به قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور آشنا شوند.

در پایان این همایش و دوره آموزشی، گواهینامه اتمام  آموزشی این دوره به مسئولین و کارشناسان اداری ادارات کتابخانه های عمومی استانها اعطا خواهد شد.

Share