آیا یارانه نقدی حذف می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسحاق جهانگیری در حاشیه روز ملی صادرات و در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود قرار است یارانه نقدی فقط به کمیته امداد و بهزیستی داده شود، گفت: ما به دنبال آن هستیم تا افراد بیشتری یارانه نقدی دریافت کنند البته باید شناسایی دقیقی در این خصوص صورت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا 89011_5zOVyqUWاسحاق جهانگیری در حاشیه روز ملی صادرات و در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود قرار است یارانه نقدی فقط به کمیته امداد و بهزیستی داده شود، گفت: ما به دنبال آن هستیم تا افراد بیشتری یارانه نقدی دریافت کنند البته باید شناسایی دقیقی در این خصوص صورت بگیرد.

وی افزود: کمیته حمایت از خانواده در ستاد هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده است تا بررسی‌های دقیق و شناسایی افراد ثروتمند برای حذف یارانه‌ها مشخص شود.

معاون اول رئیس جمهور درخصوص سه دهکی که مجلس برای حذف یارانه‌ها اعلام کرده است، گفت: تقسیم بندی دهک‌ها یک کار مطالعاتی بوده است و نمی‌توان بر آن اساس عمل کرد.

وی در خصوص نرخ ارز گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نرخ ارز روند ثبات داشته است و سیاست ما آن است تا به دنبال جلوگیری از نوسانات نرخ ارز باشیم.

جهانگیری درخصوص معوقات جوایز صادراتی گفت: در مصوبه ۳۵ بندی دولت به دنبال شناسایی بدهی‌های دولت هستیم که در این میان، بدهی پیمانکاران در اولویت قرار دارد و پس از آن در خصوص بدهی جوایز صادراتی و میزان و پرداخت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در خصوص کاهش صادرات و دلایل آن گفت: تحریم‌ها و همچنین تورم ۴۰ درصدی از عوامل مهم و اصلی کاهش صادرات بوده است./فارس

Share